0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim

Sosyal Medya Ajansı

Ana Sayfa Sosyal Medya Ajansı Page 2

Category: Sosyal Medya Ajansı

Sosyal medya ajansı hakkında sizler için hazırladığımız en güncel makalelere buradan ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya Üzerinde Yeni Nesil Pazarlama

İnternet’in yaygınlaşmasına paralel olarak adeta bir yaşam biçimine dönüşen çevrimiçi alışkanlıklar, birçok sektörde köklü değişikliklere sebep olmaktadır. Bireyler, çevrimiçi ortamlar üzerinden sosyal onay, sosyalleşme, eğitim alma gibi ihtiyaçlarının yanı sıra alışverişlerini de gerçekleştirmektedir. Yaratılan yeni bir online yaşam tarzı ekonomi kültürünü de etkilemiştir. Bu noktada yeni nesil pazarlama ya da dijital pazarlama gibi kavramları tanımak gerekmektedir.

Çevrimiçi davranış biçimlerinin yaygınlaşması, sosyal medyayı da önemli bir iletişim aracı haline getirmiştir. Sosyal medyada hızlı biçimde ve anlık olarak çok sayıda bireye ulaşılabilmesi, ekonomik sektörün bu iletişim platformlarına ilgisini arttırmıştır.

Sosyal medyanın yarattığı hareketli pazar alanında rakiplerinden geri kalmak istemeyen firmalar, üretici odaklı geleneksel iş modellerinden çıkarak tüketici odaklı sistemleri benimsemeye başlamıştır. Bu durum karşımıza yeni nesil pazarlama kavramı olarak çıkmaktadır.

Yeni Nesil Pazarlama Nedir?

Teknolojik gelişmelere paralel biçimde pazarlama sektöründe geleneksel yaklaşım yerini yeni nesil anlayışlara bıraktı. Yeni nesil pazarlama nedir sorusu da gündeme gelmiş durumda. Yeni nesil pazarlama, teknoloji merkezinde bilim ve tasarımın yön verdiği yeni pazarlama stratejilerine verilen isimdir.

Yeni nesil pazarlamanın genel özellikleri şu şekildedir:

  • Yeni nesil pazarlamada ‘senden neden bahsedeyim’ sorusu önemlidir. Dolayısıyla da ürünleri tüketicilerin beklentileri ile beğenileri yönetir.
  • Yeni nesil pazarlama tüketici odaklıdır. Yeni nesil pazarlamacıların hedef kitlelerini yani yeni nesil tüketicileri iyi tanıması gerekmektedir.
  • Yeni nesil pazarlamada pazarlama ağı oldukça geniştir. Çevrimiçi iletişimin olduğu her zemin bir pazar sayılır.

Yeni Nesil Pazarlama Alanı Olarak Sosyal Medya

Sosyal medya, kişilerin etkileşimli biçimde iletişime girdiği paylaşım platformlarıdır. Video kanalları, resim yükleme programları, sosyal ağ platformları sosyal medyanın en önemli türleri arasındadır. Sosyal medyada kişilerin, karmaşık yapıya sahip geniş ağlar yaratabilme imkanı bu platformları doğrudan biçimde yeni nesil pazarlamanın konusu haline getirmiştir.

sosyal medya üzerinde yeni nesil pazarlama

Sosyal medyada kişilerin yüksek etkileşimi, kişilerarası iletişimin hızlı biçimde gerçekleştirilmesi ayrıca fenomen olarak tabir edilen takipçilerin yaygınlaşması ve bir nevi sosyal medyada kanaat önderleri halini alması, sosyal medya pazarlamasını cazip hale getirmektedir.

Sosyal medya, yeni nesil pazarlama açısından bir pazarlama kanalıdır. Sosyal medyada yeni nesil pazarlamanın özellikleri şu şekilde karşımıza çıkmaktadır:

  • Sosyal ağlar üzerinden gerçekleştirilen pazarlama stratejilerinde hedef kitlenin tutunması önemlidir. Dolayısıyla yeni nesil pazarlama yaklaşımları, tutundurma odaklıdır. Hedef kitlenin dikkatini çekerek sürekliliğini sağlamayı hedefler.
  • Sosyal medyada pazarlama faaliyetlerine tüketiciler yön verir, tüketiciler markalar için adeta birer yönetici konumuna geçmektedir.
  • Sosyal medya üzerinden pazarlama gerçekleştirilirken müşteri ilişkileri çok daha hızlı ve kolay biçimde yönetilmekte, müşteri memnuniyeti hızlı bir hedef kitle üzerinden ölçülebilmekte, dönütlere anlık yanıt verilebilmektedir.
  • Sosyal medya, işini sağlam yapan firmalar için geleneksel pazar ortamlarına göre çok daha yüksek güven platformları olabilmektedir.
  • Sosyal medya pazarlaması, geleneksel pazarlamaya göre düşük bir bütçe ile yapılabilmektedir. Bu nedenle küçük işletmelere, geleneksel pazar ortamında yakalayamadıkları bir görünme ve tanınma fırsatı sunmaktadır.

0 Comments
47

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medyanın Bağı

Günümüz dünyası bir dijital çağ olarak adlandırılmaktadır. Öyle ki yeni nesil çocuklarından dijital yerliler olarak bahsedilmektedir. İnsanlar günümüzde dijital platformlar vasıtasıyla işlerini hızlı biçimde kolayca yapmakta, istedikleri hizmete rahatlıkla ulaşabilmektedirler. Bireylerin çevrimiçi platformlarda konfor talebi, dijital pazarlama kavramını ortaya çıkarmıştır.

Her şeyin dijitalleştiği bir çağda ekonomik faaliyetler de çevrimiçi gelişmelerden nasibini almıştır. Yeni bir ekonomi türü, dijital pazarlar da yaratmış durumdadır. Dijital pazarlama, çok çeşitli pazarlama stratejilerinin çevrimiçi platformlarda karşımıza çıktığı, karmaşık boyutlu bir olgu olarak iyi değerlendirilmelidir.

Dijital pazarlama nedir? Dijital pazarlama nasıl yapılır?

İnternet ile ulaşılan dijital platformların bir nevi ekonomik pazar olarak görüldüğü ve tüm pazarlama stratejilerinin dijital kanallar üzerinden yürütüldüğü faaliyetler, dijital pazarlama olarak bilinir. Günümüzde çevrimiçi tüm platformlar, dijital tüketiciler ile firmaların etkileşim zeminini oluşturmaktadır. Büyük bir dijital pazardan bahsedilmektedir. Bu dijital pazar, global özellik taşımaktadır. Bu derece zengin bir dijital pazar, yalnız firmalar için değil artık tüketiciler için de cazip görünmektedir.

Dijital pazarlama, çok çeşitli yollarla yapılabilmektedir. Yaygın dijital pazarlama çeşitlerinden bazıları şunlardır:

  • SEO ya da arama motoru optimasyonu ile dijital e-ticaret siteleri, arama motorlarında en üst sırada yer almayı hedefler,
  • Özellikle eğitim ve bilgi ya da benzer bir hizmetin verildiği platformlar için içerik pazarlaması, güven temeline kurulan bir dijital pazarlama türüdür,
  • Ürün tanıtımı, ürün reklamı gibi pazarlama stratejilerinin e-posta üzerinden gerçekleştirildiği e-posta pazarlaması,
  • İki tarafın kazanç sağladığı satış ortaklığı,
  • Dijital ünlüler tarafından gerçekleştirilen influencer marketing,
  • Sitelerin reklamlarının başka sitelerde yapılması şeklinde dijital pazarlama yöntemi remarketing,
  • Sosyal medya kanalları üzerinden gerçekleştirilen sosyal medya pazarlaması.

Sosyal Medyanın Dijital Pazarlama Üzerine Etkisi

Sosyal medya, günümüzde en önemli etkileşim platformları arasında yerini almış durumda. Günden güne kullanıcı sayısının arttığı sosyal medya platformları, farklı görüşlerden, farklı zevkleri olan çok sayıda insanları bir araya getirmektedir. Sosyal medyanın karmaşık yapısı, hızlı biçimde insanları etkileme gücü ve insanlara kolaylıkla ulaşabilme olanağı; sosyal medyayı bir pazar haline getirmektedir.

Sosyal medya, dijital pazarlama ile doğrudan bağlantılıdır. Günümüzde çok sayıda kullanıcıya sahip, bireylerin farklı platformlarda fotoğraf ya da video paylaştığı, kişisel yaşamını gözler önüne serdiği, farklı gruplarla sanal çevresini zenginleştirdiği sosyal medya hesapları yoluyla çok sayıda bireye ulaşmak mümkündür. Bunun farkında olan firmalar, sosyal medyayı bir pazar olarak görmektedir. Bu durum, sosyal medyayı kaçınılmaz biçimde dijital pazarlamanın bir parçası haline getirmiştir.

Dijital pazarlama yöntemlerinden sosyal medya pazarlamasının amaçları, firma ya da işletmelerle kişiler tarafından sıklıkla araştırılmaktadır. Bu amaçlar şu şekilde değerlendirilebilir:

  • Sosyal medya pazarlaması ile bir ürün ya da hizmet tanıtılır,
  • Sosyal medya pazarlaması yoluyla tüketicilerin markaların yeni ürünleriyle tanışmaları sağlanır,
  • Sosyal medya üzerinden ağını genişletmek isteyen firmalar ya da kişiler de sosyal medya pazarlaması tekniklerini kullanmaktadır.
dijital pazarlama ve sosyal medyanın bağı

Tüm bu amaçlar, sosyal medyanın dijital pazarlama için günümüzde oldukça aktif ve geniş bir zemin yarattığını göstermektedir. Rekabetten geri kalmak istemeyen firmaların sosyal medya hesaplarında ağlarını mümkün olduğunca zenginleştirmeleri zorunluluk halini almıştır. Geleneksel pazarlamanın yerini giderek dijital pazarlamaya bıraktığı günümüz dünyasında çok sayıda kişiye ulaşmanın en etkili yolu, sosyal medya üzerinden reklam vermektir. Tüm bunlar göz önünde tutulduğunda sosyal medya ile dijital pazarlama bağı kaçınılmaz biçimde ve organik olarak, doğrudan gelişmiştir, denilebilir.

  • Sevilen influencerler, reklamlarını yaptıkları ürün için güçlü bir referans olurlar.

0 Comments
43

Sosyal Medya Pazarlamasında Influencer Etkisi

Günümüzün önemli iletişim platformlarından sosyal medya, kendi içinde adeta bir pazar yaratmış durumdadır. Sosyal medyanın yeni ekonomi türlerinden dijital pazarlama içinde önemli bir yeri vardır. Dijital pazarlamanın günümüzde yaygınlaşmış olması influencer ve influencer marketing gibi yeni kavramları doğurmuştur.

Bireylerin video ya fotoğraf paylaşarak, ürün, hizmet veya gündelik yaşamlarını hedef kitlelerine ulaştırarak, yazarak etkileşimde bulunduğu sosyal medya kanalları; pazarlama araçları halini almıştır. Öyle ki sosyal medya hesaplarını zenginleştiren ve geliştiren kullanıcılar, bir süre sonra sosyal medya üzerinden para kazanmanın yollarını aramaktadır. Bu nedenle sosyal medya pazarlaması nedir , influencer kimdir ile ilgili araştırmalar giderek yaygınlaşmaktadır.

Sosyal medya pazarlaması nedir?

Sosyal medya pazarlaması, pazarlama stratejilerinin sosyal medya üzerinden kullanılmasıdır. Bu şekilde çok daha büyük bir hedef kitleye, geleneksel pazarlamaya göre daha hızlı biçimde ulaşılabilmektedir. Bu yönüyle markaların ya da işletmelerin günümüz dünyasında sürdürülebilir pazarlama faaliyetleri içinde olması için sosyal medya pazarlamalarını etkin biçimde kullanmaları zorunluluk haline gelmiştir.

Sosyal medyanın yeni bir ekonomi türü yaratması, sosyal medyayı aktif kullanan kişileri ve aktif hesapları bu pazarın bir parçası haline getirmiştir. İnfluencer kavramının ortaya çıkışında sosyal medyanın pazarlama dünyasındaki rolü etkilidir.

İnfluencer Nedir?

İnfluencer, kısaca sosyal medyada aktif, hedef kitlesi geniş ve paylaşımları ile dijital tüketicileri etkileme gücü olan kişilere denilmektedir. Sosyal medyada kanaat önderleri sayılan influencerler, markalar için sponsor olmakta, paylaşım içeriklerinde örtük biçimde markaların reklamını yaparak tüketicilerin tercihini etkilemektedirler. İnfluencer reklamları, dijital tüketicilerin kararlarına etkilidir ve bundan önemlisi artık sosyal medya kullanıcıları karar vermek amacıyla influencerlerin paylaşımını bekler olmuştur. İnfluencerler, paylaşımlara yorum yaparak da hedef kitlelerinin dikkatini ürün ya da işletmelere çekebilmektedir.

Sosyal Medyada İnfluencer

Markalar kısa sürede, hızlı biçimde çok sayıda kişiye görünür olmak için çevrimiçi platformlardan faydalanmaktadır. Marka, işletme ya da firmalar; binlerce ve hatta milyonlarca kişiyi etkileme gücü olan influencerlere reklam vererek hedef kitlelerini büyütmeye çalışmaktadır.

İnfluencerler, pazarlama sratejilerinde bir araç olarak ya da ürün tanıtımlarında kullanılabilmektedir. Dijital tüketicileri etkileme gücü ile günümüzde ön plana çıkan influencerler, sosyal medyada yeni pazarlama trendi olarak influencer marketing’ i ortaya çıkarmıştır.

İnfluencerler, marka ya da firmalar için yeni nesil tüketicilere ulaşabilmek amacıyla yararlanılabilecek güçlü bir araçtır. İnfluencerler, geniş bir kitleyi etkileme gücüne sahip makro influencer ve tematik paylaşımları ile daha sınırlı takipçi sayısına sahip mikro influencer olarak iki grupta değerlendirilir. Bazen mikro influencer etkileme gücüyle makro influencerden daha güçlü etki yaratabilir. Bu durum sosyal medya pazarlamasında paylaşılanların ve influencer profilinin, hedef kitle ile uyumuyla açıklanır.

Sosyal medya pazarlamasında influencer etkisi farklı biçimlerde görülebilmektedir. İnfluencerlerin sosyal medya pazarlamasındaki rolleri şu maddeler altında toplanabilir:

sosyal medya pazarlamasında influencer etkisi
  • Etkileme gücü ile influencerler, tüketicilerin ürün ya daişletmelerle ilgili kararlarına yön verirler,
  • İnfluencerler, paylaşım ya da yorumları ile hedef kitlelerinin dikkatini çekerek, hedef kitlelerini bir ürün, marka ya da işletmeyle tanıştırabilir,
  • İnfluencerler, özellikle makyaj, kozmetik, giyim kuşam gibi tematik hesaplarından hedef kitlelerini markaların son ürünlerinden haberdar ederler,
  • Sevilen influencerler, reklamlarını yaptıkları ürün için güçlü bir referans olurlar.

0 Comments
44

Sosyal Medya Kültürü

Günümüz dünyasında dijital platformlar en önemli iletişim kanallarından biri haline gelmiştir. Bireylerin global biçimde etkileşimde bulunmalarını sağlayan en önemli dijital platformlardan biri de sosyal medyadır. Sosyal medyanın yaygınlaşması ile birlikte özellikle gündeme gelen dijital yerliler, Z kuşağı gibi tabirler, sosyal medyada bir kültür oluşmakta mıdır, sosyal medya kültürü nedir gibi soruları akla getirmektedir.

Bireyleri çeşitli platformlarda bir araya getiren, pazarlama araçlarının kullanıldığı, insanların her kesimden bireyle karmaşık bir ap yarattığı sosyal medyanın kendi içinde kültür yarattığı açıktır. Sosyolojik araştırmalara da konu olan sosyal medya kültürü, firmalardan bireylere dek herkesi etkileyen, dijital ekonomi ya da sosyal medya pazarının da yakından takip ettiği bir konudur. Sosyal medya kültürü; sosyal medya kullanımında bireyler arası etkileşimlerle yaygınlaşan ve bireyler tarafından kabul gören sosyolojik olgular bütünü olarak görülebilir.

Sosyal Medya Bir Kültür Meydana Getirir mi?

Dijital bir çağda geleneksel birçok konu için online bir tür yaratılmış durumdadır. Geleneksel ekonomi, gelenekler iletişim, geleneksel eğitim gibi konular; yeni dijital türler olarak karşımıza çıkmaktadır. Artık dijital ekonomiden, online pazardan, online eğitim ya da dijital arkadaşlıklardan bahsedilmektedir. Böyle bir çağda dijital kültür kavramı da kaçınılmaz biçimde ortaya çıkmıştır.

Sosyal medyanın kültüre etkisi üzerine çok çeşitli araştırmalar yapılmaktadır. Bireylerin sosyal medya kullanımında kültürel özelliklerinin etkisi olduğu da çeşitli platformlarda dile getirilmektedir. Dolayısıyla sosyal medya ve kültür arasında etkileşimli bir ilişkiden bahsedilebilir. Bunun yanında sosyal medya kanallarının kullanılması ve yaygınlaşması beraberinde bir sosyal medya kültürü de yaratmaktadır. Bu kültür; dijital yemek kültürü, dijital kimlik, sosyal medya dili gibi kavramlar olarak karşımıza çıkmaya başlamıştır.

Sosyal Medya Kültürünün Yansımaları

Video ve resim paylaşım ağları, sosyal ağlar, bloglar gibi dijital platformlar olarak karşımıza çıkan sosyal medya, kendi içinde bir kültür yaratmaktadır. Bu kültürün yansımaları, bazı durumlarda çok net biçimde kendini göstermektedir. Sosyal medya kanallarında sıklıkla kullanılan emoji kültürü bunlardan biridir. Sosyal medya dili de kendi içinde, özellikle gençler tarafından benimsenen ‘sesli harflarin atılması’, ‘duyguların emoji olarak ifade edilmesi’, ‘jargonların kullanılması’, ‘argo kelimelerin yaygın kullanımı’ gibi özelliklerle karşımıza çıkmaktadır.

Sosyal medya kültürü öğelerinden sayılan özçekim ya da selfie, bilimsel araştırmalara da konu olmuş bir olgudur. Selfie çekiminin günümüzde profesyonel hale gelmesi, sosyal medyada yaygınlaşan akımların giderek bir kültür öğesi halini aldığını göstermektedir. Sosyal medya üzerinden yapılan yemek paylaşımları ise dijital bir yemek kültürü yaratmış durumdadır.

Sosyal medya platformlarında bireyler bir profil yaratmaktadır. Bu profil, bireyin sosyal medya aracılığı ile kendini sunduğu bir araca dönüşmektedir. Bireylerin dijital benlik sunumu, sosyal medya içinde bir kültür yaratmış durumdadır. Sosyal medya kültürü içinde benlik sunumunda şu özellikler, takipçi kazanmak için önem kazanmıştır;

sosyal medya kültürü
  • Sosyal medya profillerinin bireyleri, baskın özellikleri ile kısaca tanıtmaları beklenir
  • Sosyal medya kullanıcıları profil bilgilerinde hedef kitlenin ilgisini çekebilecek özelliklerine yer vermelidir,
  • Sosyal medya profil kimliğinin hangi hedef kitleye hitap ettiğinin anlaşılması, güçlü bir profil oluşturmanın önemli koşuludur.

Ayrıca sosyal medya denildiğinde ilk akla gelenlerden ‘sosyal medya linç kültürü’ ya da sosyal medya akımlarının giderek bir kültüre dönüşmesi gibi konuların ilerleyen zamanlarda çok tartışılacak olgular olduğu da söylenebilir.

0 Comments
48

Uçtan Uca Pazarlamanın Avantajları

Dijitalleşmenin ve teknolojik gelişmelerin sonucu olarak pazarlama faaliyetlerinde hızlı bir dönüşüm yaşanmaktadır. Ekonomi dünyası yeni bir pazarlama süreci ile bu dönüşümlere ayak uydurmaya çalışmaktadır. Yeni nesil pazarlama kavramı ile beraber uçtan uca pazarlama gibi güncel kavramlar da hayatımıza girmiştir. Dijital ve sanal rekabet ortamından geri kalmak istemeyen firmalar, uçtan uca pazarlama nedir sorusunun yanıtını araştırarak, bu yeni nesil pazarlama stratejisini çalışmalarına entegre etmektedir.

Uçtan uca pazarlama nedir?

Uçtan uca pazarlama, bir diğer adı ile kapalı döngü satış ve pazarlama olarak bilinir. Pazarlama ve satış ekiplerinin etkileşimli biçimde işbirliği yaptığı bir stratejidir. Pzarlama grubu, hedef kitleye yönelik araştırmaları sonucunda belirlediği stratejilerle birlikte satış ekibiyle iletişime geçer ve uçtan uca bir planlama, uygulama, raporlama süreci başlatılır.

Uçtan uca pazarlama stratejileri ile potansiyel müşterilerin web sitelerinden sosyal medyaya dek geniş bir dijital platformda, hizmet almaya ikna edildiği bir süreç ifade edilir. Uçtan uca pazarlamada hedef kitlenin iyi analiz edilmesi, hizmete yönelik dönüşlerinin değerlendirilmesi, raporlamanın yapılması, hedef kitlenin satın alma davranışlarına göre kişiselleştirilmiş stratejilerin geliştirilmesi esastır.

Uçtan uca pazarlamanın avantajları:

  • Kapalı döngü pazarlamada müşteri genellikle araştırma sürecinde yakalanır. Hedef kitle daha kolay ikna edilebilmektedir,
  • Uçtan uca pazarlama, satış ve pazarlama birimlerinden etkileşimli ekip çalışması istemektedir. Bu da firmada departmanlar arası etkileşim ve iletişimi güçlendirmektedir.
  • Uçtan uza pazarlama iletişimi müşteri odaklı ve kişiye özeldir. Bu nedenle müşterinin tutunması, bu pazarlama stratejisi ile daha kolay saplanabilir.
  • Uçtan uca pazarlama stratejileri kompleks yapılıdır. Farklı dijital platformları ve birden çok kampanyayı kapsayabilmektedir.
  • Uçtan uca pazarlama yoluyla potansiyel müşterilerin tüm hizmeti alması hedeflenmektedir,
  • Uçtan uca pazarlama sürecinde sorumluluğunu firmalar üstlenmektedir. Bu durum, ‘her şey dahil’ anlayışı ile hizmet almak isteyen müşterileri firmaya kolaylıkla çekmektedir.
  • Firmanın satış ve pazarlama depertmanları ortak hedefe yönelik çalışmaktadır,
  • Kapalı döngü stratejiler, sektörel büyümede etkilidir,
  • Uçtan uca pazarlamada maliyet, firmalar yararınadır, geleneksel yöntemlere göre düşmektedir,
  • Uçtan uca pazarlama sosyal medya kanallarının, web siteleri ile firmanın etkileşim platformlarının aktif biçimde kullanılmasında ve hedef kitlenin sosyal medya üzerinden büyümesinde etkilidir.
  • Müşteriye baştan sona kadar her tür hizmetinin karşılanacağı taahhüt edilir.

Uçtan uca pazarlamanın aşamaları nelerdir?

Uçtan uca pazarlama bir takım aşamalarla ilerleyen bir süreçtir. Bu aşamalar genel olarak; frkındalık, değerlendirme ve karar verme olarak adlandırılmaktadır.

Uçtan uca pazarlamada farkındalık nedir?

Farkındalık, firmaların hedef kitlenin ihtiyaçlarını belirlediği bir aşamadır. Bu aşamada potansiyel müşterileri tüm özellikleri ile tanımak ve neye ihtiyaçlarının olduğunu araştırmak, belirlemek önemlidir.

uçtan uca pazarlamanın avantajları

Uçtan uca pazarlama aşamalarından değerlendirme potansiyel müşterilerin ihtiyaçlarının nasıl karşılanacağına dair çözümlerin düşünüldüğü bir süreçtir. Değerlendirme aşamasının ardından karar süreci başlar. Kapalı döngü pazarlamada yapılan araştırmalar ve belirlenen stratejiler ışığında işlem başlatılır ve sonuca ulaşılır.

0 Comments
49

Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması

İnternet kullanımının dünya genelinde dijital ve yeni bir ekonomi türü yaratması; sosyal medya nedir, sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması nasıl yapılır gibi soruları gündeme getirmiş durumda. Kişilerin karmaşık bir sosyal ağ kurmasına ve dijital olarak etkileşimde bulunmasına olanak veren; fotoğraf ya da video paylaşımı, sosyal ağ platformları gibi dijital etkileşim zeminlerine sosyal medya denilmektedir. Sosyal medya pazarı, sosyal medya üzerinden her tür ekonomik faaliyete zemin oluşturmaktadır.

Sosyal medyanın yarattığı yeni bir ekonomi türü olduğu tartışmasız gerçektir. Sosyal medya pazarlaması, sadece firmalar için değil verdiği hizmeti dijital yollardan tanıtmak isteyen kullanıcılara da hitap etmektedir. Dolayısıyla buradan hareketle, sosyal medyanın geleneksel tüketim kültürü içinde sadece, tüketici konumunda olan bireyleri dijital dünyada birer üreticiye dönüştürdüğü rahatlıkla söylenebilir. Çok sayıda firma ya da birey için rekabet ortamı yaratan bu yeni ekonomi zemini içinde, dijital ortamlarda sunulan hizmetlerin sürdürülebilir olması arzulanmaktadır.

Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ile birlikte işletmeler ya da firmalar, daha çok kişiye hizmetlerini ulaştırmak için sosyal medya araçlarını kullanmaya başlamıştır. Sosyal medya kanalları, firmaları müşterilerine, müşterileri ise hizmete kolay ve hızlı biçimde ulaştıran bir araç halini almıştır. Bu durum, günümüzde rekabet ortamı da yaratan önemli bir sosyal medya pazarı yaratmış, bu pazar ortamında eylemlerin sürekliliğini zorunlu hale getirmiştir.

Adeta tüketim çılgınlığının yaşandığı günümüz dünyasında, doğal kaynakların kuşaklararası aktarımını amaçlamak amacıyla sürdürülebilirlik kavramı ön plana çıkmıştır. Sürdürülebilirlik, dijital platformları da etkileyen bir kavramdır. Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması nedir, sorusunun yanıtını bilmek gerekmektedir.

Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması, sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen tüketici odaklı faaliyetlerin uzun vadeli olmasını ifade eder. Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması ile üretici, firma ya da işletmeler;

  • Hedef kitlelerine hızlı biçimde ulaşmayı,
  • Tüketici odaklı eylemlerini uzun vadeye yaymayı,
  • Eylemlerinin kalıcılığını sağlamak için uzun vadeli hedefler planlayarak strateji geliştirmeyi amaçlar.

Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlamasının Aşamaları

Genel olarak sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması beş aşamayı kapsamaktadır. Bu aşamalar şu maddelerde ele alınabilir:

  • Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması araştırma ile başlar. Araştırma aşamasında firmalar, sosyal medya ağlarında hedef kitlelerini ve rakip firmaları tanımalıdır. Hedef kitlenin gereksinimleri iyi değerlendirilmeli ve stratejik planlamalarda bu konu değerlendirilmelidir.
  • Sürdürülebilir sosyal medya pazarlama aşamaları araştırma faaliyetlerinden elde edilen bilgilerin stratejik planlama için kullanımıyla devam eder. Strateji belirleme aşamasında işletmeler marka kişiliklerini de göz önünde tutarak uzun vadeli planlamalarını hazırlar.
  • Geliştirme aşaması, hazırlanan stratejik planlamaların hayata geçirildiği bir evredir.
  • Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması bağlanma basamağında, firmalar uygulamalarına aldıkları dönütlere yanıt verirler. Tüketici ile interaktif bir bağ kurarak eylemlerinin sürekliliğini sağlarlar.
  • Sosyal medya pazarlamasının sürdürülebilir olması için uygulanan eylemlerin hedefe ne kadar ulaştırdığının ölçülmesi gereklidir. Ölçme aşaması, sosyal medya pazarlamasının hedef kitleye ne kadar ulaştığı konusunda firmalara bilgi verir. Ölçme sürecinden alınan veriler, firmanın sürdürülebilir sosyal medya etkinlikleri için gelecekte neler yapması gerektiğini de ortaya koymaktadır.
sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması

Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması, firmaların sosyal medyada tanınmalarını ve hedef kitlenin güvenini kazanmalarını sağlamaktadır. Bu nedenle dijital dünyanın giderek daha çok kızışan rekabet ortamında sosyal medya pazarlamasında sürdürülebilirlik göz ardı edilmemelidir.

Firmaların sürdürülebilir dijital plan ve programlar hazırlaması, sürdürülebilir olma noktasında konunun uzmanlarından profesyonel destek alması zorunluluk haline gelmiştir.

0 Comments
52

Sosyal Medya ve Reklam Endüstrisi

Sosyal medya, Dijital çağın en önemli iletişim araçlarından biri halini almıştır. Sosyal ağ siteleri, kişisel bloglar, fotoğraf ya da video paylaşım platformları, online oyun platformları ilk akla gelen sosyal medya sınıfları arasındadır. Sosyal ağlar; İnternet! in yaygınlaştığı ilk dönemlerde; bireylerin tanıştıkları, etkileşimde bulundukları platformlar iken günümüzde kariyer fırsatları yaratan ve para kazandıran bir zemine dönüşmüştür. Bu nedenle sosyal medya, reklam endüstrisi için renkli ve kişilere çok çabuk ulaşılabilen, güçlü bir tanıtım aracı olmuştur.

Aile, iş çevresi, arkadaş grubu ile sınırlı geleneksel iletişim; sosyal medyada yerini kişiler arasında heterojenik, dışa açık ve kalabalık ağlara bırakmaktadır. Fiziksel etkileşimle sınırlı insanlar arası ilişki, online platformlarda dijital bir tarza bürünmüştür. Dolayısıyla da sosyal medya ‘kalabalık etkisi’ yaratmaktadır. Bu etkileşim içinde farklı gruplardan çok daha fazla insan sosyal medya reklam sektörü için kaçınılmaz bir sosyal ağ zemini oluşturmaktadır.

Sosyal medya platformlarının oluşturduğu ağ örgüsü, ekonomi dünyasında yeni bir endüstri kolu yaratmıştır: sosyal medya reklam endüstrisi. Sosyal medyanın ekonomi üzerine yarattığı etki günden güne gücünü arttırmaktadır. Öyle ki tüm ekonomik faaliyetler için geleneksel ekonomiden çıkılarak ağ ekonomisi içinde yer almak zorunlu görünmektedir.

Dolayısıyla işletmeler ya da bireyler;
  • Sosyal medya platformlarında global bir iletişime girebilmek,
  • Sosyal medya hesaplarını büyüterek farklı gruplardan, kalabalık bir ağ örgüsü yaratmak,
  • Malın veya ürünün tanıtımını çok daha fazla kişiye ulaştırmak,
  • Ağ örgüsü ile günümüzün popüler dijital organizasyon türü içinde yer almak,
  • Müşteri odaklı ve hizmet sektörüne yönelik tanıtım yapmak,
  • Kişi veya işletmelerin ağ örgüleri üzerinden reklam alarak para kazanmak, gibi nedenlerle sosyal medya reklam endüstrisine dahil olma yollarını aramaktadır.

Sosyal medya reklamcılığı, İnternet reklamcılığı konusunun en önemli türleri arasındadır. Sosyal medya aracılığı ile reklamcılık faaliyetlerini kapsamaktadır. Bu noktada  sosyal medya reklam türleri nelerdir; sosyal medya reklamcılığı nasıl yapılır; soruları günümüzde sıklıkla sorulmaktadır.

Sosyal Medya Reklam Türleri

Sosyal medya ağ kanallarına göre reklam türlerinde değişiklik olabilmektedir. Sosyal medya reklam türleri içinde başlıcaları şu şekildedir:

  • Yazılı, görsel veya video reklamları,
  • Video içinde gerçekleştirilen yayın reklamları,
  • Link tıklama üzerinden reklamlar,
  • Slaytlı reklamlar,
  • Çoklu görsel reklamları
  • Açılış ekranı, etiket reklamları

Çoklu görsel reklamları ile açılış ekranı reklamları genellikle büyük firmaların tercih ettikleri sosyal medya reklam modelleri arasındadır. Kişisel bloglar ve hesaplar için görsel ya da video reklamları, özellikle hedef kitlenin büyütülmesi için önemlidir.

Sosyal Medyada Nasıl Reklam Verilir?

Sosyal Medya ve Reklam Endüstrisi

Sosyal medya platformları üzerinden kişi ya da firma olarak rahatlıkla reklam verilebilmektedir. Son dönemlerde hedef kitlesi geniş, fenomen olarak tabir edilen sosyal medya kullanıcılarının paylaşımlarına firmalar sponsor da olmaktadır. Firmaların sosyal medyada sponsor yüzü olmak, önemli bir reklam geliri sayılmaktadır.

Sosyal medya kullanıcıları ya da firmalar, dijital içeriklerini reklama almak istediklerinde sosyal medya platformunun reklam araçları ile iletişime geçmelidir. Bu iletişimde genel olarak; sosyal medya içerikleri, ödeme yönteminin sosyal medya reklam hesabına tanımlanmasının ardından günlük ücret seçilerek reklama gönderilir. Bu noktada verilen reklam, sosyal ağ platformunun reklam stratejilerine göre değerlendirilir ve uygun bulunursa gönderi sponsorlu olarak hedef kitleyle paylaşılır. Bu yolla, kullanıcılar yeni takipçi kazanabilmekte, ürünlerinin tanıtımını yaparak sosyal medya pazarını genişletebilmektedir.

Sosyal medyada reklam vermek hedef kitleyi seçebilme olanağı da sunmaktadır. Bu nedenle sosyal medya reklamcılığı üzerinden kısa sürede hedef kitleyi büyütmek olasıdır. Sosyal medyada reklam vermek önemli bir kural ihlali olmadığı sürece zor değildir ancak strateji hataları yapılmamalıdır. Hedef kitle, gönderilerin kalitesi, profilin anlaşılır olması gibi birçok etken göz ardı edilmemelidir. Bu nedenle sosyal medya reklamcılığında deneyimli sosyal medya editörleri ya da sosyal medya ajansları ile çalışmak reklamların hedefe ulaşmasında etkilidir.

0 Comments
44

Sosyal Medya Kullanıcılarının Demografisi

Gün geçtikçe daha da popüler hale gelen sosyal medya neredeyse her yaştan insanın ilgisini çekecek detaylara sahiptir. Küresel çapta sosyal medya kullanımı hızlı bir şekilde artış göstermektedir. Dünya nüfusunun yarısından fazlasının sosyal medya kullanıcısı olduğu ifade edilir. Günümüzde yaklaşık beş milyar insanın cep telefonu kullandığı düşünüldüğünde bunların büyük bir kısmının sosyal medya platformları için vakit harcadığı biliniyor. Benzer yüksek kullanım durumu internet için de geçerli olup 2021 yılının Ocak ayı itibariyle internet kullanıcı sayısı 4,66 milyar iken bu sayının bir önceki yıla kıyasla 316 milyon kişi arttığı ifade ediliyor. Bu gibi artışlar nedeniyle sosyal medya kullanıcılarının demografik yapısı artış trendine sahiptir.

Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri

Ülkemizdeki nüfus yapısına bakıldığında elde edilen verilere göre 81 milyon nüfus içerisinde yaklaşık %54 oranında 44 milyon aktif mobil sosyal medya kullanıcısı vardır. Nüfusun yüzde 51’ine denk gelen 51 milyon sosyal medya kullanıcısı ve %67’sini oluşturan 3 milyon internet kullanıcısı bulunur. Dijital dünyadan elde edilen sosyal medya istatistikleri kapsamında insanların gün içerisinde yaklaşık yedi saatini internette harcadığı görülür. Bunun ortalama iki saat kırk sekiz dakikası sosyal medyada geçer. Geriye kalan kısım ise internette televizyon izleyerek ve müzik dinleyerek harcanır. Özellikle en aktif sosyal medya platformlarının Facebook, Instagram ve Youtube olduğu ifade edilir. Bu tür uygulamalar çoğunlukla mobil cihazlardan kullanılır.

Sosyal Medya Kullanım Verileri

Sosyal Medya Kullanıcılarının Demografisi

Kullanıcılarının tamamına yakını aktif mobil cihazlarda vakit geçirirken Facebook kullanıcıları büyük bir bölümü oluşturur. Aylık 2.1 milyar Facebook kullanan kişi olduğu bilinir ve bunların %34’lük kısmı 18 ile 34 yaş grubundadır. İnstagram kullanıcı sayısı ise 800 milyon kişiye denk gelir. Kadın ve erkek kullanıcıların sayıca eşit olduğu bu verilerde yaş grubunun 18 ile 34 yaş aralığında olduğu görülür.

Sosyal medya kullanımının jenerasyonlara göre farklılaştığı ifade edilir. Örneğin 13 ile 19 yaş aralığını gösteren Z jenerasyonu İnstagramın en çok tercih edilen platform olduğunu söyler. 20 ve 35 yaş aralığındaki Y jenerasyonu ise ağırlıklı olarak Facebook kullanır.

Yaşlara Göre Sosyal Medya Kullanımı

Günümüzde sosyal medya kullanımı yaşlara göre farklılık gösterir. 36 ile 49 yaş aralığını ifade eden X kuşağı %48lik oranla Twitter hesabı kullanır. Bu kişilerin %40’lık kısmı internete taşınabiir bilgisayarlar üzerinden girer. Sosyal medya platformu olarak ise İnstagram daha aktiftir.

50 ile 65 yaş arasını belirten baby boomer kuşağının %84’ünde Facebook aktif durumdadır. Bu yaş aralığındaki kadınların %54’ü aktif akıllı telefon kullanıcısıdır. İlgili yaş aralığındaki kişilerin sosyal medya iletişiminin ardından marka ile irtibat kurma oranı yüksektir. Bu sayede marka ve müşteri etkileşiminin diğer yaş gruplarına kıyasla her zaman biraz daha fazla olduğu görülür.

0 Comments
51

Inbound Marketing Nedir?

Etkileşimli bir tanıtım modeli olan ınbound marketing yeni iş alanları yaratmak ve marka bilinirliğini artırmak için kullanılır. Bu pazarlama stratejisinde sosyal medya, SEO, bloglar, içerik pazarlaması ve benzer pek çok dijital pazarlama yöntemi tercih edilir. Pazarlamanın temelinde esas olarak ilgi çekici ve doğru içerikler üretmek yatar. Tercih edilen blog içerikleri ve videolarda potansiyel müşterilere bilgi verilebilir ve tavsiyelerde bulunulabilir. Hedef kitle ile çift yönlü iletişim kurmayı sağlayan bu pazarlamada dikkat çekmek ve karşılıklı iletişim kurmak esastır. Burada hedef kitle olarak Google’da arama yapan potansiyel müşteriler tercih edilir. İhtiyaç duyulan çözümlere ulaşılması için çalışmalar yapılır, üretilen içeriğin müşterilere yönelik olması sağlanır.

Inbound Marketing İçin Nelere Dikkat Edilir?

Potansiyel müşterileri sadık müşterilere dönüştürmeyi sağlayan ınbound marketing pazarlama yöntemi için içerik pazarlaması yapılabilecek araçlar kullanılmalıdır. Hedef kitle belirlendikten sonra bu kişilerle iletişim kurmak ihmal edilmemeli, bunu sağlayacak formlar oluşturulmalıdır. Müşterileri kalıcı hale dönüştürmek için iletişime geçilen kişiye geliştirilen ürünler ve marka ile ilgili bilgilendirme yapılmalıdır.

Dikkat çeken içerikler oluşturmak müşterilerle çift yönlü iletişim kurmak için önemlidir. Yayınlanan mesajlar müşterilere yönelik olmalıdır. Mesajları değerli kılmak için insanların sorunlarına ya da ihtiyaçlarına çözüm olmasına özen gösterilmelidir. Bu sayede istenen ürünleri ön plana çıkarmak daha kolay olacaktır. Gerekli hallerde profesyonel destek almak sürecin daha verimli yönetilmesini sağlayacaktır.

Inbound Marketing Nasıl Yapılır?

Inbound Marketing Nedir?

Başarılı bir inbound marketing için dikkat edilmesi gereken dört ana nokta vardır. Bunlardan ilki dikkat çekmektir. Siteye fazla trafik çekmekten ziyade doğru trafiği çekmek gerekir. Bunu sağlamak adına sosyal medya, blog, arama motoru optimizasyonu ve web sayfaları kullanabilirsiniz. Sayfaların insanların beklentilerini karşılayacak ve ona hitap edecek şekilde düzenlenmesine önem vermelisiniz.

Satın alma süreci internette başladığından kullanıcıların arama sonuçlarında ilk sıralarda çıkmak için SEO çalışmalarına öncelik verilmelidir. Bu amaçla anahtar kelimeler ilişkili ve özenli olacak şekilde seçilmeli, siteye özel SEO teknikleri kullanılmalıdır. Sayfalar optimize edilmeli ve aranma potansiyeli yüksek kelimeler için linkler hazırlanmalıdır.

Dikkat çekmek haricinde dönüştürmek, ilgiyi korumak ve değerlendirmek gibi faaliyetler de ihmal edilmemelidir. Değerlendirme amacıyla akıllı eylem çağrıları, sosyal medya, pazarlama ve e mail otomasyonu kullanılabilir.

Inbound Marketing Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Gelen pazarlama olarak da ifade edilen inbound marketing dijital pazarlama faaliyetlerini içerir. Müşterilerin davranışlarına ve analizlerine göre yapılan bu pazarlama türü beraberinde organik başarı ve yükselmeyi de getirir. Uygulanan süreçte araştırma ve istatistikler ağır basar. Markanın ortaya çıkışından yükselişine kadar adım adım ilerleyen bir süreç hakimdir. Yapılan çalışmalarla potansiyel müşterilere ulaşılır ve bu müşterilerin beklentilerini karşılayacak faaliyetler yürütülür. Bu sayede elde edilen sonuçlar kalıcı özellik taşıyacak, uzun vadede getiriler sunacak ve memnuniyet sağlayacaktır.

0 Comments
38

Sosyal Medya Ve Sosyal Müşteri İlişkileri

Müşteri ilişkileri yönetimi açısından sosyal medya etkili olup elde edilen verilere göre stratejiler belirlenir. Yapılan uygulama, strateji ve teknolojilerin bütünü olan yönetim çalışmalarıyla hem karlılık artar hem de firmaların ticari ilişkileri güçlenir. Araştırma sonuçları incelendiğinde sosyal medya platformlarının insanların tüketim ve alışveriş alışkanlıkları üzerindeki etkisi fazladır. İnsanların yaklaşık %91’i sosyal topluluklar ile bağlantı kurmanın gücünün fazla olduğunu düşünür. Markaların insanlarla iletişiminin gelişmiş olmasına dair beklenti yüksektir ve tüketicilerin büyük bir bölümü sosyal medyada bağlı hissettiği markadan daha çok satın alma fikrine sahip olurlar. Bu gibi durumları avantaja dönüştürmek için sosyal medya ve müşteri ilişkileri doğru şekilde planlanmalıdır.

Sosyal Medyada Müşteri İlişkileri Nasıl Yönetilmeli?

Müşteriler ile bağlantı kurmanın en ideal yollarından biri olan sosyal medya platformları gün geçtikçe daha da popüler hale gelmektedir. Bu platformları müşteri deneyimleri için kullanmak işe yarar sonuçlar verecektir. Takipçilere değer katacak şekilde çalışmalar yapılmalı, herhangi bir soru geldiğinde kısa sürede cevap verilmelidir. Yapılan araştırmalara göre müşterilerin yaklaşık %32’si online ortamlarda yarım saat içerisinde sorusuna yanıt beklemektedir. Bu süre dikkate alınarak sorular yanıtsız bırakılmamalıdır. Yanıt süresi ne kadar artarsa memnuniyet de o kadar fazla olacaktır.

Müşteriler ile konuşmalar kişiselleştirilmeli, profilde bulunan ilk isimler kullanılmalı ve müşterilere arkadaşça davranılmalıdır. Müşterilere onlar için orada olunduğunu hissettirmek daima olumlu geri dönüşler alınmasını sağlayacaktır. Böylece kullanıcıların mutlulukları daha da artacaktır.

Sosyal Medya Müşteri İlişkileri İçin Öneriler

Sosyal Medya Ve Sosyal Müşteri İlişkileri

İnsanlarla aktif iletişime geçilebilecek ortamlardan biri olan sosyal medya milyonlarca kullanıcının bulunduğu ortamlardandır. Müşterilerle sıkı iletişim kurmak için ideal bir yer olan bu platformlar doğru kullanıldığında markaya olan sadakat artar. Sosyal medya platformları müşteri beklentilerini karşılayacak şekilde düzenlenmelidir. Sosyal çevre anlık geri dönüşler istediğinden mesajlara ve yorumlara en hızlı şekilde geri dönüş yapılmalıdır.

Marka itibarını güçlendirmek için platform kullanmadan önce hazırlıklı ve donanımlı olmakta fayda vardır. İletişim kuran bir markayı tercih etmek müşterilerin daima öncelikleri arasında yer alır.

Müşteriler ile sosyal medyayı aktif olarak kullanabilmek için şikayet de dahil olmak üzere tüm talepler dikkate alınmalıdır. Sosyal medya şikayetlerine dönüş yapmak telefonda yapılanlara kıyasla biraz daha kolaydır. Bu amaçla platformdaki direkt mesaj kısmı kullanılabilir.

Etkili müşteri ilişkileri için sadık müşterileri ödüllendirme yöntemi de tercih edilebilir. Ödüllendirme olarak ilgili müşterilerin paylaşımları beğenilebilir ya da paylaşılabilir. Ek olarak çevrimdışı ödüller de verilebilir, kullanıcıya özel hediyeler tanımlanabilir. Hediye gönderimi için kullanıcıların detaylı iletişim bilgisine ihtiyaç olacaktır.

Müşteri İlişkilerini Sosyal Medya İle Güçlendirmek

Basit bir yapıda olması, anında bildirim olanağı sağlaması, istatistiksel veriler vermesi gibi özellikleri sayesinde müşteri ilişkilerini sosyal medya ile güçlendirmek mümkündür. Sosyal medyanın en önemli avantajlarından biri anlık paylaşım ve geri dönüş imkanının bulunmasıdır. Firma ile iletişime geçmek isteyen müşterileri sosyal medya platformları aracılığıyla taleplerine hızlı bir şekilde karşılık bulabilecektir.

Tasarım ve kullanım olarak sade bir yapıda olduğunda sosyal medya üzerinden iletişim için telefonla müşteri hizmetlerine bağlanma ya da kayıt formu doldurma gibi ekstra uğraşlara gerek yoktur. İletişim için yalnızca müşterinin ilgili sosyal medya platformunda hesabının olması yeterlidir.

Müşteri ilişkilerini geliştirmek için gerekli olan bilgilere sosyal medyadan ulaşılabilir. Özellikle demografik bilgiler, hizmet talepleri, sayfa takip durumu, alınan yorumlar, günlük ziyaretçiler en çok takip edilen bilgiler arasında yer alır. Bu bilgilerden yola çıkarak sosyal medya platformuna şekil verilebilir.

0 Comments
39
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp