Dijital PR

Son zamanlar adını çok sık duyduğumuz Dijital PR, özellikle pazarlama ve reklam endüstrisinde merak uyandırmaktadır. Dijital Pr, halkla ilişkiler ve personel çalışmalarının dijital platformların yardımı ile çevrimiçi ortamlarda yapılmasıdır. Markaların ve firmaların kendi itibarlarının yönetimini online mecrada yeni bir imaj var ederek yapılandırılmasını sağlar. Public Relations (Halkla İlişkiler) olarak adlandırılan PR kavramı genellikle pazarlama ve reklam endüstrisinde kullanılmaktadır.
Klasik anlamıyla gerçekleştirilen PR işlerinde dergi ve gazetelere daha çok ağırlık verilirdi. Ancak teknolojik alanda oluşan gelişmeler ve teknolojinin ilerlemesi ile birlikte PR çalışmaları da farkı bir boyuta taşındı. Sosyal medya platformları, formlar ve Blogger gibi platformların günümüz yaşamına olan etkisi göz önüne alındığında dijital PR işleyişi ve çalışma avantajı daha çok anlaşılacaktır. Müşterilerinizi veya Hedef kitlelerinizi gerçek anlamıyla etkilemek ve çekmek istiyorsanız dijital public relations çalışmalarını atlamamanız gerekir.

Dijital Dönemde Dijital PR Önemi

dijital pr

Yeni dönem Dijital nesil, bu dönemde iletişimin ve halkla ilişkilerin özünü klasikleşmiş tutumların üzerinden dijitale taşımaktadır. Baylan Ajans ekibi olarak biz de dijital platformların etkisini en üst seviyede kullanmak için alışılagelmiş halkla ilişkiler yöntemlerini, yeni nesil dijital teknolojiler desteği ve sosyal platformlarda birleştiriyoruz.
Burada; içerik yönetiminden, ürün lansmanından, kurumsal konumlandırma değişikliğinden, Marka farkındalığı yaratma ve aynı zaman diğer çeşitli alanlarda dijital iletişimin gücünden yararlanıyoruz.
Yılların tecrübesine sahip Baylan Ajans profesyonellerinin liderliğinde olan dijital PR takımımız müşterilerimize şu alanlarda hizmet vermektedir:

Dijital Medya Yönetimi

  • Konumlandırma ve Marka Geliştirme
  • Marka Analizi ve Marka Stratejileri
  • İçerik Geliştirme
  • Çevrimiçi Ortamda Yüksek Görünürlük Yaratma
  • Basın Haberleri Optimizasyonu
  • Blog İlişkileri
  • Marka Hikayeleri Oluşturma
  • Sonuçları İzleme ve Analizini Yapma

Baylan Ajans ile dijital alanda ele güne karşı görünür olursunuz.

Hangi Durumlarda Gereklidir?

Dijital Pr sistemini kullanabilmek için herhangi bir zaman dilimi yoktur. Markanızın ürünlerini satışa çıkaracağınız zaman en etkileyici tanıtım çalışmalarının yapabilmesi için dijital public relations en ideal sistem olacaktır. Ayrıca son yıllarda insan davranışlarına bakıldığında iletişimlerini sosyal medya yardımıyla kurdukları da göz önünü alınırsa, markanızın tanıtımı için en etkili sonuçların burada olacağını ve kısa sürede en iyi sonuçların alınacağını rahatlıkla gözlemleyebiliriz.
Ayrıca hedef kitlenin aklında kalmak ve onlardan olumlu geri dönüşler almak için de tercih edebilirsiniz. Burada şunu rahatlıkla göreceksiniz ki hedef kitlenizin genel durumuna göre değişmekle birlikte etkili çalışma doğrultusunda markanız ve ürünleriniz için oldukça başarılı bir sürece imza atabilirsiniz.

Dijital Pr Çalışmalarının Avantajları

Tüm bunların yanında Dijital Pr çalışmaları ile internet üzerinden 7 gün 24 saat milyonlarca kişiye rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Markanızın mevcut kitle harici tanıtılması için en uygun yoldur.
Dijital public relations işlemlerinin internet ortamlarından yürütülmesi sebebiyle markaların yüklü sermaye ayırmalarına gerek kalmadan pazarlama ve tanıtımlarını gerçekleştirirler. Bu da markanızı en uygun maliyete daha çok kişiye ulaşması demektir.
Markanız, şirketiniz veya ürünlerini için özel geliştirip düzenlediğiniz kampanyaların olumlu ve olumsuz sonuçlarını direk müşterinin kendisinden alarak sonuçları değerlendirebilir, analizini yapabilirsiniz.