Sosyal medyada var olmak, paylaşımlar yapmak, müşteri hedef kitlesine en iyi şekilde hitap edebilmek markalar açısından son derece önemlidir. Ancak bu süreçte yapılan tüm işlerin en iyi şekilde raporlanması ve hesap sahiplerine sunulabilmesi de oldukça önemlidir. Sosyal medya yönetimi konusunda büyük bir öneme sahip olan sosyal medya raporu hazırlanırken şu detaylara dikkat etmek gerekiyor.
Raporun İçeriğine Önem Verin
Sosyal medya ajansı olarak hizmet veren birçok kurum bu raporların hazırlanmasında son derece titiz davranırlar. Bu raporlama işlemi sırasında en önemli konu raporun içeriğidir. İçerik kapsamı ve kaç sayfadan oluşacağı gibi detayların önceden ayarlanması gerekiyor. Sosyal medya uzmanları bu raporları müşterilerine sunduklarında kişilerin rapordan net bilgiler edinmesi gerekir. İçerik açıklayıcı, net, şeffaf ve okunabilir bilgilerden oluşmalıdır.
Rapor çok kapsamlı olursa ve uzun tutulursa müşteriniz bunu okumaktan sıkılabilir. Bu nedenle özet mahiyetinde olmalı ancak önemli tüm detayları vurgulamalıdır. Giriş kısımlarında mutlaka bir önceki aylara göre gösterilen gelişmeyi belirtmelisiniz. Aynı zamanda bu kısımda rakip analizlerine de yer verebilirsiniz.
Raporda Her Mecrayı Tek Tek Ele Alın
Sosyal medya pazarlaması ya da bu alanda herhangi bir çalışma yapıyorsanız mutlaka raporunuzda yapılan çalışmalarla ilgili her mecrayı ayrı ayrı belirtin. İnstagram, Facebook, Twitter, Linkedin gibi alanlarda ayrı çalışmalar yaptıysanız haftalık ya da aylık veriler şeklinde bir ayrım yapın. Bu şekilde aynı zamanda hangi mecrada ne kadar etkili olduğunuzu görme şansı da bulabilirsiniz. Bu kısımlarda mutlaka takipçi sayıları, erişim, sayfa beğenileri, izlenme durumları gibi detayları rapora dâhil etmelisiniz.
Sosyal Medya Raporu Sade ve Anlaşılır Olmalı
Raporların mutlaka sade ve anlaşılır olmasına özen gösterin. Rapor ne kadar açıklayıcı ve net olursa okunduğunda kişiler o kadar verim alır. Karmaşık yazılan ve ağdalı bir dil kullanılan raporlardan müşterileriniz çok iyi bilgi edinmekle kalmaz aynı zamanda sosyal medya olan güvenleri de sarsılabilir.
Yüksek Performanslarınızı Öne Taşıyabilirsiniz
Müşterinin gözünde yapılan işin niteliğini ortaya çıkarmak isterseniz performansınızın yüksek olduğu alanları öne çıkarabilirsiniz. Bu durum müşterinin güvenini yükseltir ve bir sonraki çalışmanızda size daha istekli bir şekilde destek verebilir. Bu süreçte eğer müşterinize bir sonraki ay yapacaklarınızdan ve trafiği ne kadar arttırabileceğinizden bahsedebilir, gelecek çalışmalarınız hakkında detaylı bilgiler sunabilirsiniz.
Raporda Bulunması Gerekenler
Raporda mutlaka gelen yorumlara, etkileşim sayılarına, takipçi sayılarına yer verin. Yorumların hepsini vermek zor olsa da genel izlenimlerden bahsedebilirsiniz. Eğer bir kriz yaşanmışsa bu krizin nedenleri ve sonuçları hakkında da raporda bilgiler sunabilirsiniz. Sosyal medya alanında yapılan her çalışmanın konu başlıkları halinde verilmesi müşterinin yapılan işler hakkında net bilgi edinmesi açısından önemlidir.
İstanbul’da sosyal medya ajansı faaliyetleri arasında raporlama son derece önemlidir. Bu rapor sayesinde markanın sosyal medya geçmişi ve geleceği hakkında daha net yorumlar yapılabilir.
Related Posts
Dijital Ajans ve Dijital Kanalların Yönetimi
Dijital platformlar üzerinden reklamların sağlanabilmesi adına dijital...
Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Nedir?
Arama motoru pazarlaması (SEM), elektronik ortamda ürün ve hizmet verenlerin...
Yazılarınızı keyif ile okuyorum. Baylan ajans’ın İstanbul’da hızla büyüyen bir sosyal medya ajansı olduğunu duymuştum. Tecrübelerinizi anlattığınız içeriklerde bekliyoruz.
takipte kalın bir çok içerik sizleri bekliyor