0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim

İçerik Pazarlama

Ana Sayfa Archive by Category "İçerik Pazarlama"

Category: İçerik Pazarlama

İçerik pazarlama hakkında uzman ekibimiz tarafından sizler için hazırlanan en güncel içeriklerin bulunduğu bölüm.

Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar

Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar

Bu yazımızda Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar konusunu ele alacağız. Ürün ya da hizmetlerin, potansiyel alıcılarla buluşturulması adına yapılan tüm faaliyetler pazarlama kapsamına girmektedir. Pazarlama kavramının temelini hedef kitle terimi oluşturmaktadır. Geleneksel pazarlama yönteminin, dijital ortama aktarılmasına da dijital pazarlama denilmektedir. Elektronik özellikteki bir cihaz aracılığı ile internet üstünden yapılan pazarlama faaliyetlerini kapsamaktadır.

I. Görüntülü,

II. Sosyal medya,

III. Arama motoru,

IV. Mobil,

V. Video,

VI. PPC,

VII. CPM, gibi türlere ayrılmaktadır.

İnsanın Ruhunda Bulunan Oyun

İnsanlık tarihinde değişik tanımlamalarla ifade edilen oyun, kültürler arası yorum farklılıkları da eklenmektedir. İnsanların yaşam tarzlarına göre şekillenen oyunlar, insanlık tarihinde hep ola gelen bir yaşamsal döngü olarak karşılaşılmaktadır. Oyun ile oyuncu arasında yaşanan ilişki de tarih kadar eski ve değişmeyen bir yapı içermektedir. Günümüzde her ne kadar dijitalleşme ve teknolojik gelişmeler yaşansa da, geleneksel yapıda tarif edilen oyun tanımına uymaktadır. Ancak bakış açısında büyük değişiklik ve gelişme yaşanmıştır.

Oyun, büyük bir endüstri haline dönüşmüştür. Oyun kavramı ile beraber üretilen oyunlar da, insanlar tarafından belli bir maliyet karşılığında oynama yanı sıra oyun içinde bulunan reklamlarla da üreticisine gelir kapısı açmaktadır. İnsanların içinde yer eden oyun oynama dürtüsü ilgi uyandırıp oyunlar üstüne yoğunlaşıldıkça, reklamcılık sektörünün de ilgisini çekmektedir. Özellikle mobil oyunlar, reklam pazarlamacılığında yeni bir mecra olarak görülmeye başlanmaktadır.

Mobil Oyunda Reklamlar

Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar

Son senelerde büyük bir süratle değişen ve gelişen oyun, ilerleme sonucu kat ettiği mesafe ile oyun içi reklam çeşitleri, keşfe açık bir konumda yer almaktadır. Oyun içi reklamlar, çok farklı şekillerde oyun içine yerleştirilerek uygulanmaktadır. Oyun içi reklamlar, oyunu geliştirenlere, reklamcılara ve oyun içi reklam vericiler olan markaların oluşturucularının ön görülerine göre değişkenlik gösterebilmektedir. Oyun içi reklam pazarının en iyi yönü, geliştirilmeye müsait bir alan olma özelliğidir.

Mobil oyun çeşitlerinde görülen reklamlar, izleme karşılığında oyunu oynayana bir takım ödüller kazandırmaktadır. Bu da oyun içi reklamın oynayan için ne ifade etiğini göstermeye yetmektedir. Maden gibi değerli bir özellik olarak görülen reklam, oyuncu için bile oyunda kazanç anlamı taşımaktadır. Normalde oyun içi bazı unsurların satın alınması ile elde edilebilecek bazı özellikler, reklam izleyerek kolayca elde edilebilmektedir.

Oyun ile Herkesin Kazanması

Oyun içinde reklamın izlenmesi neticesi elde edilen ya da oyunun içindeki reklam ile eş değerde olan unsurlar, reklamların oyunun içine dahil olması, oyunun bir parçası gibi tasarlanmamıştır. Reklam, oyunun ana unsuru olmamıştır. Oyuna göre bazen ihtiyaç duyulan anahtar, bazı oyunda altın ya da elmas gibi oyun için gerekli olan ve oyunun işlerliğini artıran unsurlar, hiçbir bedel ödenmeden reklam izlenerek elde edilebilmektedir. Böylece reklam, oyunun içinde meşruiyet kazanmaktadır.

Oyun içinde izlenen reklam sayesinde oyunun üreticisi kazanç elde ederken, oyuncu da izlediği reklam ile kazanç sağlamaktadır. Zira oyunda işleyişi sağlayan ve bir değer atfedilen unsurlar, reklamla bağdaştırılmaktadır. Oyunu oynayan kişi de, oyundaki işlerliği sağlamak için bağdaştırılan reklamları izlemeye gönüllü olmaktadır. Gönüllülük esasına göre oynanan oyunun yanında reklamlar da gönüllülük esasına göre izlenmektedir.

0 Comments
39

Sosyal Medya Pazarlamasında Influencer Etkisi

Günümüzün önemli iletişim platformlarından sosyal medya, kendi içinde adeta bir pazar yaratmış durumdadır. Sosyal medyanın yeni ekonomi türlerinden dijital pazarlama içinde önemli bir yeri vardır. Dijital pazarlamanın günümüzde yaygınlaşmış olması influencer ve influencer marketing gibi yeni kavramları doğurmuştur.

Bireylerin video ya fotoğraf paylaşarak, ürün, hizmet veya gündelik yaşamlarını hedef kitlelerine ulaştırarak, yazarak etkileşimde bulunduğu sosyal medya kanalları; pazarlama araçları halini almıştır. Öyle ki sosyal medya hesaplarını zenginleştiren ve geliştiren kullanıcılar, bir süre sonra sosyal medya üzerinden para kazanmanın yollarını aramaktadır. Bu nedenle sosyal medya pazarlaması nedir , influencer kimdir ile ilgili araştırmalar giderek yaygınlaşmaktadır.

Sosyal medya pazarlaması nedir?

Sosyal medya pazarlaması, pazarlama stratejilerinin sosyal medya üzerinden kullanılmasıdır. Bu şekilde çok daha büyük bir hedef kitleye, geleneksel pazarlamaya göre daha hızlı biçimde ulaşılabilmektedir. Bu yönüyle markaların ya da işletmelerin günümüz dünyasında sürdürülebilir pazarlama faaliyetleri içinde olması için sosyal medya pazarlamalarını etkin biçimde kullanmaları zorunluluk haline gelmiştir.

Sosyal medyanın yeni bir ekonomi türü yaratması, sosyal medyayı aktif kullanan kişileri ve aktif hesapları bu pazarın bir parçası haline getirmiştir. İnfluencer kavramının ortaya çıkışında sosyal medyanın pazarlama dünyasındaki rolü etkilidir.

İnfluencer Nedir?

İnfluencer, kısaca sosyal medyada aktif, hedef kitlesi geniş ve paylaşımları ile dijital tüketicileri etkileme gücü olan kişilere denilmektedir. Sosyal medyada kanaat önderleri sayılan influencerler, markalar için sponsor olmakta, paylaşım içeriklerinde örtük biçimde markaların reklamını yaparak tüketicilerin tercihini etkilemektedirler. İnfluencer reklamları, dijital tüketicilerin kararlarına etkilidir ve bundan önemlisi artık sosyal medya kullanıcıları karar vermek amacıyla influencerlerin paylaşımını bekler olmuştur. İnfluencerler, paylaşımlara yorum yaparak da hedef kitlelerinin dikkatini ürün ya da işletmelere çekebilmektedir.

Sosyal Medyada İnfluencer

Markalar kısa sürede, hızlı biçimde çok sayıda kişiye görünür olmak için çevrimiçi platformlardan faydalanmaktadır. Marka, işletme ya da firmalar; binlerce ve hatta milyonlarca kişiyi etkileme gücü olan influencerlere reklam vererek hedef kitlelerini büyütmeye çalışmaktadır.

İnfluencerler, pazarlama sratejilerinde bir araç olarak ya da ürün tanıtımlarında kullanılabilmektedir. Dijital tüketicileri etkileme gücü ile günümüzde ön plana çıkan influencerler, sosyal medyada yeni pazarlama trendi olarak influencer marketing’ i ortaya çıkarmıştır.

İnfluencerler, marka ya da firmalar için yeni nesil tüketicilere ulaşabilmek amacıyla yararlanılabilecek güçlü bir araçtır. İnfluencerler, geniş bir kitleyi etkileme gücüne sahip makro influencer ve tematik paylaşımları ile daha sınırlı takipçi sayısına sahip mikro influencer olarak iki grupta değerlendirilir. Bazen mikro influencer etkileme gücüyle makro influencerden daha güçlü etki yaratabilir. Bu durum sosyal medya pazarlamasında paylaşılanların ve influencer profilinin, hedef kitle ile uyumuyla açıklanır.

Sosyal medya pazarlamasında influencer etkisi farklı biçimlerde görülebilmektedir. İnfluencerlerin sosyal medya pazarlamasındaki rolleri şu maddeler altında toplanabilir:

sosyal medya pazarlamasında influencer etkisi
  • Etkileme gücü ile influencerler, tüketicilerin ürün ya daişletmelerle ilgili kararlarına yön verirler,
  • İnfluencerler, paylaşım ya da yorumları ile hedef kitlelerinin dikkatini çekerek, hedef kitlelerini bir ürün, marka ya da işletmeyle tanıştırabilir,
  • İnfluencerler, özellikle makyaj, kozmetik, giyim kuşam gibi tematik hesaplarından hedef kitlelerini markaların son ürünlerinden haberdar ederler,
  • Sevilen influencerler, reklamlarını yaptıkları ürün için güçlü bir referans olurlar.

0 Comments
44

Dijital Mecrada Gerilla Pazarlama

Bir tür pazarlama stratejisi olan gerilla pazarlama farklı taktiklerle en iyi sonuçlara ulaşmayı hedefler. Şaşkınlık yaratan ve beklentileri alt üst eden bu pazarlama türünde müşterinin aklında kalıcı hale gelmek amaçlanır. Ağızdan ağza pazarlama ya da viral pazarlama gibi yöntemlerle şirketler geniş kitlelere ulaşmak isterler.

Gerilla pazarlamanın ilk ortaya çıkışının 1984 yılında Jay Conrad Levinson tarafından yazılan bir kitap olduğu belirtilir. Pazarlamaya bu ismin verilmesinin sebebinin ise küçük ve düzensiz savaş taktiklerinden ilham alınmasıdır.

Tüketicilere hitap edecek şekilde hazırlanan reklamlar özellikle gençler tarafından yoğun ilgi görür. Reklamların etkili olabilmesi için halka açık parklar, festivaller, konserler, sokaklar, alışveriş merkezleri, plajlar gibi alanlar kullanılır.

Dijital Mecrada Gerilla Pazarlama Hangi Özelliklere Sahip Olmalıdır?

Başarılı bir gerilla pazarlama için şunlara dikkat edilmelidir:

  • Beyin fırtınası
  • Hedef kitle analizi
  • İyi bir Pazar araştırması
  • Verilecek olan mesajın iyi seçilmesi
  • Hedef kitle için doğru zaman ve yerin seçilmesi
  • Gerekli hallerde pazarlamada işbirliği yapılacak kişiler ya da firmalar ile ortak çalışmalar yapılması

Tüketicilerin dikkatini çekmek isterken hata yapmamaya dikkat edilmelidir. Bu nedenle nasıl bit etki bırakılacağı önceden hesaplanmalıdır. Hedef kitle ile uyum içinde ve marka kimliğini yansıtan çalışmalar daima olumlu sonuçlar verecektir. Kişileri düşündüren, şaşırtan, özel hissettiren pazarlamalar hedeflenen etkileri ortaya çıkaracaktır.

Dijital Mecrada Gerilla Pazarlama Nasıl Yapılır?

Dijital Mecrada Gerilla Pazarlama

Hayal gücü, enerji ve heyecan isteyen gerilla pazarlama tekniği insanların karşılarına beklemedikleri bir anda çıkmayı ve onları etkilemeyi hedefler. Fark yaratarak ön plana çıkılan bu pazarlama için yüksek bütçeler ayırmaya da ihtiyaç yoktur. Günümüzde büyük çaplı firmalar gerilla pazarlamayı gün geçtikçe daha fazla tercih etmekte olup hem maliyet avantajı sağlaması hem de etkili olması bunun en önemli nedenleri arasındadır.

İnternette başarılı gerilla pazarlama örneklerinin sayıca fazla olması sayesinde amaca uygun çalışmalar yapılabilir. Satış için kullanılacak kanalları seçmek, Pazar durumunu araştırmak, pazarlama planı yapmak, sakin davranmak, insanlara sunulacak faydaları bilmek, planlı ve programlı hareket etmek, sürekliliği sağlamak pazarlamanın olmazsa olmazları arasında yer alır.

Dijital Mecrada Gerilla Pazarlama Örnekleri

İşe yarar ve etkili gerilla pazarlama örnekleri geniş bir yelpazeye sahiptir. Bunlar arasında;

  • Küçük ölçekli influencer pazarlama
  • Yaratıcı baskı pazarlama
  • E-posta pazarlama

En çok tercih edilen uygulamalar arasında yer alır. Her biri etkili olan bu pazarlama çalışmaları geniş kitlelere hitap eder ve aynı zamanda ekonomik olmasıyla bilinir. Girişimciler ve küçük işletmeler için faydalı olan bu pazarlama şekilleri için akılda kalıcı reklamlar kullanmak işe yarayacaktır. Günümüzde dijital planlama ön planda olduğundan dolayı özellikle e mail pazarlaması en çok tercih edilen yöntemlerden biridir ve doğru şekilde yapıldığında son derece faydalıdır. Yapılan araştırmalar e-posta pazarlamasının site trafiğini %20 oranında artırdığını gösterir.

0 Comments
38

Inbound Marketing Nedir?

Etkileşimli bir tanıtım modeli olan ınbound marketing yeni iş alanları yaratmak ve marka bilinirliğini artırmak için kullanılır. Bu pazarlama stratejisinde sosyal medya, SEO, bloglar, içerik pazarlaması ve benzer pek çok dijital pazarlama yöntemi tercih edilir. Pazarlamanın temelinde esas olarak ilgi çekici ve doğru içerikler üretmek yatar. Tercih edilen blog içerikleri ve videolarda potansiyel müşterilere bilgi verilebilir ve tavsiyelerde bulunulabilir. Hedef kitle ile çift yönlü iletişim kurmayı sağlayan bu pazarlamada dikkat çekmek ve karşılıklı iletişim kurmak esastır. Burada hedef kitle olarak Google’da arama yapan potansiyel müşteriler tercih edilir. İhtiyaç duyulan çözümlere ulaşılması için çalışmalar yapılır, üretilen içeriğin müşterilere yönelik olması sağlanır.

Inbound Marketing İçin Nelere Dikkat Edilir?

Potansiyel müşterileri sadık müşterilere dönüştürmeyi sağlayan ınbound marketing pazarlama yöntemi için içerik pazarlaması yapılabilecek araçlar kullanılmalıdır. Hedef kitle belirlendikten sonra bu kişilerle iletişim kurmak ihmal edilmemeli, bunu sağlayacak formlar oluşturulmalıdır. Müşterileri kalıcı hale dönüştürmek için iletişime geçilen kişiye geliştirilen ürünler ve marka ile ilgili bilgilendirme yapılmalıdır.

Dikkat çeken içerikler oluşturmak müşterilerle çift yönlü iletişim kurmak için önemlidir. Yayınlanan mesajlar müşterilere yönelik olmalıdır. Mesajları değerli kılmak için insanların sorunlarına ya da ihtiyaçlarına çözüm olmasına özen gösterilmelidir. Bu sayede istenen ürünleri ön plana çıkarmak daha kolay olacaktır. Gerekli hallerde profesyonel destek almak sürecin daha verimli yönetilmesini sağlayacaktır.

Inbound Marketing Nasıl Yapılır?

Inbound Marketing Nedir?

Başarılı bir inbound marketing için dikkat edilmesi gereken dört ana nokta vardır. Bunlardan ilki dikkat çekmektir. Siteye fazla trafik çekmekten ziyade doğru trafiği çekmek gerekir. Bunu sağlamak adına sosyal medya, blog, arama motoru optimizasyonu ve web sayfaları kullanabilirsiniz. Sayfaların insanların beklentilerini karşılayacak ve ona hitap edecek şekilde düzenlenmesine önem vermelisiniz.

Satın alma süreci internette başladığından kullanıcıların arama sonuçlarında ilk sıralarda çıkmak için SEO çalışmalarına öncelik verilmelidir. Bu amaçla anahtar kelimeler ilişkili ve özenli olacak şekilde seçilmeli, siteye özel SEO teknikleri kullanılmalıdır. Sayfalar optimize edilmeli ve aranma potansiyeli yüksek kelimeler için linkler hazırlanmalıdır.

Dikkat çekmek haricinde dönüştürmek, ilgiyi korumak ve değerlendirmek gibi faaliyetler de ihmal edilmemelidir. Değerlendirme amacıyla akıllı eylem çağrıları, sosyal medya, pazarlama ve e mail otomasyonu kullanılabilir.

Inbound Marketing Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Gelen pazarlama olarak da ifade edilen inbound marketing dijital pazarlama faaliyetlerini içerir. Müşterilerin davranışlarına ve analizlerine göre yapılan bu pazarlama türü beraberinde organik başarı ve yükselmeyi de getirir. Uygulanan süreçte araştırma ve istatistikler ağır basar. Markanın ortaya çıkışından yükselişine kadar adım adım ilerleyen bir süreç hakimdir. Yapılan çalışmalarla potansiyel müşterilere ulaşılır ve bu müşterilerin beklentilerini karşılayacak faaliyetler yürütülür. Bu sayede elde edilen sonuçlar kalıcı özellik taşıyacak, uzun vadede getiriler sunacak ve memnuniyet sağlayacaktır.

0 Comments
38

Geleneksel ve Dijital Pazarlamayı Harmanlamak

Geleneksel pazarlama ve dijital pazarlama günümüzde firmalar tarafından en çok kullanılan kavramlar olup farklı özelliklere sahiptir. Kurgusu uzun ve maliyeti fazla olan geleneksel pazarlama ürün, marka ve hizmetlerin geliştirilmesi için kullanılır. Buna kıyasla dijital pazarlama istenilen her an her yerden ulaşılabilen, kendi kendini yenileyebilme özelliğine sahip pazarlama türüdür. Her iki pazarlamanın harmanlanarak kullanımı son dönemlerde işletmeler tarafından ilgi görmektedir.

Geleneksel ve dijital pazarlamanın harmanlanması olarak ifade edilen fijital pazarlama son dönemlerde hızlı bir yükseliş içerisindedir. Bu uygulamada dijital billboardlar, tablet ve bilgisayarlar, akıllı cep telefonları aktif şekilde kullanılır. Güncel ve yenilikçi olan pazarlamada hedef kitleye farklı deneyimler ve seçenekler sunulur.

Geleneksel Pazarlama Nedir?

Kitle pazarlaması olarak da ifade edilen geleneksel pazarlama reklam panoları, televizyon, gazete, radyo, posta kutularına broşür bırakılması gibi yöntemlerle yapılan pazarlama türüdür. Tüketicilerin beklentilerini anlama ve ihtiyaçlarını karşılama amaçlarıyla yapılan bu pazarlamada yerel kitleye hitaben reklam kampanyaları düzenlenir.

İnsanlara ulaştırılması biraz daha maliyetli olduğu için geleneksel pazarlamada yüksek bütçelere gerek vardır. Yer, ürün türü, tutundurma, fiyat gibi unsurlar bütçenin belirlenmesinde dikkate alınır. Zaman içinde teknolojinin gelişmesiyle birlikte geleneksel pazarlama değerini yitirme eğilimine girmiştir. Dijital platformların insan hayatında gün geçtikçe daha fazla yer edinmesi nedeniyle günümüzde geleneksel pazarlama yerini dijital pazarlamaya bırakmıştır.

Dijital Pazarlama Ne Demektir?

Geleneksel ve Dijital Pazarlamayı Harmanlamak

Geleneksel pazarlamaya göre daha geniş kapsamlı olan dijital pazarlama kullanıcılara internet üzerinden 7 gün 24 saat boyunca ulaşabilmeyi sağlar. Ajanslar ve sosyal medya departmanı ile eş zamanlı yürütülen dijital pazarlamada yenilikler rahatça denenebilir, farklı stratejiler uygulayarak değişik reklam kampanyaları düzenlemek mümkündür.

Bu pazarlama şeklinde hitap edilen kitle daha geniş olmasına karşın her zaman samimi bir dil kullanılır. Eğer kullanıcı yanlış bir etiketleme yaparsa uygun bir diller uyarılır. Tüketicinin korunmasına ve memnuniyetine tüm pazarlama türlerinde ekstra önem verilir. İşbirliğine dayalı müşteri ilişkileri, müşteri topluluğu onayı, farkındalık, büyük yatırım getirisi, kolay ölçülebilir olması, değişiklik yapmanın kolay olması, hedef belirleme, marka bilinirliğinin artması, paylaşım kolaylığı bu pazarlama türünün bilinen özellikleri arasında yer alır.

Geleneksel ve Dijital Pazarlama Nasıl Birlikte Kullanılır?

Firmaya ait pazarlama stratejisi ne kadar geniş kapsamlı olursa geleneksel ve dijital pazarlama teknikleri o kadar etkin kullanılıyor demektir. Bu iki pazarlama türünü entegre şekilde yürütmek daha verimli sonuçlar verecektir. Bunun için şunlara dikkat edilmelidir:

  • Ekip iletişimi kuvvetli olmalı
  • Pazarlama yöntemleri arası mesajlar tutarlı olmalı
  • Hedefler belirlenmeli, hangi yöntemin nasıl uygulanacağı önceden planlanmalı
  • Uygun pazarlama teknikleri ile müşteriler satışa doğru şekilde yönlendirilmeli
  • Basılı reklamlar, video reklamları, arama motoru optimizasyonu çeşitleri, sosyal medya iletişimi, kupon ve posta gibi satış odaklı kampanyalar eş zamanlı olarak uygulanmalıdır.

0 Comments
35

Dijital Ajans ile Kurumsal Kimlik Temsili

Değerleri, duyguları ve arzuları olan belirli bir kişi olarak şirket mi? Çoğu şirket için bu, her şirketin temelde zaten bir kurumsal kimliğe sahip olmasına rağmen, belirli bir yeniden düşünmeyi gerektirir. Bilinçli veya bilinçsiz olarak her şirket belli bir şekilde iletişim kurar ve böylece belli bir dış etki yaratır. Bu imajı şansa bırakmak mı yoksa daha doğrusu kendi kurumsal imajı üzerinde aktif olarak çalışmak mı isteyebileceği şüphelidir.

Bir şirketin kendi imajının dışarıya yansıtılabilmesi için, kurumsal kimliğin bir parçası olarak, yol gösterici bir ilke ve davranış kuralları önceden tanımlanmıştır. Bu, iletişim ve eylemin stratejik yön, konumlandırma ve kurumsal hedeflerle uyumlu olmasını sağlar. O zaman, bireysel hedefleri, bunlara dayalı olarak uygun önlemlerin alınabileceği şekilde formüle etmek önemlidir.

En iyi senaryoda, strateji, tasarım ve iletişim el ele gider, böylece hem iç hem de dış taraflar şirket yönetimine en iyi şekilde entegre olur. Önemli olan her zaman şirket olarak kim olmak istediğiniz, neyi temsil ettiğiniz ve bir bütün olarak hangi değerleri temsil ettiğinizdir. Bu sadece uzun vadede marka tutarlılığı yaratmakla kalmaz, ayrıca kendi ürün ve hizmetlerinizin kabulünü önemli ölçüde artırır. Günün sonunda, profesyonel bir kurumsal kimliğe sahip olan müşteri, emin ellerde olma hissine sahip olanı satın almaya karar verir.

Hangi önlemler kurumsal kimliğin bir parçasıdır?

Kurumsal kimliğin ölçüleri çeşitlidir ve tanımına göre değişiklik gösterebilir. Bununla birlikte, temel olarak, aşağıdaki alanların merkezi olduğu kanıtlanmıştır:

  • Kurumsal tasarım
  • Kurumsal iletişim
  • Kurumsal davranış

Kurumsal tasarım örneği tipografi, logo ve kartvizit için bir şirketin görsel görünüm ilgilidir. Ancak burada bir web sitesi, iş elbisesi veya işyerinden de bahsedilebilir.

Kurumsal iletişim alanında ise, farklı çıkar gruplarına sahip bir şirketin iletişim yöntemlerine giderek daha fazla odaklanılmaktadır. Bu, hem iç iletişim önlemlerini (şirket üyeleri) hem de dış iletişimi (kamuya açık) içerir. Buradaki nihai amaç, bir şirketin tüm paydaşlarına hitap etmek ve onları tematik olarak dikkate almaktır.

Bunlar, özellikle, diğer çıkar gruplarıyla birlikte kurumsal davranışın temel kaynağını oluşturan bir şirketin çalışanlarını içerir. Odak noktası, bir şirketin değerlerine ve hedeflerine de uyarlanabilen, şirkete dahil olan herkesin davranışıdır.

dijital ajans

Tüm alanlar birlikte, bir şirketin diğer rakiplerinden ve sağlayıcılardan farklı olmasını sağlayan benzersiz kimlik karışımını oluşturur. Tasarım, iletişim ve davranış etkileşiminde, uzun vadede kurumsal bir ses (akustik) ve kurumsal bir koku (koku alma) da içerebilen bireysel bir kurum kültürü yaratılır. Burada kurumsal kimliğin de önemli olduğu ortaya çıkıyor: Potansiyel müşterilere, müşteri yolculuklarında tüm temas noktalarında onlara eşlik eden net ve sürekli bir kurumsal kimlik sağlamak.

Logo, kurumsal kimliğin merkezi unsurudur. Bu nedenle özellikle özlü olmalı, belirli bir özgünlüğe sahip olmalı ve güçlü bir tanınma değerine sahip olmalıdır. Bir logo, grafik, renk ve tipografi olmak üzere üç temel öğeden oluşur.

0 Comments
30

Dijital Pazarlama Stratejisi Olarak SEO

Her geçen gün artan teknolojik gelişmeler sayesinde işletmeler, işlerinin çoğunu internet ortamına taşımaya başlamıştır. Firmaların çoğu dijital ortamda daha çok pazarlama stratejisi yapmaya başlamıştır. Endüstrinin de her geçen gün dijital ortama taşınmasından dolayı işletmeler için arama motorlarında istedikleri kelimelerin en başta çıkması daha önemli bir hale gelmiştir.

İşletmelerin dijital ortamın merkezi olarak tanımlanacak arama motorunda, sektörlerini ilgilendiren kelimelerin en başlarda çıkması, diğer işletmelerle rekabet içerisine girmelerini sağlayan bir strateji haline dönüşmüştür. Bu stratejiyle beraber şirketin sektör ile ilgili kelimelerde en başlarda yer alması daha çok ziyaretçi ve müşteri çekilmesini sağlamıştır.

SEO’nun Dijital Pazarlamadaki Önemi

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) çalışması, sosyal mecrada sektörle alakalı aramalarda daha fazla görünür olmayı sağlayan çalışmaların ve tanıtımların bir bütünüdür. Sonuca varılması için gerekli olan tüm işlemler aynı zamanda bir tavsiye etme ve referans gösterme niteliği taşımaktadır. Bundan dolayı SEO sonucu için yapılan çalışmaların tamamı, şirketin bir reklamı veya tanıtımı niteliğindedir.

Hedef kitle tarafından fark edilmeyi sağlayan bu strateji, markanın Yahoo, Yandex veya Google gibi arama motorlarında en üst sırada yer almasını sağlayacaktır. Firma optimize olduğu zaman arama motorunda ilk başlarda çıkmaya başlayacaktır. Bu sayede ise daha fazla insan siteyi ziyaret edecek ve ürün veya hizmetler hakkında uluslararası bir tanınırlık kazanılmış olacaktır. Bu durum ise satış hacminin artmasına neden olarak yüksek kar getirmekle beraber uzun vadeli bir çözümü de beraberinde getirecektir.

Geleneksel yöntemlerle yapılan reklamı gören bir müşteri, yalnızca mağazaya gelerek alım yaptığı zaman firmayı veya markayı fark edebilir. Ancak dijital pazarlama stratejisinde kazanç sağlamak yalnızca ürünün satışından gerçekleşmeyeceği gibi; ürüne tıklanma, beğenilme, okunma, paylaşılma veya izlenme gibi sayılarla da anlık geri bildirimlerin gelmesi kazanç sağlamak açısından son derece önemlidir. Bunun yanı sıra internet sitesine tıklayan kişilerin yaşları, cinsiyetleri, internet sitesini ne kadar süre ziyaret ettiği ve bu ziyareti tamamladığı gibi veriler, hedef kitlenin net olarak belirlenmesine yardımcı olmaktadır.

SEO Neden Önemli?

Her geçen gün marka sayısının çoğalması, rekabet koşullarının artması ve hedef kitlenin sosyal ortamları daha aktif kullanmasıyla, tüketicilerin alışkanlıkları ve tercihleri konusunda değişiklik yaratmıştır. Tüketicilerin değişen alışkanlıklarından dolayı firmalar, kullanıcıya ulaşan en etkili ve hızlı olan dijital pazarlama stratejisi ile ilgilenmeye başlamışlardır.

Dijital Pazarlama Stratejisi Olarak SEO

Dijital pazarlama stratejisi, internet sitesini diğer sitelerden daha önce çıkaracak ve hedef kitleyi yakalamayı sağlayacaktır. Tüketiciler arama yaptığı esnada ön sıralarda çıkmak, ilgili sektörün bilinirliğini artırarak yeni hedef kitlelere ulaşılmasına yardımcı olacaktır. Doğru ve düzenli bir şekilde yapılan SEO çalışmasıyla, ilgili sektör için kalıcı ve doğrudan bir ulaşılabilirlik sağlanacaktır. SEO sayesinde maddi yatırımlarla elde edilebilecek değerler daha düşük maliyetlerle elde edilebilecektir.

0 Comments
31

Baylan Ajans ve Hizmet Alanları

İşletmenizin online dünyada etkinliğini artırmak, daha fazla müşteri edinmek ve haliyle satış rakamlarınızı yükseltmek istiyorsanız; Baylan Ajans olarak sunmuş olduğumuz hizmetler ilginizi çekecektir. İşte, dijital dünyada rakiplerinizi geride bırakmanıza yardımcı olarak hizmetlerimiz!

Sosyal Medya Ajansı

Sosyal medya pazarlaması, bu yüzyılda büyük ya da küçük herhangi bir işletmenin tam potansiyeline ulaşması için adeta bir zorunluluktur. Baylan Ajans’ın sektöre uygun sosyal medya pazarlama stratejileri ile hedeflerinize daha kolay ve hızlı şekilde erişebilirsiniz.

Dijital Pazarlama Ajansı

Dijital pazarlama, çeşitli dijital kanallar vasıtasıyla reklam ve içerik dağıtımı demektir. Bu, arama motorları, sosyal medya, e-posta, uygulamalar, web siteleri gibi çevrimiçi kanalları ve reklam imkanı ile ortaya çıkabilecek yeni dijital kanalları içerir. Ayrıca dijital medyayı da kapsayan çevrimdışı kanallar da buna dahildir. Hepsi, rakiplerinizi geride bırakmanıza yardımcıdır.

Uçtan Uca Pazarlama

Normal şartlarda bir risk olan uçtan uca pazarlama, Baylan Ajans’ın uygulamaları sayesinde daha etkili ve işletmeniz için daha faydalı olmaktadır. Farkındalık, değerlendirme, karar gibi çeşitli aşamaları içeren bu pazarlama şekli, müşteri memnuniyeti ve marka imajı konusunda da ekstra bir avantaj sunar.

Dijital PR

Dijital PR, pazarlamacılar tarafından bir markanın çevrimiçi varlığını artırmak maksadıyla kullanılan bir tanıtım taktiğidir. Marka bilinirliğini, bir web sitesine gelen trafiği, organik sıralamaları, satışları, sosyal takibi ve etkileşimi mümkün kılan bağlantıları artırmak için ölçülebilir ve somut bir stratejidir.

Baylan Ajans ve Hizmet Alanları

SEM

İşletmenizi daha fazla insana duyurmak ve dönüşümleri artırmak istiyorsanız, SEM stratejilerine ihtiyacınız olur. SEM hizmetimiz sayesinde daha çok müşteri edinirken, marka bağlılığını da artırabilirsiniz.

SEO

Platformunuzun görünürlüğünü yükseltmek için SEO hizmetlerimizden faydalanabilir, ürün ve hizmetlerinizin tanıtımını daha hızlı gerçekleştirebilirsiniz.

E-Posta Pazarlama

Pazarlama mesajlarınızı etkili bir şekilde duyurmaya mı gereksiniminiz var? Cevabınız evetse, mükemmel bir dijital pazarlama tekniği olan e-posta pazarlaması sizin için iyi bir yöntem olabilir.

E-Ticaret

İşinizi dijitale taşımak ve daha çok sayıda müşteriye erişmek isterseniz, e-ticarete giriş yapabilirsiniz. Benzersiz e-ticaret hizmetimiz ile online dünyadaki varlığınızı oluşturmanıza yardımcı olabilir, ürün ve hizmetlerinizi daha fazla müşteriyle buluşturmanız konusunda destek sunabiliriz.

İçerik Pazarlama

Dijital dünyada içerik birçok açıdan fayda sunar. Ürün açıklamalarından bloglara, tanıtım yazılarından kategori yazılarına kadar içerik pazarlamasıyla ilgili tüm gereksinimlerinize etkili çözümler sunabiliriz.

Video / Fotoğrafçılık

Yazılı içerik dışında video ve görsel içeriklerin önemi yadsınamayacak derecede fazladır. Marka imajına katkı sağlayan video ve fotoğraflar ile siz de işletmenizi bir adım öne çıkarabilirsiniz.

Web Tasarım

Dijital dünyada yeniyseniz, en başında bir web sitesine ihtiyacınız olur. İstediğiniz özelliklerde en iyi web tasarım hizmetini Baylan Ajans’tan alabilir, siz de işinizi online dünyada büyütebilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetimi

Hedef kitlenize ulaşmak için sosyal medyanın gücünden mutlaka yararlanmalısınız. Sosyal medya yönetim hizmetimiz ile kalabalığın arasından sıyrılabilir, benzersiz fırsatlar yakalayabilirsiniz!

0 Comments
33

Endüstri 4.0’ın Dijital Pazarlamaya Etkileri

Endüstriler, firmaların tüketicilerle iş yapma yöntemlerini, ürünlerin üretilme, geliştirilme, iyileştirme ve teslim edilme metotlarını çok büyük oranda değiştiren çeşitli dönüşümlerle karşı karşıya kalmıştır. Endüstri 4.0’ın giderek gelişen ivmesiyle beraber üretici firmalar, hizmetlerinde köklü değişimlere gitmiştir. Bu tür değişimler, firmaların pazarlama yöntemlerinde daha iyi ve kaliteli hizmet sunmalarına neden olmuştur.

Endüstri 4.0’ın Dijital Pazarlamaya Etkileri

Endüstri 4.0’ın dijital pazarlamaya çeşitli etkileri vardır. Bu etkiler; yatay entegrasyon, ürün geliştirmeden, üretime, sipariş vermeden tedarik etme zincirine, nakliye ve dağıtım kanalına kadar her şeyi ele almaktadır. Bu etki şirkete gün geçtikçe daha çok yansımakta ve işletmelerin karlılık ve nakit akış gibi göstergeleri açısından ekonomik performansları izlenmektedir. Bunun yanı sıra işletmelerin satış hacmi, pazar payı ve gelir artışı ölçülebilirken, şirketlerin finansal karlılığı, yatırım getirisi, gelir yüzdesi ve kar büyümesini de ölçülebilmiştir.

Endüstri 4.0, firmaların üretkenliğinde ciddi bir artışa yol açmış ve aynı üretim hacminde çalışma süresini azaltmıştır. Böylece işgücü verimliğinde artış yaşanmasına neden olmuştur. Endüstri 4.0 ile beraber yeni istihdam alanları ortaya çıkmış, firmaların ürün veya hizmet satarak kendilerini dünyaya tanıtmalarını sağlamıştır.

Endüstri 4.0 sayesinde dijitalleşmeyi başarabilen şirketler, sosyal ağları aktif bir şekilde kullanarak, müşterilere daha kolay ulaşmışlar, müşterilerin istek ve arzularını daha iyi karşılamışlardır. Müşterilerin yorumları ve değerlendirmeleri sayesinde onları daha yakından tanıma şansı yakalanmıştır.

Endüstri 4.0, firmalar için çevrimiçi medya vasıtasıyla ürünleri tanıtmalarını ve satışları artırmalarını sağlamanın yanı sıra; kira, su, elektrik, internet, çalışan gibi işletme maliyetlerinin azaltılmasına çok büyük katkı sağlamıştır. Ayrıca dijital pazarlama süreci, geleneksel pazarlama metotlarına göre daha geniş kitlelere ulaştığı için satışların artmasını sağlamaktadır.

Endüstri 4.0’ın Dijital Pazarlamaya Etkileri

E-ticaret, işletmelerin işlerini daha kolay yapmaları konusunda avantaj sağlasa da, geleneksel yöntemlerden çok farklı olduğu için ürünlerin kalitesine özen gösterme zorunluluğu doğmaktadır.

Dijital Pazarlamanın İş Dünyasına Etkileri

Dijitalleşme sayesinde insanlar nerede ve nasıl çalışacakları konusunda özgürler. Veriler ve formatlar dijital alana kolayca dönüştürülebildiği için dijital platformda saklanabiliyor ve her an erişime açık bir hale gelebiliyorlar. Her geçe gün teknolojinin artması ve dijital pazarlama, iş ortamlarının ve programlarının insanların ihtiyaçlarına ve yaşam şekillerine göre ayarlanmasını mümkün kılmaktadır. Günümüzde çeşitli hizmetler teknolojik araçlar vasıtasıyla sağlandığı için gidere serbest çalışma, evden çalışma ve mobil çalışma gibi yeni ve esnek çalışma biçimleri artmaktadır.

Dijital pazarlama, çeşitli iş modellerinin de gelişmesine etki etmiştir. Online bir şekilde halledilebilir duruma gelen tüm veri, bilgi ve araçlar ile işletmeler, ürün ve hizmetlerini kendi ihtiyaçlarına uygun şekilde özelleştirebilme şansına ulaşmışlardır. Dijital pazarlama sürecinin her geçen gün ilerlemesi; işletmelerin yeni fikirler inşa edebilmesine, eldeki kaynaklarını daha esnek şekilde kullanabilmesine ve geleneksel yöntemlerden farklı olarak yeni ve yenilikçi pazarlama yapmalarına yardımcı olmuştur.

0 Comments
18

Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Sürdürülebilirlik artık moda bir kelime değil. Gittikçe daha fazla tüketici markalardan daha iyisini yapmalarını istiyor ve bunların insanlar ve gezegen üzerindeki etkilerini azaltmakla ilgileniyor. Artık insanlar, ürünlerinin nereden geldiğini, nasıl, hangi koşullarda yapıldığını bilmek ve yerel topluluklarını desteklemek için her zamankinden daha fazla bilgi arıyor. Tüm bunlar, sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması için de geçerli olmaktadır.

Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Bugünün ihtiyaçlarını, gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılama kabiliyetinden ödün vermeden karşılayan bir pazarlama şeklidir. Bu, işletmelerin online araçlar ve teknikler aracılığıyla müşterileri çekme, dönüştürme ve elde tutma yöntemlerinin tamamını kapsar. Bir şirketin sürdürülebilir sosyal medya pazarlamasını, çevre bilincine sahip bir işletmeyi çevrimiçi ortamda sürdürülebilir ve etik olarak teşvik etmenin tüm yolları olarak tanımlayabiliriz. Bu, bir markanın sürdürülebilir ve etik ürün veya hizmetlerini ve çevre dostu uygulamalarını uzun vadede hem şirket ve gezegenimiz hem de insanlar için kârlı olacak şekilde tanıtmak anlamına gelir.

Sürdürülebilir bir marka olarak, aynı tür ürünleri satan diğer işletmelerden zaten farklı olabilirsiniz. Peki ya diğer sürdürülebilir markalar? Dijital bir pazarlama stratejisine sahip olmak ve işleri sektörünüzün geri kalanından biraz farklı yapmak, daha geleneksel pazarlama teknikleri kullanan rakiplerinizden farklılaşmanıza yardımcı olur.

Gittikçe daha fazla sürdürülebilir marka pazara girdikçe, itibarınızın en iyi seviyede olduğundan emin olmak önemlidir. Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması, iyi bir itibara sahip olabilmeniz için iletişim ve tanıtım faaliyetlerinizin uygulamalarınız ve misyonunuzla uyumlu olmasını sağlar. Müşterilerinizin size güvenebileceklerini bilmelerini sağlar.

Değerlerinizle uyumlu olmanıza, rakiplerden farklılaşmanıza ve iyi bir itibarı sürdürmenize yardımcı olduğu için sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması, size ve markanıza olan ilgiyi artırabilir ve bu da daha fazla satışı mümkün hale getirebilir.

Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması İçin Stratejiler

Marja imajını doğru şekilde sergilemek adına sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması aşağıdakileri stratejilerle daha kolay hale gelebilir:

Şirketin Sürdürülebilir Faaliyetleri Hakkında Paylaşımlar Yapın

Markanızın sürdürülebilirlikle ilgili programları varsa bunların sonuçları mutlaka sosyal medyada paylaşılmalıdır. Bu stratejinin başarılı örnekleri arasında, Microsoft firmasının sürdürülebilirlik çabalarını özetleyen bir Instagram galeri gönderisinde 33.926 yanıt elde etmesi yer alıyor.

Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Ürün ve Hizmetlerinizin Sürdürülebilirliği Nasıl Desteklediğini Anlatın

Ürününüz gezegeni daha sürdürülebilir hale getirmeye yardımcı oluyorsa, bu içerik sosyal medyada paylaşılmaya değerdir. Böylece, hedef kitlenizi daha fazla etkileyebilirsiniz.

Hedeflerinizi Açık Olarak Belli Eden Paylaşımlar Yapın

Şirketler henüz sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmamış olsalar bile, bu ölçütler yine de sosyal medyada paylaşılmalıdır. Sonuç olarak, paylaşımlar sayesinde belirli bir konu hakkında şirketinizin duruşunu ifade edebilirsiniz.

Ürününüzü Daha Geri Dönüştürebilir Hale Getirme Konusunda Spesifik Olun

Ürünlerinizin nasıl sürdürülebilir olduğunu tam olarak açıklamak, gönderilerinizin sosyal medya izleyicileri arasında daha fazla yankı uyandırmasını sağlayacaktır.

0 Comments
26
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp