Etkileşimli bir tanıtım modeli olan ınbound marketing yeni iş alanları yaratmak ve marka bilinirliğini artırmak için kullanılır. Bu pazarlama stratejisinde sosyal medya, SEO, bloglar, içerik pazarlaması ve benzer pek çok dijital pazarlama yöntemi tercih edilir. Pazarlamanın temelinde esas olarak ilgi çekici ve doğru içerikler üretmek yatar. Tercih edilen blog içerikleri ve videolarda potansiyel müşterilere bilgi verilebilir ve tavsiyelerde bulunulabilir. Hedef kitle ile çift yönlü iletişim kurmayı sağlayan bu pazarlamada dikkat çekmek ve karşılıklı iletişim kurmak esastır. Burada hedef kitle olarak Google’da arama yapan potansiyel müşteriler tercih edilir. İhtiyaç duyulan çözümlere ulaşılması için çalışmalar yapılır, üretilen içeriğin müşterilere yönelik olması sağlanır.
Inbound Marketing İçin Nelere Dikkat Edilir?
Potansiyel müşterileri sadık müşterilere dönüştürmeyi sağlayan ınbound marketing pazarlama yöntemi için içerik pazarlaması yapılabilecek araçlar kullanılmalıdır. Hedef kitle belirlendikten sonra bu kişilerle iletişim kurmak ihmal edilmemeli, bunu sağlayacak formlar oluşturulmalıdır. Müşterileri kalıcı hale dönüştürmek için iletişime geçilen kişiye geliştirilen ürünler ve marka ile ilgili bilgilendirme yapılmalıdır.
Dikkat çeken içerikler oluşturmak müşterilerle çift yönlü iletişim kurmak için önemlidir. Yayınlanan mesajlar müşterilere yönelik olmalıdır. Mesajları değerli kılmak için insanların sorunlarına ya da ihtiyaçlarına çözüm olmasına özen gösterilmelidir. Bu sayede istenen ürünleri ön plana çıkarmak daha kolay olacaktır. Gerekli hallerde profesyonel destek almak sürecin daha verimli yönetilmesini sağlayacaktır.
Inbound Marketing Nasıl Yapılır?
Başarılı bir inbound marketing için dikkat edilmesi gereken dört ana nokta vardır. Bunlardan ilki dikkat çekmektir. Siteye fazla trafik çekmekten ziyade doğru trafiği çekmek gerekir. Bunu sağlamak adına sosyal medya, blog, arama motoru optimizasyonu ve web sayfaları kullanabilirsiniz. Sayfaların insanların beklentilerini karşılayacak ve ona hitap edecek şekilde düzenlenmesine önem vermelisiniz.
Satın alma süreci internette başladığından kullanıcıların arama sonuçlarında ilk sıralarda çıkmak için SEO çalışmalarına öncelik verilmelidir. Bu amaçla anahtar kelimeler ilişkili ve özenli olacak şekilde seçilmeli, siteye özel SEO teknikleri kullanılmalıdır. Sayfalar optimize edilmeli ve aranma potansiyeli yüksek kelimeler için linkler hazırlanmalıdır.
Dikkat çekmek haricinde dönüştürmek, ilgiyi korumak ve değerlendirmek gibi faaliyetler de ihmal edilmemelidir. Değerlendirme amacıyla akıllı eylem çağrıları, sosyal medya, pazarlama ve e mail otomasyonu kullanılabilir.
Inbound Marketing Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Gelen pazarlama olarak da ifade edilen inbound marketing dijital pazarlama faaliyetlerini içerir. Müşterilerin davranışlarına ve analizlerine göre yapılan bu pazarlama türü beraberinde organik başarı ve yükselmeyi de getirir. Uygulanan süreçte araştırma ve istatistikler ağır basar. Markanın ortaya çıkışından yükselişine kadar adım adım ilerleyen bir süreç hakimdir. Yapılan çalışmalarla potansiyel müşterilere ulaşılır ve bu müşterilerin beklentilerini karşılayacak faaliyetler yürütülür. Bu sayede elde edilen sonuçlar kalıcı özellik taşıyacak, uzun vadede getiriler sunacak ve memnuniyet sağlayacaktır.
Related Posts
Sosyal medyada rakip analizi nasıl yapılır?
Sosyal medyada rakip analizi nasıl yapılır? Sosyal medya rakip...
Dijital Pazarlama Yönetim Süreçleri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Yönetim Süreçleri Nelerdir? Günümüzde artık...