0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim

Metaverse

Ana Sayfa Archive by Category "Metaverse"

Category: Metaverse

Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak

Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak

Bu yazımızda Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak konusunu ele alacağız. Ürün ya da hizmetlerin, potansiyel alıcılarla buluşturulması adına yapılan tüm faaliyetler pazarlama kapsamına girmektedir. Pazarlama kavramının temelini hedef kitle terimi oluşturmaktadır. Geleneksel pazarlama yönteminin, dijital ortama aktarılmasına da dijital pazarlama denilmektedir. Elektronik özellikteki bir cihaz aracılığı ile internet üstünden yapılan pazarlama faaliyetlerini kapsamaktadır.

Sanal gerçeklik olarak ifade edilen metaverse evreni, blockchain sistemi içerisinde yer alan yeni nesil teknolojik bir gelişmedir. Meta universe olan orijinal halinin metaverse olarak kısaltılması ile tanınırlığı yaygınlaşan bu teknolojik gelişme, sanal bir evrende, gerçek dünyanın yansıtılarak oluşturulma girişimlerini ifade etmektedir. Gerçek dünyanın iz düşümü niteliğindeki bu sanal evren, pazarlama alanının da dikkatini çekmektedir.

Alıcı ile Satıcıyı Buluşturan Evren

Günümüzdeki teknolojik gelişmeler dönüşümü de tetiklemektedir. Bir yanda dijital ortamlardaki yaşamı etkilerken, diğer yanda da pazarlama üstünde dönüşümlere neden olmaktadır. Sanal evren girişimleri, geçmişte sıklıkla denenmiş ancak başarılı olamamış çalışmalar olarak görülmektedir. Metaverse sanal gerçekliğin başarısının altında yatan ise blockchain teknolojisidir. Gelişimi nihayete ermemiş bu evrende insanlar, halihazırdaki ürün ya da hizmetlerini satma imkanı da elde etmektedir.

Sanal gerçeklik evreni, potansiyel müşterileri de işin içine çekmeyi sağlamaktadır. Ayrıca, sürecin bütün aşamalarında da, aktif bir rol oynama şansı tanımaktadır. Arttırılmış gerçeklik olarak pazarlama yönündeki bakış açısına yeni öğeler ekleyen insanlar, teknolojik gelişmeleri birer potansiyel fırsat olarak görmektedir. Metaverse evreni de insanlara, alışveriş noktasında farklı deneyimler sunmaktadır. Sosyal etkileşim rolünü düşünen ekonomi çevreleri, pazarlama alanındaki faaliyetlerini bu evren içerisinden yürütme ihtiyacı hissetmektedir.

Marka Bilinci ve Reklam

Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak

Metaverse evreni içerisinde hem marka bilinci oluşturma hem de reklamcılık fırsatları, gittikçe büyüyeceği öngörülmektedir. Evren içerisinde yer alan mesajı panolarından tutun da, ticari ürünlere varıncaya kadar, reklam panolarından avatarların giydiği sanal kıyafetlere kadar, hemen her yer durumda reklam fırsatları oluşturulmaktadır. Bu reklam fırsatlarını değerlendirerek, marka bilinci de oluşturulabilmektedir.

NFT token olarak bilinen kripto para birimi, metaverse evreni içerisinde etkinliği artacak gibi durmaktadır. Zira evren içerisinde bulunan avatarların ise evler yahut da vitrinler gibi alanlarının kişiselleştirilme amacı olarak kullanılma olanağı, insanlar için marka özellikli sanal içeriğin oluşturabilmesi imkanını tanımaktadır. Bu imkan insana, halihazırdaki dünyada görülmeyen, sanal giyim yahut da dijital sanat benzeri bir sanal mağazacılık alanı fırsatı oluşturmaktadır.

İstem Dışı Açılan Mağazalar

Metaverse içerisinde oluşturulan sanal konum, sadece katılım sayısı yönünden fayda sağlamakla kalmayacaktır. Aynı anda bir alt satırda daha az etkiye neden olmaktadır. Firma çalışanlarının ürünü satmak için seyahat yahut da konaklama ihtiyacı azalmakta, aynı zamanda fiziksel alan olarak kiralama giderlerine de gerek kalmadığından dolayı maliyetlerde azalacaktır. Bu da tüketici açısından indirim anlamına gelmektedir.

Sanal Ortamda Sınıf Oluşturma

Metaverse evreni içerisinde, eğitim amacıyla sınıflar oluşturmakta, mümkün olacaktır. Canlı olarak eğitimin sunulma imkanı olabildiği gibi daha öncesinden kaydedilen videoların platforma yüklenmesi ile sanal eğitim ve sınıflar oluşturulabilecektir.

0 Comments
40

Sosyal Medyada İz Bırakmak

Sosyal Medyada İz Bırakmak

Dijital dünyadaki teknolojilerin insanlar arasında çok çabuk kullanım ve kabul görmesi, beraberinde yeni eğilimleri de getirmektedir. İnternet üstünden yapılan işlemlerin bir ayak izi misali ize neden olduğu gerçeği ile insanlar, dijital dünyada iz bırakma eğilimi de göstermeye başlamaktadır. Dijital dünyadaki verilere dijital ayak izi denilmektedir. Bırakılan izler, insanın profili de oluşturmaktadır. Dijital dünyada gezinen insanların izleri;

  1. Aktif olan izler
  2. Pasif olan izler, olmak üzere iki kısımda değerlendirilmektedir.

Sosyal medya platformları içerisinde gezinen kullanıcıların;

I. Paylaştığı içerikler,

II. Durum güncellemeleri,

III. Hikaye paylaşımları,

IV. Fotoğraf paylaşımında bulunmaları,

V. Yapılan yorumları, gibi iradesi ile gerçekleştirdikleri içeriklere, aktif olan dijital izleri örneklerini oluşturmaktadır. İnternet ortamında gerçekleştirilen her bir paylaşım, diğer insanlar tarafından olmasa da, internet sağlayıcıları ile sunucular gibi kuruluşlar, bu verilere kolaylıkla ulaşabilmektedir. İnternet ortamında paylaşılan en mahrem özellikteki bilgiler, kişiye özel olduklarından dolayı pasif ayak izi olarak nitelendirilmektedir.

Sosyal Medya Üstünde Saygın İz Bırakma

Sosyal medya platformlarında bırakılan izler, kullanıcıların çevrimiçi kimliklerini oluşturmaktadır. Sosyal medya üstünde iz bırakmak için adımların doğru atılması gerekmektedir. İz bırakmanın ana öğesini, neyin paylaşılacağını neyin de paylaşılmaması gerektiğinden ziyade, yapılacak paylaşımların nasıl olması gerektiğini bilmek oluşturmaktadır. Sosyal medyada iz bırakmak, çevrimiçi itibar ve saygınlığı artırmakla mümkün olabilmektedir. Hesapların nasıl açılıp yönetileceği gibi detayların bilinmesi ile hayata geçirilebilecek bir süreçtir.

sosyal medyada iz bırakmak

Sosyal medya platformları içerisinde iz bırakma hedefinde olan bir kullanıcı, hemen her platformda yapacağı işlemleri dikkatle tatbik etmesi gerekmektedir. Kurum ve misyon gibi uğruna hareket edilen değerlerin söz konusu olması, ortak bir saygınlık imajı oluşturması ile eşdeğerdedir.

Bu noktada yapılacak ilk işlemi, sosyal medya platformlarının hepsinde aynı ismi kullanmak oluşturmaktadır. İsim ile aynı olması gereken diğer özellik te, hem profil görseli hem de logodur. Bu üç birliktelik, hem takip etmek hem reklam vermek hem de sponsor olmak isteyenlere büyük kolaylık içermektedir.

Sosyal Medya Kartviziti

Geçmişte kaldığı iddia edilse de, hala işlevsel bir özellik gösteren sosyal medya kartviziti, sosyal medyada ayak izi bırakma adına oldukça etkili bir yöntemdir. İçeriğinde elektronik posta adresi ile en yoğun kullanılan sosyal medya ağının hesap bilgisi yer alması gerekmektedir. Sosyal medya kartviziti, görsel hafızada yer etme özelliğine sahiptir. Ayrıca hemen her sosyal medya hesabında yukarıdaki kriterlere göre hesap açılması da önem arz etmektedir. Bu, güvenlik için gerekli bir adımdır. Aynı ismi başkasının hangi amaçla kullanacağı bilinemediğinden, itibar kaybına neden olacak bu hamleyi baştan bertaraf etmek gerekmektedir.

Profile uygun içerik eklemek kadar, hangi sosyal medya içerisinde nasıl bir paylaşımda bulunmak ta önemli bir konudur. Hitap edilen kitle ile en iyi etkileşimin sağlanacağı içerikleri paylaşmak kadar, telefon numarası ile hesabın doğrulanmasını sağlamak da önem arz eden bir seçenektir.

0 Comments
41

NFT’lerin Sosyal Medyada Kullanımı

NFT’lerin Sosyal Medyada Kullanımı

Sosyal medya platformları, pandemi sürecindeki tüm dünya insanlarının dijital dönüşüm yaşamasına neden olmaktadır. Dijital dünyada internet üstünden iletişim kuran insanlar, salgın nedeniyle sokağa çıkarak iletişim kuramadığı diğer insanlarla etkileşim sağlayabilmektedir. Dijitalleşmenin yoğun olarak yaşandığı bu anlarda, birçok sektör de dijitalleşme eğilimleri göstermektedir. Dijitalleşme eğiliminin görüldüğü sektörlerden biri de, sanat sektörü olarak ortaya çıkmaktadır.

NFT Token Varlık

Ethereum ETH sistemi içerisinde blockchain teknolojisinde ortaya çıkan NTF token, sanat eseri olarak üretilen birçok eserin kripto para birimi gibi değer kazanmasını sağlamaktadır. Sanat eserlerine bir nevi sertifika atamak anlamı da taşıyan NFT, eserlerin taklit edilme olasılığını da ortadan kaldırmaktadır. Sayesinde bir yanda sanat eseri korunurken diğer yanda da eserin sahibine para da kazandırmaktadır. Küresel pazarda güven kaybının her geçen gün yok olduğu bir dönemde, ideal satış metodu olarak gösterilmektedir.

NFT token varlık, insanlar arasında hızla yayılan bir tanınırlığa evrilirken, sosyal medya platformları da, içeriği ile özdeşleşen bir özellik sergilemesinden dolayı bu varlığı platformlarında barındırma girişimlerini sürdürmektedir. NFT kripto para birimini oluşturma ya da sergileme gibi özellikler ihtiva etme çabaları olduğunu ilk duyuran sosyal medya platformu, Instagram ile Facebook olmuştur. Platformları bünyesinde NFT varlığın sergilenmesi yanı sıra satılması gibi özelliklerin oluşturulma çalışmaları başlatılmaktadır.

Sosyal Medya Platformlarında NFT

Sosyal medya kullanıcıları, profillerine artık NFT varlığın özelliklerini taşıyan bir resim yükleyebilmektedir. NFT üretimini sağlayacak bir donanım hazırlığı bulunan sosyal medya platformları, hazırlanan prototip ile bu işlevi gerçekleştirecektir. Bu aşamada Meta, sosyal medya platformu paydaşlarına NFT eserleri hem alabilecekleri hem de satabilecekleri bir piyasa da oluşturacaktır. Sosyal medya platformlarının NFT sistemine dair değişikliklerin sisteme entegresi için gerekli yatırımları gerçekleştirmektedir.

NFT'lerin Sosyal medyada

Twitter adındaki sosyal medya platformu, NFT özelliği ekleme girişimini yaşama geçirmiş bulunmaktadır. Twitter, kripto para birimleri ile ilgili olan gurupların yoğun olarak bulunduğu bir platformdur. Geçtiğimiz aylarda NFT bütünleşmesini gerçekleştirmiş bulunmaktadır. Kullanım alanı oldukça kısıtlı olan sosyal medyada kullanıcılardan Twitter Blue seçeneğine sahip olan insanlar, NFT özellikli resimleri görüntü resmi olarak atayabilmektedir. Twitter, Bitcoin BTC ile Ethereum ETH varlıkları kullanılarak bahşiş verme özelliği de kullandırmaktadır.

META ve NFT’lerin Sosyal Medyada ki Yeri

Meta olarak bir isim altına toplanan Instagram ile Facebook, NFT özelliğinin yakın gelecekte Instagram platformu kullanıcılarına sunulacağını açıklamıştı. NFT token varlığı eserlerin sergilenmesi ile pazarlanmasının yanı sıra nasıl bir işlem genişliği de barındıracağı konularında detaylı bilgi verilmemektedir. Meta ismi ile ilişkilendirilen ve yeni nesil sosyal medya olarak gösterilen metaverse evreni, NFT gibi kripto varlıklar ile dijital eserler ve koleksiyonlarla kurduğu sıkı ilişki bağı ile bilinmektedir. Metaverse evrenindeki insanların dijital dünyada NFT varlıkları bir sosyal medya gibi sergilemesi imkanı yanında sergileyeceği diğer işlemler de teknolojisinin gücü ile ön görülebilmektedir.

0 Comments
43

Metaverse ve Sosyal Medya

Metaverse ve Sosyal Medya

Günümüz dünyasında yeni nesil teknoloji olarak tanımlanan birçok gelişme yaşanmaktadır. Teknolojinin sürati karşısında insanlar, zamanla şaşkınlıklarını da gizleyememektedir. Blockchain teknolojisi ile teknoloji farklı bir şekle evrilme yaşamaktadır. Bu yeni nesil teknoloji, başta kripto para birimleri olmak üzere birçok yeni gelişmenin de temelini atmaktadır. Blockchain teknolojisi sistemini kullanarak adından sıklıkla söz edilen yeni nesil teknolojik gelişme de metaverse evrenidir.

Metaverse Kavramı Hakkında

Meta universe ifadesinin kısaltım şekli olarak kullanılan metaverse, sanal dünyada gerçek dünyanın yansımasının bilim kurgu ile gerçekleştirildiği evren olarak tanımlanmaktadır. Sanal evren ya da artırılmış gerçeklik olarak da tanımlanan metaverse, internet dünyasının geleceği olarak ifade edilmektedir. İnsanlar, sahip olduğu bilgisayar ya da 3D cihazlar gibi teknolojik araçlar yardımı ile artırılmış ya da sanal gerçeklik adı verilen evren içerisine dahil olabilmektedir.

Metaverse evreni, dünyada yaşamlarını sürdüren insanların, sanal dünya olarak yansıması ile karşılaştıkları bir ortam sunmaktadır. Evrenin içerisinde hem kişiselleştirilmiş hem de farklı işlevlere sahip avatarlar, gelenleri karşılamaktadır. Metaverse evreni insanlara, tıpkı dünya yaşamında olduğu gibi;

  • Sanal toplantılar tertip etme,
  • Tiyatroya gitme,
  • Sinema seanslarına katılma,
  • Kafede vakit geçirme,
  • Oyun oynama,
  • Sosyal etkileşimde bulunma,
  • Kripto para birimi kullanabilme,
  • Arkadaşları ile konser düzenleme,
  • Ödemelerinin kripto para birimleri ile gerçekleştirilecek etkinlikler gibi birçok yaşamsal aktivite imkanı sunmaktadır.

Sosyal Medya Kapsamı Alanı

Teknolojinin her geçen zaman diliminde kendini yenileyip ilerlemesi, yeni iletişim ve etkileşim araçlarının ortaya çıkarılması gibi yenilikleri de beraberinde getirmektedir. Sosyal medya, toplumsal yaşam içinde insanların etkileşim aracı olarak münasebetlerini sağlayan bir araçtır. Ülke gündeminden dünya gündemine kadar kapsamı değişen etkileşim ve iletişim aracı olarak günümüzde kullanılan sosyal medya, cereyan eden olayların perde arkası hakkında bilgi edinme fırsatı da sağlamaktadır.

metaverse ve sosyal medya

Sosyal medya platformları olarak insanların yaşamına giren günümüz dünyasında yaşayan insanların etkileşim ve iletişim araçları, değişik amaçlara da hizmet etmektedir. İletişim ve etkileşimin gücü, insanı değişik arayışlara itmektedir. Bazen farkındalık oluşturacak bir etkinlikte bazen ticari noktada düşünülen bir pazarlamaya bazen de görsel olarak bir gösterime alet olabilmektedir. İnsanlar, yaşamlarının her anını hem görsel hem de yazıya dökerek ölümsüzleştirebilmektedir.

Sosyal Medya ile Metaverse Kesişimi

Blockchain teknolojisi içerisinde varlığını sürdüren metaverse, sosyal yaşamın da bir parçası haline dönüşme eğilimi göstermektedir. Evrenin iç dinamikleri ve özellikleri, sosyal etkileşime oldukça açık bir şekilde tasarlandığından, sosyal medya temelinde yatan etkileşim ve iletişim dinamiklerini fazlasıyla bulacağı konuşulmaktadır.

Sosyal medya platformlarının sahip olduğu etkileşim, iletişim ve erişebilir olmak gibi özellikler, metaverse evreni kapsamı alanında da görülmektedir. Benzer özellikleri nedeni ile sosyal medya platformlarını kapsayacağı ön görülen bu yeni nesil teknoloji, sosyal medya platformlarının insanlara sağladığı imkanların çok daha fazlasını sağlayacak kapasitede bulunmaktadır.

0 Comments
45
Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp