0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim

SEM

Ana Sayfa Archive by Category "SEM"

Category: SEM

SEM hakkında uzman ekibimiz tarafından sizler için hazırlanan en güncel içeriklerin bulunduğu bölüm.

Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar

Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar

Bu yazımızda Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar konusunu ele alacağız. Ürün ya da hizmetlerin, potansiyel alıcılarla buluşturulması adına yapılan tüm faaliyetler pazarlama kapsamına girmektedir. Pazarlama kavramının temelini hedef kitle terimi oluşturmaktadır. Geleneksel pazarlama yönteminin, dijital ortama aktarılmasına da dijital pazarlama denilmektedir. Elektronik özellikteki bir cihaz aracılığı ile internet üstünden yapılan pazarlama faaliyetlerini kapsamaktadır.

I. Görüntülü,

II. Sosyal medya,

III. Arama motoru,

IV. Mobil,

V. Video,

VI. PPC,

VII. CPM, gibi türlere ayrılmaktadır.

İnsanın Ruhunda Bulunan Oyun

İnsanlık tarihinde değişik tanımlamalarla ifade edilen oyun, kültürler arası yorum farklılıkları da eklenmektedir. İnsanların yaşam tarzlarına göre şekillenen oyunlar, insanlık tarihinde hep ola gelen bir yaşamsal döngü olarak karşılaşılmaktadır. Oyun ile oyuncu arasında yaşanan ilişki de tarih kadar eski ve değişmeyen bir yapı içermektedir. Günümüzde her ne kadar dijitalleşme ve teknolojik gelişmeler yaşansa da, geleneksel yapıda tarif edilen oyun tanımına uymaktadır. Ancak bakış açısında büyük değişiklik ve gelişme yaşanmıştır.

Oyun, büyük bir endüstri haline dönüşmüştür. Oyun kavramı ile beraber üretilen oyunlar da, insanlar tarafından belli bir maliyet karşılığında oynama yanı sıra oyun içinde bulunan reklamlarla da üreticisine gelir kapısı açmaktadır. İnsanların içinde yer eden oyun oynama dürtüsü ilgi uyandırıp oyunlar üstüne yoğunlaşıldıkça, reklamcılık sektörünün de ilgisini çekmektedir. Özellikle mobil oyunlar, reklam pazarlamacılığında yeni bir mecra olarak görülmeye başlanmaktadır.

Mobil Oyunda Reklamlar

Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar

Son senelerde büyük bir süratle değişen ve gelişen oyun, ilerleme sonucu kat ettiği mesafe ile oyun içi reklam çeşitleri, keşfe açık bir konumda yer almaktadır. Oyun içi reklamlar, çok farklı şekillerde oyun içine yerleştirilerek uygulanmaktadır. Oyun içi reklamlar, oyunu geliştirenlere, reklamcılara ve oyun içi reklam vericiler olan markaların oluşturucularının ön görülerine göre değişkenlik gösterebilmektedir. Oyun içi reklam pazarının en iyi yönü, geliştirilmeye müsait bir alan olma özelliğidir.

Mobil oyun çeşitlerinde görülen reklamlar, izleme karşılığında oyunu oynayana bir takım ödüller kazandırmaktadır. Bu da oyun içi reklamın oynayan için ne ifade etiğini göstermeye yetmektedir. Maden gibi değerli bir özellik olarak görülen reklam, oyuncu için bile oyunda kazanç anlamı taşımaktadır. Normalde oyun içi bazı unsurların satın alınması ile elde edilebilecek bazı özellikler, reklam izleyerek kolayca elde edilebilmektedir.

Oyun ile Herkesin Kazanması

Oyun içinde reklamın izlenmesi neticesi elde edilen ya da oyunun içindeki reklam ile eş değerde olan unsurlar, reklamların oyunun içine dahil olması, oyunun bir parçası gibi tasarlanmamıştır. Reklam, oyunun ana unsuru olmamıştır. Oyuna göre bazen ihtiyaç duyulan anahtar, bazı oyunda altın ya da elmas gibi oyun için gerekli olan ve oyunun işlerliğini artıran unsurlar, hiçbir bedel ödenmeden reklam izlenerek elde edilebilmektedir. Böylece reklam, oyunun içinde meşruiyet kazanmaktadır.

Oyun içinde izlenen reklam sayesinde oyunun üreticisi kazanç elde ederken, oyuncu da izlediği reklam ile kazanç sağlamaktadır. Zira oyunda işleyişi sağlayan ve bir değer atfedilen unsurlar, reklamla bağdaştırılmaktadır. Oyunu oynayan kişi de, oyundaki işlerliği sağlamak için bağdaştırılan reklamları izlemeye gönüllü olmaktadır. Gönüllülük esasına göre oynanan oyunun yanında reklamlar da gönüllülük esasına göre izlenmektedir.

0 Comments
39

Dijital Pazarlamada Planlama ve Optimizasyon

İnternetten yapılan reklam ve satış faaliyetlerinin tümünü kapsayan dijital pazarlama geniş bir yelpazeye sahiptir. Bu pazarlama türünde özellikle e posta pazarlaması, mobil pazarlama, içerik pazarlaması, sosyal medya reklamları, arama motoru pazarlaması, sosyal medya pazarlaması, arama motoru optimizasyonu (SEO) yaygın şekilde kullanılır. Her bir kategorinin kullanım amacı farklı olup o alanda uzmanlık gerektirir. Bu nedenle dijital pazarlama çalışması oluşturmak tahmin edildiği kadar kolay değildir.

Başarılı bir dijital pazarlama yapmak için önceden tasarlanmış bir plan olmalıdır. Aksi halde yapılan tüm çalışmalar boşa gidebilir. Bu amaçla iş hedefleri, alıcı kişiler yani hedef kitle, değer önerisi gibi unsurlara dikkat edilmelidir.

Dijital Pazarlama Planı Nedir?

Verimli bir dijital pazarlama planı şu unsurları içerir

  • Zamanlama ve yol haritası
  • Orta, kısa ve uzun vadeli iş hedefleri
  • Bütçe ve yatırım
  • Dijital ortamda hedeflere ulaştıracak stratejiler
  • Hareket ve geliştirme planları
  • Kullanılacak olan kanallar

Doğru sonuçlar elde edebilmek adına ilgili markanın piyasadaki rakiplerini bilmeli ve bunların hangi mecralarda ne tür çalışmalar yaptığı öğrenilmelidir. Böylece rakiplerden farklı olarak insanların ilgisini çekecek ne tür çalışmalar yapılacağı daha iyi görülecektir. Diğer firmaların zayıf ve güçlü yönleri öğrenildiğinde firmaya özel planlama verimli hale gelecektir. Markanın iç ve dış analizi yapılarak oluşturulan planlama ile optimizasyon beklentileri en iyi şekilde karşılayacaktır.

Dijital Pazarlamada Plan Nasıl Yapılır?

Dijital Pazarlamada Planlama ve Optimizasyon

Etkili bir dijital pazarlama için markanın güçlü ve zayıf yönleri analiz edilmelidir. Böylece ilerleyen süreçte karşılaşılabilecek tehditler ve fırsatlar daha net görünecektir. Web sitesinin mevcut konumu, sosyal medyadaki varlık, blogun düzenli olarak güncellenmesi, web sitesinin müşteri odaklı olması dikkat edilmesi gereken noktalar arasında yer alır.

Spesifik, ilgili, zamanında, ulaşılabilir ve ölçülebilir bir dijital pazarlama daima beklenen sonuçları verecektir. Bunun için pazarlama stratejileri tanımlanmalı, hedef kitleye bölüm ayrılmalı, içerik planlaması yapılmalıdır. İçerik yönetiminde anahtar kelime araştırması ihmal edilmemeli ve sosyal paylaşımlara önem verilmelidir. Uygulanacak içerik takvimi stratejilerin mantıklı hale gelmesini sağlayacaktır.

Dijital Pazarlamada Optimizasyon

Hizmet verilen sektörde başarılı olmak için SEO yani arama motoru optimizasyonuna yatırım yapmak her zaman avantajlıdır. Düzenli olarak iyileştirmeler yapmak ve çalışmalarda seo araçları kullanmak firmanın uzun soluklu olmasını destekleyecektir. Arama motoru sonuçlarında sayfa ne kadar üst sırada görünürse bilinirliği ve hizmet ağı o kadar fazla olacaktır. Dijital pazarlama yapılırken genellikle ücretli trafiğe önem verilir ve Facebook reklamları, Google Ads gibi araçlar kullanılır. Bunlar için belli bir bütçe ayırmak gerekir. SEO iyileştirilerek pazarlamada hedeflenen rakamlara daha kolay ulaşılır. İstenen sonuçlara erişebilmek için profesyonel destek almak her zaman fayda sağlayacaktır. Bu sayede tüm pazarlama faaliyetleri dijital ortama uygun şekilde yürütülecek, her daim güncel kalacaktır.

0 Comments
39

Sosyal Medyada Marka Temsili

Sosyal medya, orijinal birçok iletişimin temel mantığını alt üst etti. Markalar, yalnızca yayın yapma değil, aynı zamanda topluluklarını sosyal medyada dinleme ve onlarla etkileşim kurma zorluğuyla karşı karşıya. Gerçek markalar, Sevgililer Günü gönderileri ve çok sayıda beğeniyle değil, yaratma ve küratörlüğün, diyalogun ve nihayetinde bir gönderinin altındaki yorumların bir karışımıyla yaratılır. Şirketler aktif olarak sosyal medyaya dahil olmalı ve etkileşimlerin bir parçası olmalıdır.

Daha az gönder, daha çok dinle

Bu zaman alıcıdır ve taahhüt gerektirir. Ancak hayranları coşkulu marka elçilerinden oluşan bir topluluğa dönüştürmeyi başarırsanız, birçok kez kazanırsınız. Sadık müşteriler, ağızdan ağıza pazarlama ve hedef kitleye doğrudan bir hat ile daha fazla kazanılabilir. Bu nedenle topluluk oluşturma, önde gelen pazarlamacılar tarafından haklı olarak sosyal medyanın kutsal kâsesi olarak görülüyor. Ancak, birçok reklamveren buna gerekli parayı yatırmaya hazır değildir. Çünkü topluluk oluşturmayı şu anda işleri olarak görmüyorlar. Ama renkli kampanyalara gereğinden fazla önem veriyorlar. Ve asıl sorun bu. Sosyal dinleme, şu anda kampanyalar için hangi yaratıcı yolun kullanılacağına karar vermek için muhtemelen en iyi ve en güçlü araçtır.

Başarıyı farklı ölçün

Geçmişte, her şey erişim ve beğeniler oluşturmakla ilgiliydi. Sosyal medya platformlarının kendileri artık bu ölçümleri sorguluyor – örneğin, Instagram şu anda beğeniler gösterilmediğinde ne olduğunu test ederken. Bu, soruları gündeme getiriyor ve yeni bir KPI: Etkileşim üzerindeki perdeyi açıyor. Instagram’daki hikaye modu şu anda markalar için hassas bir sismograf olup, şirketlerin kullanıcılarda neyin iyi gittiğini bulmalarına yardımcı oluyor. Örneğin, hikaye sadece geçiyor mu (hikaye tamamlama) veya kullanıcı oy vererek, kaydırarak veya yanıtlayarak hikayeyle etkileşime giriyor mu? Instagram bazen satın alma deneyimini defalarca duygusallaştırıyor ve müşterinin markaya olan bağlılığını güçlendiriyor. Bu anlamda başarı artık eski erişim raporlarında ifade edilemez. Burayı yakından gözlemleyen ve dinleyen herkes neyin nihayetinde başarılı olup neyin olmadığını bilir.

Sosyal medya pazarlamasının üç R’si

Markalarla ilgili asıl sorun, genellikle sosyal medyada markalaşmanın geleneksel anlamda işe yaramaması, ancak gerekli taahhüdü öncelikle ürünleri aracılığıyla sağlayabilmesidir. Bu nedenle, sosyal medya için içerik oluşturmaya gelince, markalar bir erişim, yanıt ve alaka düzeyi matrisi düşünmeye devam etmelidir. Rezonans, gönderinin beğenilebilirliği, temel işle olan ilişkinin alaka düzeyi ve klasik erişime ulaşması anlamına gelir.

sosyal medyada marka temsili

İçerik daha sonra, bu üç kategoriden ikisindeki gönderilerin her zaman iyi performans gösterecek ve bu dönüşümlü olarak gerçekleşecek şekilde tasarlanmalıdır.

Örneğin, yerleşik Alman otomotiv gruplarının sosyal medyada nasıl etkileşime girdiğine bakarsanız, #carporn dışında ürün hakkında nispeten az şey öğreneceksiniz. Sadece arkadan, yandan, önden arabalar var. Bu kadar. Bu, çok fazla erişim ve yanıt sağlar, ancak ürünün ana özellikleriyle çok az ilgisi vardır. Klasik Sevgililer Günü gönderilerinde de durum aynı. Ancak Alman arabalarını gerçekten farklı kılan şey mühendislik sanatıdır.

0 Comments
35

Baylan Ajans ve Hizmet Alanları

İşletmenizin online dünyada etkinliğini artırmak, daha fazla müşteri edinmek ve haliyle satış rakamlarınızı yükseltmek istiyorsanız; Baylan Ajans olarak sunmuş olduğumuz hizmetler ilginizi çekecektir. İşte, dijital dünyada rakiplerinizi geride bırakmanıza yardımcı olarak hizmetlerimiz!

Sosyal Medya Ajansı

Sosyal medya pazarlaması, bu yüzyılda büyük ya da küçük herhangi bir işletmenin tam potansiyeline ulaşması için adeta bir zorunluluktur. Baylan Ajans’ın sektöre uygun sosyal medya pazarlama stratejileri ile hedeflerinize daha kolay ve hızlı şekilde erişebilirsiniz.

Dijital Pazarlama Ajansı

Dijital pazarlama, çeşitli dijital kanallar vasıtasıyla reklam ve içerik dağıtımı demektir. Bu, arama motorları, sosyal medya, e-posta, uygulamalar, web siteleri gibi çevrimiçi kanalları ve reklam imkanı ile ortaya çıkabilecek yeni dijital kanalları içerir. Ayrıca dijital medyayı da kapsayan çevrimdışı kanallar da buna dahildir. Hepsi, rakiplerinizi geride bırakmanıza yardımcıdır.

Uçtan Uca Pazarlama

Normal şartlarda bir risk olan uçtan uca pazarlama, Baylan Ajans’ın uygulamaları sayesinde daha etkili ve işletmeniz için daha faydalı olmaktadır. Farkındalık, değerlendirme, karar gibi çeşitli aşamaları içeren bu pazarlama şekli, müşteri memnuniyeti ve marka imajı konusunda da ekstra bir avantaj sunar.

Dijital PR

Dijital PR, pazarlamacılar tarafından bir markanın çevrimiçi varlığını artırmak maksadıyla kullanılan bir tanıtım taktiğidir. Marka bilinirliğini, bir web sitesine gelen trafiği, organik sıralamaları, satışları, sosyal takibi ve etkileşimi mümkün kılan bağlantıları artırmak için ölçülebilir ve somut bir stratejidir.

Baylan Ajans ve Hizmet Alanları

SEM

İşletmenizi daha fazla insana duyurmak ve dönüşümleri artırmak istiyorsanız, SEM stratejilerine ihtiyacınız olur. SEM hizmetimiz sayesinde daha çok müşteri edinirken, marka bağlılığını da artırabilirsiniz.

SEO

Platformunuzun görünürlüğünü yükseltmek için SEO hizmetlerimizden faydalanabilir, ürün ve hizmetlerinizin tanıtımını daha hızlı gerçekleştirebilirsiniz.

E-Posta Pazarlama

Pazarlama mesajlarınızı etkili bir şekilde duyurmaya mı gereksiniminiz var? Cevabınız evetse, mükemmel bir dijital pazarlama tekniği olan e-posta pazarlaması sizin için iyi bir yöntem olabilir.

E-Ticaret

İşinizi dijitale taşımak ve daha çok sayıda müşteriye erişmek isterseniz, e-ticarete giriş yapabilirsiniz. Benzersiz e-ticaret hizmetimiz ile online dünyadaki varlığınızı oluşturmanıza yardımcı olabilir, ürün ve hizmetlerinizi daha fazla müşteriyle buluşturmanız konusunda destek sunabiliriz.

İçerik Pazarlama

Dijital dünyada içerik birçok açıdan fayda sunar. Ürün açıklamalarından bloglara, tanıtım yazılarından kategori yazılarına kadar içerik pazarlamasıyla ilgili tüm gereksinimlerinize etkili çözümler sunabiliriz.

Video / Fotoğrafçılık

Yazılı içerik dışında video ve görsel içeriklerin önemi yadsınamayacak derecede fazladır. Marka imajına katkı sağlayan video ve fotoğraflar ile siz de işletmenizi bir adım öne çıkarabilirsiniz.

Web Tasarım

Dijital dünyada yeniyseniz, en başında bir web sitesine ihtiyacınız olur. İstediğiniz özelliklerde en iyi web tasarım hizmetini Baylan Ajans’tan alabilir, siz de işinizi online dünyada büyütebilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetimi

Hedef kitlenize ulaşmak için sosyal medyanın gücünden mutlaka yararlanmalısınız. Sosyal medya yönetim hizmetimiz ile kalabalığın arasından sıyrılabilir, benzersiz fırsatlar yakalayabilirsiniz!

0 Comments
33

İstanbul Sosyal Medya Ajansı

Sosyal medya platformlarına olan bağlılık, artık sadece kişisel yaşam tarzıyla ilgili değil, aynı zamanda firmaların iş yapma şekliyle de ilgili. Bu nedenle sosyal medya, bir organizasyonun bütünsel pazarlama stratejisinin ayrılmaz bir parçası. Bütün sosyal medya platformlarında yapılan her bir gönderi, hedef kitlenin ürün ve hizmetleriniz hakkında bilgi edinmesi ve onların potansiyel müşterilere dönüşmesi için benzersiz bir fırsat yaratıyor. Siz de firmanıza ve hedef kitlenize uyum sağlayan sosyal medya stratejileri ile satış hedeflerinizi yakalayabilirsiniz. Bunun için İstanbul sosyal medya ajansı arıyorsanız; biz daima yanınızdayız!

Doğru Hedef Kitleye Odaklanın

Sosyal medya, sürekli kazanç sağlamak için planlama ve strateji konusunda deneyim ve zaman gerektirir. Bu nedenle iyi donanımlı ve işinde profesyonel olan bir ajans ile iş birliği yapmanız çok önemlidir. Doğru hedef kitle, herhangi bir sosyal medya aktivitenizde önemli bir faktördür. İstanbul sosyal medya ajansı olarak firmamız, doğru hedef kitlenizi en iyi şekilde belirleyecek yeteneklere sahiptir. Sosyal medyada kitleleri hedefleyebilmek için çeşitli yollar vardır. Fakat bir platformda işe yarayan teknik diğerinde işe yaramayabilir. Hepsi farklı amaçlara hizmet ediyor ve en önemlisi bu platformların her biri farklı bir kitleye hitap ediyor. Bu nedenle, her bir sosyal medya kanalını, demografisine ve güçlü yönlerine göre stratejik olarak değerlendirmek gerekiyor. Bunun için işinde uzman olan bir dijital ajans, hedef kitlenizle buluşmanıza destek olacaktır.

Etkili ve Yaratıcı Kararlar

En iyi İstanbul sosyal medya ajansı, elbette yaratıcı olmalıdır. Bu yüzden, uygun reklam faaliyetlerini geliştirmek ve bunları doğru şekilde platforma uygulamak çok önemli bir detaydır. Sosyal medyada yaratıcılık, videolar, reklam metni, görsel tasarımlar, grafikler ve çok daha fazlası için gereklidir. Marka videonuz ne kadar uzun olmalı? Gönderileriniz görsel mi yoksa video odaklı mı olmalı? Hangi platform markanız için en iyisidir?

istanbul sosyal medya ajansı

Bunların hepsi bir sosyal medya ajansının doğru zamanda, doğru hedef kitleyle vermesi gereken yaratıcı kararlar.

İstanbul Sosyal Medya Ajansı ile Yenilikleri Takip Edin

Pek çok firma, yeniliklerden yoksun oldukları için sosyal medyayı yeni ürün veya hizmet geliştirme süreçlerine dahil etme konusunda başarılı olamıyor. Seçtiğiniz sosyal medya ajansı, müşteri içgörüleri geliştirmek, bilgiye erişmek, kullanıcılarla yaratıcı fikir ve konseptler üzerinde beyin fırtınası yapmak ve yeni ürün lansmanlarını desteklemek için bir araç görevi görmelidir. Firmamız, bunları ve çok daha fazlasını sağlayarak, yenilikçi bir bakış açısı ile hizmete hep hazırdır.

Süreklilik Elde Edin

Bilmelisiniz ki, sosyal medyada başarı elde etmek için yalnızca Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram gibi hesapların açılması yeterli değildir. Bu platformlardan tam anlamıyla avantaj sağlamak için programlı hareket etmek ve stratejik davranmak esastır. Düzenli olarak içerik paylaşımı ve içeriklerde tutarlılık, trend ve ilgi çekici içerik, rakip analizi gibi uygulamalar gerekir. İstanbul sosyal medya ajansı olarak biz bunları ve daha da fazlasını vadediyoruz.

0 Comments
39

Sosyal Medya Reklamlarının Pazarlamaya Etkisi

Sosyal medya kullanımının sürekli olarak gelişme göstermesi ve her gün yeni kullanıcıların bu platformlara katılması firmalar açısından önemli bir pazar oluşturmaktadır. Bu dinamik pazarı en iyi şekilde değerlendirmek isteyen firmalar ve ürün satışı gerçekleştiren kişiler sosyal medya üzerinden reklam ve tanıtım çalışması yaptırabilmektedirler.

Sosyal medya mecraları üzerinden yapılan her türlü reklam ve tanıtım çalışması sosyal medya reklamcılığı olarak isimlendirilmektedir. İşletmeler kendi marka değerlerini yükseltebilmek ve bilinirliklerini artırabilmek için bu platformlarda profesyonel reklam yapabilme şansına sahiptirler. Özellikle müşteri portföyünü geliştirmek ve daha geniş bir hedef kitle sayısına ulaşabilmek isteyen firmalar açısından son derece yüksek bir avantaj sağlayan ortamlardır.

Sosyal medya reklamcılığı profesyonellik isteyen bir süreçtir. Bu süreçte dijital ajans ve pazarlama hizmetlerinden yararlanmak süreci daha iyi yönetebilme avantajı sunmaktadır. Çünkü reklamlar yapıldıktan sonra pazarlama stratejinizin sonuçlarını sürekli olarak takip etmeniz gereklidir.

Sosyal Medya Reklamcılığı Nasıl Yapılır?

Sosyal medya reklamlarının pazarlamaya etkisi düşünüldüğünde birçok firmanın kendi sektöründeki rekabet ortamında bu fırsatları çok iyi değerlendirmesi gereklidir. Bu reklam ve tanıtım çalışmalarını yaptırmadan önce şu noktalara önem vermelisiniz:

  • Hedef kitlenizi doğru seçmelisiniz.
  • Hedef kitlenize hitap eden bir reklam hazırlamalısınız.
  • Markanızı en iyi yansıtacak reklam hazırlanması önemlidir.
  • Kalitenizi vurgulamaya özen gösterin.
  • Markanız ile ilgili link ve hashtaglar kullanmaya önem verin.
  • Müşteri gözünde ki değerinizi artıracak detayları ön plana çıkarın.
  • Reklam görsellerinin kaliteli olduğundan emin olun.

Tüm bu detaylar oldukça titizlik gerektirmektedir. Bu durum da profesyonel sosyal medya ajansı ile çalışmanızı gerekli hale getirmektedir. Dijital evrende daha iyi rekabet edebilmek ve hedef kitlenizde bir marka bilinci yaratabilmek için sosyal medya reklamlarının gücünü her zaman dikkate almanız gereklidir. İnstagram, Facebook, Linkedin, Twitter gibi sosyal mecralarda işletmenizi ve hizmetlerinizi daha iyi tanıtabilme imkanı sunulmaktadır.

Sosyal Medya Reklamları Pazarlamanızı Nasıl Etkiler?

Sosyal medya reklamları her bakımdan pazarlama sürecinin en önemli kısmını oluşturmaktadır. Bu süreçte hedef kitle analizini doğru bir şekilde gerçekleştirdiğinizde çok daha hesaplı bir reklam çalışması yapabilirsiniz. Tek bir reklam ile hem yurt içi hem de yurt dışında yaşayan birçok kişiye kolayca ulaşabilme imkanı elde edebilirsiniz.

Dijital sosyal ağlarda yapılan reklamlar sayesinde kolay erişilebilir bir firma imajı yaratabilirsiniz. Çok hızlı bir şekilde marka bilinirliğinizin yayılması sağlanır. Düşük maliyetli olması en önemli avantajıdır ve ölçülebilir çalışmalardır. Sürekli olarak kontrol edilebilir ve yenilebilir reklamlardır. Bir hedef kitle yaratmak çok kolaydır. Aynı zamanda reklamlarınız için yaş, bölge, ülke ayrımlarına özen gösterebilirsiniz.

Sosyal medya üzerinden reklam yayınlamak pazarlama sürecinizi her bakımdan olumlu etkileyen işlemlerdir. Bu süreçte dijitalleşmenin gereklerinden biri olan bu reklamlar için profesyonel sosyal medya yönetimi hizmeti almanız büyük bir önem taşımaktadır.

0 Comments
43

Dijital Çağ ve Dijital Ajans

Teknolojinin sürekli olarak yenilenmesi ve toplumların da buna ayak uydurmaya çalışması dijital bir çağın gelmesini sağlamıştır. Günümüzde dijital çağda yaşanıyor olması hem bilgiye daha kolay ulaşmayı sağlarken hem de insanların zevk ve tercihlerinde çok ciddi değişimler yaşanmaktadır.

Bu süreçte her alanda verimliliğin artış göstermesi toplumların da ilerleme kaydetmesine ve insanların yaşam standartlarının yükselmesine olanak tanımaktadır. Teknolojinin beraberinde getirmiş olduğu global anlayış sayesinde sınırların ötesine daha kolay bir şekilde ulaşılabiliyor. Bununla birlikte insanlar arasındaki kültür farklılıkları çok daha kolay bir şekilde aşılabiliyor. Sosyal medya kullanımının artış göstermesi ve kişilerin her türden insana kolayca ulaşabilmesi dijital çağın getirileri arasında yer almaktadır. Tüm bu gelişmeler karşısında insanların da birçok alışkanlığı eskiye nazaran daha da farklılaşmaktadır.

Dijital Çağın Toplum Yaşamına Katkıları Neler?

Dijital çağda yaşanıyor olması tüm toplumlar için büyük avantajları beraberinde getiriyor. Bu süreçte hem kişiler hem de firmalar bu avantajları değerlendirdiklerinde bulundukları alanda daha yüksek bir verimlilik elde edebilme şansı bulabiliyorlar. Bilgi çağı olarak da adlandırılabilecek olan bu dönemde artık bilgiye ve diğer insanlara ulaşmanın yollarının tamamen farklılaştığını söylemek mümkündür. Bu sürecin avantajları arasında şunları saymak mümkündür:

  • Dijital çağ ile birlikte insanlar arasında ki iletişim çok daha kolay hale geldi.
  • Firmalar hedef kitlelerine çok daha kolay ve ucuz bir yoldan ulaşabilme şansı buldu.
  • Dijital dönüşüm sürecinde olan firmalar için karlılık seviyesinde çok yüksek bir artış olur.
  • Gereksiz iş yükünden kurtulama şansı doğar.
  • Hem zamandan hem de birçok maliyetten tasarruf edebilme imkânı doğar.
  • Sınırların kalktığı bu dünyada uluslararası alana açılmak çok daha kolaydır.
  • Bilgi çağında insanların en çok vakit geçirdiği ortamlar içerisinde ise sosyal medya platformları son derece dinamik alanlardır.

Bu alanlar firmaların en önemli müşteri potansiyelini de barındırmaktadır. Firmaların ve sosyal medya üzerinde kazanç elde etmek isteyen insanların bu platformları profesyonel seviyede kullanabilmesi başarıyı da beraberinde getirmektedir. Bu durum da sosyal medya ajansı ile çalışmayı gerekli kılıyor.

Firmalar İçin Dijitalleşmenin Önemi

Kurumsal firmalar bulundukları sektörlerde yükselen bir çizgi yakalayabilmek için dijital çağ ve dijital ajans avantajlarını en iyi şekilde değerlendirmelidir. İnsanların alışveriş anlayışlarının değişmesi, iletişimi internet üzerinden daha rahat bir şekilde kurabilmeleri firmalar açısından büyük bir avantajdır.

Dijital ajans hizmetleri alarak bu dünyaya çok daha hızlı bir şekilde adapte olabilmek mümkün olmaktadır. Özellikle rekabetin yoğun olduğu sektörlerde enformasyon çağına ayak uydurabilmek girile yarışta başarı elde edebilmekte büyük bir önem taşımaktadır. Standartları yüksek bir sosyal medya ve PR çalışmaları ile hedef kitleye ulaşmak çok daha hızlı ve düşük maliyet ile gerçekleşmektedir. Profesyonel bir ajansın firmanıza değer kazandırması günümüzün en gerekli firma gereksinimleri arasında yer almaktadır.

0 Comments
38

Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Nedir?

Arama motoru pazarlaması (SEM), elektronik ortamda ürün ve hizmet verenlerin internet üzerinde arama motorlarında ulaşılır hale gelmesi anlamına gelir. SEM harf açılımı olarak Search Engine Marketing demektir. Türkçeye çevrilen bu kelime bütünü arama motoru pazarlaması anlamına gelir. SEM internet ortamında hizmet sunan web siteleri için popülerite sağlayan Adwors demektir. Aynı zamanda elektronik ortamda hizmet veren dijital pazarlama ajansı tarafından kullanılan pazarlama taktiklerinden biridir. SEM hedef kitlenize daha hızlı ulaşıp tanınmanıza ve müşteri portföyünüzün artmasına büyük fayda sağlayan ücretli reklamlardır. SEM genellikle SEO ile karıştırılır. Oysa SEM daha hızlı sonuçlara götüren bir uygulama olup SEO’dan oldukça farklıdır. SEO arama motoru optimizasyonudur ve ücretsiz sıralamada yer almak için kullanılırken SEM arama motoru pazarlaması olarak ücretli aramalarda hızlı bir şekilde ön sırada olmanızı sağlar.

Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Nasıl Yapılır?

Arama motoru pazarlaması (SEM) ile marka tanıtımınızı yapmak ve arama motorlarında ulaşılabilir hale gelmek istiyorsanız nasıl yapıldığını bilmelisiniz. Öncelikle pazarlamak istediğiniz ürün ya da hizmetin hitap ettiği hedef kitleyi düşünerek uygun bir reklam kampanyası başlatmalısınız. Pazarlamasını yapacağınız konuya uygun anahtar kelimeler bularak bu türevlere göre reklam grupları oluşturabilirsiniz. Tıklanma oranlarını, tıklama başına maliyetleri ve gösterimleri dikkatle takip edin. Eğer bu işlemleri kendiniz takip etmeniz ve gerçekleştirebilmeniz mümkün değilse bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmak uygun olacaktır.

Ülkemizde en çok kullanılan arama motoru Google’dır. Bing, Yandex, Yahoo gibi diğer arama motorları çok az kulanıldığından arama motoru pazarlamasının Google için uygulanması daha faydalı olacaktır. Google Adwors ya da Google Ads olarak bilinen görüntülü reklam ağı SEM için en uygun platformdur diyebiliriz. Google Ads iki farklı hizmet sunar. Bunlar; Google Ads arama ağı ve görüntülü reklam ağıdır. Arama ağı yalnızca arama motoru reklamlarını içerir. Görüntülü ağ ise, Youtube, Gmail ve Blogger gibi platformlarda reklam verebilmenizi sağlar. Pazarlama ihtiyacınıza uygun olan seçenek ile arama motoru pazarlaması (SEM) yapabilirsiniz.

Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Faydaları

Arama motoru pazarlaması (SEM) etkili bir reklam aracı olduğundan birçok fayda içerir. İnternet ortamında reklam ve tanıtım yapmak isteyen kişi ve kurumların en çok tercih ettikleri dijital pazarlama ajansı konudur. Başlıca faydaları şunlardır:

  • SEM ile sitelerden çekilen cookies verileri (çerezler) sayesinde hedef kitlenizi net olarak belirlemenizi sağlar.
  • Reklamlarınız ulaşmasını istediğiniz kişilere ulaşır ve web sitenize sizin için en verimli ziyaretçiler gelir.
  • Sitenizin görünürlüğünü artırarak marka bilinilirliği sağlama konusunda çok faydalıdır.
  • Hangi aramalar sonucu görünmek istediğinizi anahtar kelimeler ile belirleyebilirsiniz.
  • Harcamış olduğunuz reklam maliyeti analizini net olarak yaparak kar zarar raporunuzu çıkartabilirsiniz.
  • Web site platformunuza anlık trafik sağlayacak çok etkili ve hızlı bir reklam aracıdır.

0 Comments
30

Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Dijital pazarlama her üretici ve tedarikçi için ulaşılması zor bir hedef olarak görülebilir. Dijital pazarlamayı tek kelimeyle ifade etmek gerekirse “tek başına asla olmaz” denilebilir. Her ne kadar internette boy boy dijital pazarlama kitapları satılsa ve eğitimler verilse de öğrenme burada bitmez. İşin başına gelince daha fazla etken olduğu fark edilir. Dijital Pazarlama Stratejisi oluşturulurken bir çok faktörü dikkate almamız gerekmektedir.

Dijital varlığın mantık olarak gerçek varlıklardan pek bir farkı yoktur. Aynı kurallar geçerlidir, aynı ihtiyaçlar ortaya çıkar.

Dijital pazarlama yapılabilir ancak dijital pazarlama kısa yoldan köşeyi dönme aracı olarak kullanılamaz. Çoğu girişimci dijital pazarlamayı ciddiye almadıkları için riskleri göremeyip girişimlerini durdurmak zorunda kalabiliyor.

Bozulan girişimler motivasyon kaybına sebep olur. Doğru strateji ile en güvenli şekilde dijital pazarlama yapılabilir.

dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur

DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİSİ OLUŞTURMA

DİJİTAL PAZAR ARAŞTIRMASI YAPIN

Dijital pazarlamanın bütün başarısı doğru yapılan pazar araştırılmasına bağlıdır. Eskilerin deyimi vardır “Müslüman mahallesinde salyangoz satmak”. Yani talep olmayan bir ürünü satmaya çalışmak baştan akla ziyandır. Bazı uyanık pazarlamacılar bu duruma düşüp (varlığını kurtarmak amacıyla) talep oluşturmak için başka akla ziyan girişimlere de girebilir. Reklamlar yayınlamak, algı oluşturmak, kampanyalar gibi. En az yorucu olan yöntemse pazar araştırması yapıp esnek bir plan oluşturmak. Dijital pazarlama da en önemli strateji de burada ortaya çıkıyor. “gerçekçi olmak”

DİJİTAL PAZARLAMADA GERÇEKÇİ OLUN

Dijital pazarlamada gerçekçi hedefler koymak önemlidir. Bazen bazı ürünlere veya hizmete çok talep olabilir. Bu ürün veya hizmetin her zaman talep alacağı anlamına gelmez. Örnek olarak Türkiye’de tarım planlaması yapılmadığı için bazen bazı dönemler gıdalar kolay bulunmuyor ve fiyatları artıyor. Burada fırsat gören çiftçiler hemen bu sebzelerin üretimine giriyor. Örneğin kilosu 10 TL’ye satmayı planladıkları sebzeyi birkaç ay sonra arz fazlalığından normalinde altında fiyatlara satmak zorunda kalıyorlar. Durumdan görüleceği üzere bir fırsat görüldüğü için büyük yatırımlar yapmak, sonuç olarak mali zarar meydana getirebilir. Üstelik yatırım önerilerini sadece güvenilir insanlardan almak en iyisi kendin gözlem yapmak çok daha iyidir.

DİJİTAL PAZARLAMADA ESNEK OLMAK

Çoğu firma kalıplaşmış düşünceler ile konformist olabilir. Dijital pazarlama hareketlidir. İyi bir plan yürütmek için baştan sona kadar esnek olmak önemlidir. Başka fikirler almak, uzmanları bulmak, danışmanlık almak, gerekirse yüz yüze ticari anlaşmalar yapmak bu işin olmazsa olmazıdır. Evet sanal ortamda varlığınız sanal olabilir müşterilerle birebir iletişime girmemek yaptığınız işin veya ürettiğinizin sanal olduğu anlamına gelmez. Dijital pazarlama ciddi bir iştir. Dijital varlığınız sizin yöneticiliğinizin ve gerçek varlığınızın bir yansımasıdır. Dijital ticaret, gerçek yaşamda ki ticaretin birebir aynısıdır. Tek farkı pazarlama kanalı olarak dijital araçların kullanılması.

RİSKLERE HAZIR OLAMAK

Dijital pazarlama rakipsiz olmak, güvende olmak anlamına gelmiyor. Çoğu başarılı dijital pazarlamacının en büyük şikayeti yine onları hedef alan rakipleri. Bu alanda siber güvenlik uzmanları veri güvenliği sağlarken; internette ki dijital varlığınızı yükseltmek için SEO çalışmaları hayat kurtarıcı olabilir.

0 Comments
58

Kurumsal Kimlik Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Kurumsal kimlik nedir? Nasıl oluşturulur?

Kurumsal kimlik çoğu zaman marka ile karıştırılır. Marka bir şirketin adıdır ve yapılan işi yansıtır, firmanın yüzü olarak marka bilinir. Marka değeri yüksek olması şirketin ayrıca iyi bir kurumsal kimliği olduğunu gösterir.

Kurumsal kimlik markanın daha genişletilmiş bir tanımıdır. Büyük markalar vardır ve insanlar bu markaların iyi ve kalitesi hakkında konuşur yani yapılan işle, şirketin çıktısıyla ilgili yorum yaparlar. İş hayatında bulunan insanlar yada bu markalarla ilgilenen kişiler ise markanın kurumsal kimliği hakkında bilgi sahibi olurlar. Markaların başarısının anahtarı işte burada gizlidir. Kurumsal kimlikler şirketlerin başarısını anlatmak için çok şey söyleyebilir. Çalışma stilleri, yöneticileri, konumları, bulundukları yer yani şirket hakkında ki her şey kurumsal kimliği oluşturur. Markalar kurumsal kimliklerini her zaman doğru kullanarak müşterilerin güvenini kazanma yoluna girerler.

  • Sektörde ki uzun süreli varlıkları
  • Çıkış hedefleri
  • Doğuş hikayeleri
  • Hedefleri
  • Çalışanların memnuniyeti
  • Müşteri memnuniyeti
  • Hizmet kapsamları
  • Farklı sektörler deki varlıkları “holdingler için”
  • Dijital varlıkları “şirketin web sitesini SEO ya uygun hale getirmek, dijital pazarlama”

İster bir kişi olun isterse bir şirket sahibi kurumsal kimlik sizin için en iyi çıkış noktasıdır. Başarılı girişimlerin arkasında neler olduğu her zaman merak konusudur. Kurumsal kimlik için marka çalışmaları en elle tutulur yoldur. İnsanlar gördüklerine inanırlar.

Müşterileri ikna edecek grafik tasarımları, logolar, kartvizit, ambalaj, broşürler gibi pazarlama materyalleri kullanmak marka değerini yükseltir.

Kurumsal kimlik bileşenleri

Kurumsal kimlik bileşenleri çok fazladır. Ancak en iyi kurumsal kimlik öğesi firmanızın dışarıya bakan yüzüdür Her zaman kibar çalışanlara sahip olmak, çalışkanlık, zamanın değerini bilmek ve müşteriler dahil zaman kayıplarının önüne geçmek, tutulamayacak sözler vermemek. Kurumsal kimliklerin kalıcılığı itibarına bağlıdır. İtibar ise kurumsal kimliğin diğer bir karşılığıdır. Çoğu şirket sadece müşterilerinin saygısını kazanmak için özel çalışmalar yapar. Bu çalışmaların günümüzde en çok dikkat çeken formları “duyarlılıktır”.

Şirketler belki popüler kültür etkisiyle, belki de kastların abartmasıyla uzun süre insanların hafızasında kötü bir imaja sahipti. İş adamları sadece hırs, zalimlik ve elit olmakla suçlandı. Bu durumda halk şirketlere karşı bir ön yargıyı besledi. Şirketlerin itibarı zedelendi.

kurumsal kimlik nedir nasıl oluşturulur

Şirketler ve kurumsal kimlik

Sonuç olarak “duyarlılık” la ilgili çalışmalar şirketlerin ana gündemini oluşturdu. Şirketlere yöneltilen suçlamalar “düşük kalite, kötü hizmet, sağlığa zararlı maddeler kullanımı vb” kısmen haklı olduğu için birçok firma kendini doğru tanıtmak, itibarlarını korumak için kurumsal kimliklerini ön plana çıkardılar. Bazıları ise bu konuda sınıfta kaldı. Zaman içinde halkın güvenini kaybeden firmaların silinmemesi imkansız görülüyor. İnsan sağlığını önemseyen, bilimsel değerleri önemseyen, çevre duyarlılığı gelişmiş, insan hayatını önemseyen, milli değerleri önemseyen en azından öyle olduğunu iddia eden şirketler ise kurumsal kimlikleri sayesinde hayatta kalmayı başardı.

Günümüzde firmaların kurumsal kimliklerine en büyük katkıları idealist ve yenilikçi olmalarıdır. Sürekli gelişen dünyada yenilikçi olmak bir lüks değil ihtiyaç haline geldi. İdealist olmak ise kurumsal kimliği zirveye taşıyan ana etken. Örneğin entegre sistemler geliştirebilmek, herkesten önce bir işe başlamak öncül olmak, farklı alanlarda kendini gösterebilmek kurumsal kimlikle birlikte marka değerini de yükseltebilir. Halkın güvenini kazanmış markalara bakıldığında bu bileşenleri en iyi kullanan markalar olduğu görülebilir.

0 Comments
61
  • 1
  • 2
Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp