0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Ajansı
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Ajansı
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
    • Sosyal Medya Ajansı
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
    • Sosyal Medya Ajansı
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim

Teknoloji Haberleri

Ana Sayfa Archive by Category "Teknoloji Haberleri"

Category: Teknoloji Haberleri

Teknolojiyi yakından takip ederim diyorsan, teknolojiye dair en son haberlerin yer aldığı Teknoloji Haberleri bölümümüz tam sana göre.

Kurumsal Kimlik Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Kurumsal kimlik nedir? Nasıl oluşturulur?

Kurumsal kimlik çoğu zaman marka ile karıştırılır. Marka bir şirketin adıdır ve yapılan işi yansıtır, firmanın yüzü olarak marka bilinir. Marka değeri yüksek olması şirketin ayrıca iyi bir kurumsal kimliği olduğunu gösterir.

Kurumsal kimlik markanın daha genişletilmiş bir tanımıdır. Büyük markalar vardır ve insanlar bu markaların iyi ve kalitesi hakkında konuşur yani yapılan işle, şirketin çıktısıyla ilgili yorum yaparlar. İş hayatında bulunan insanlar yada bu markalarla ilgilenen kişiler ise markanın kurumsal kimliği hakkında bilgi sahibi olurlar. Markaların başarısının anahtarı işte burada gizlidir. Kurumsal kimlikler şirketlerin başarısını anlatmak için çok şey söyleyebilir. Çalışma stilleri, yöneticileri, konumları, bulundukları yer yani şirket hakkında ki her şey kurumsal kimliği oluşturur. Markalar kurumsal kimliklerini her zaman doğru kullanarak müşterilerin güvenini kazanma yoluna girerler.

  • Sektörde ki uzun süreli varlıkları
  • Çıkış hedefleri
  • Doğuş hikayeleri
  • Hedefleri
  • Çalışanların memnuniyeti
  • Müşteri memnuniyeti
  • Hizmet kapsamları
  • Farklı sektörler deki varlıkları “holdingler için”
  • Dijital varlıkları “şirketin web sitesini SEO ya uygun hale getirmek, dijital pazarlama”

İster bir kişi olun isterse bir şirket sahibi kurumsal kimlik sizin için en iyi çıkış noktasıdır. Başarılı girişimlerin arkasında neler olduğu her zaman merak konusudur. Kurumsal kimlik için marka çalışmaları en elle tutulur yoldur. İnsanlar gördüklerine inanırlar.

Müşterileri ikna edecek grafik tasarımları, logolar, kartvizit, ambalaj, broşürler gibi pazarlama materyalleri kullanmak marka değerini yükseltir.

Kurumsal kimlik bileşenleri

Kurumsal kimlik bileşenleri çok fazladır. Ancak en iyi kurumsal kimlik öğesi firmanızın dışarıya bakan yüzüdür Her zaman kibar çalışanlara sahip olmak, çalışkanlık, zamanın değerini bilmek ve müşteriler dahil zaman kayıplarının önüne geçmek, tutulamayacak sözler vermemek. Kurumsal kimliklerin kalıcılığı itibarına bağlıdır. İtibar ise kurumsal kimliğin diğer bir karşılığıdır. Çoğu şirket sadece müşterilerinin saygısını kazanmak için özel çalışmalar yapar. Bu çalışmaların günümüzde en çok dikkat çeken formları “duyarlılıktır”.

Şirketler belki popüler kültür etkisiyle, belki de kastların abartmasıyla uzun süre insanların hafızasında kötü bir imaja sahipti. İş adamları sadece hırs, zalimlik ve elit olmakla suçlandı. Bu durumda halk şirketlere karşı bir ön yargıyı besledi. Şirketlerin itibarı zedelendi.

kurumsal kimlik nedir nasıl oluşturulur

Şirketler ve kurumsal kimlik

Sonuç olarak “duyarlılık” la ilgili çalışmalar şirketlerin ana gündemini oluşturdu. Şirketlere yöneltilen suçlamalar “düşük kalite, kötü hizmet, sağlığa zararlı maddeler kullanımı vb” kısmen haklı olduğu için birçok firma kendini doğru tanıtmak, itibarlarını korumak için kurumsal kimliklerini ön plana çıkardılar. Bazıları ise bu konuda sınıfta kaldı. Zaman içinde halkın güvenini kaybeden firmaların silinmemesi imkansız görülüyor. İnsan sağlığını önemseyen, bilimsel değerleri önemseyen, çevre duyarlılığı gelişmiş, insan hayatını önemseyen, milli değerleri önemseyen en azından öyle olduğunu iddia eden şirketler ise kurumsal kimlikleri sayesinde hayatta kalmayı başardı.

Günümüzde firmaların kurumsal kimliklerine en büyük katkıları idealist ve yenilikçi olmalarıdır. Sürekli gelişen dünyada yenilikçi olmak bir lüks değil ihtiyaç haline geldi. İdealist olmak ise kurumsal kimliği zirveye taşıyan ana etken. Örneğin entegre sistemler geliştirebilmek, herkesten önce bir işe başlamak öncül olmak, farklı alanlarda kendini gösterebilmek kurumsal kimlikle birlikte marka değerini de yükseltebilir. Halkın güvenini kazanmış markalara bakıldığında bu bileşenleri en iyi kullanan markalar olduğu görülebilir.

0 Comments
33

Google Trend Nedir? Nasıl Kullanılır?

Google Trend, Google tarayıcısının belli zaman aralıklarında tuttuğu trendlerdir. Google trendleri değişken olduğu kadar bazı yönleriyle sabit olabilir. Örneğin bazı arama sorguları her zaman yapılır. Bazı sorgular ise sadece şartlara göre dönemsel olarak yükselişe geçer sonra da düşer. Google trendleri belirleyen Google değildir. Google da arama yapan kullanıcıların kendisidir. Google yalnızca bu verileri tutup kullanıcılarıyla şeffaf olarak paylaşmakla yükümlüdür.

Google trend kullanmasını bilen SEO uzmanları için harika bir araca dönüşebilir. Çevrimiçi analiz aracının en iyi yanı ücretsiz olması ve kolay bir arayüze sahip olması sayılabilir. Google trend analizleri bir grafi tablosunda görülür. Aranılan kelimenin gün gün arama hacmi yazılıdır. Aylar yıllar içinde ki değişimi yine grafi üzerinde gezilip, büyültüp küçülterek görüntülenebilir.

Her arama için bu grafiler farklıdır bazı aramalar zaman zaman ani çıkışlar yapıp sonra tamamen yok olabilir. “Amerika’da seçim sonuçları” gibi haber niteliğinde bir arama muhtemelen bir hafta, on gün gündemi meşgul ettikten sonra tamamen unutulacaktır. Diğer yandan mesela “bahçe bakımı” ile ilgili bir arama yaz- kış farklılık gösterse de her zaman bir sonuç bulunacaktır.

İş fikrinizi Google trend ile geliştirin.

Örneğin bir iş fikriniz var ve bunu kısa süre sonra geliştirmek genişletmek için fikir arayışınız var. Mevcut işinizle ilgili kelimeyi Google trendde aradığınızda karşınıza pek çok ürün kategorisi gelebilir.

Trendlerle Satış Artırın. Google trendleri takip ediyorsanız insanların en çok ne aradığını görürsünüz. Gündemin ihtiyaçlarından faydalanmak için Google Trendleri kullanın. Markanızın reklamını bu sayede yapıp duyurabilirsiniz.

İşinizi Google Trend İle Tamamlayın. Mesela özel baskı tişört basan kreatif bir giyim üreticisisiniz. Ancak kışın t-shirt satmak iyi bir fikir olmaz. Google trendlere baktığınızda kışın tişört satışının düştüğünü görürsünüz. Kışın ne satılır? Polar ve sweatshirtler. Markanızı özel baskı, özel tasarım polar ve sweatshirt ile tamamlayabilirsiniz.

Google trends nedir nasıl kullanılır

Google Trend İle Geleceğinize Yön Verin

Google grafikleri incelendiğinde dönemsel aramaların kendini tekrar ettiği görülür. Rakiplerinizin önüne geçmek için bu verileri kullanın. Bazı döngüleri belirlidir örneğin milli bayramlar, yılbaşı, yaz tatili gibi. Daha spesifik konulara yönelin. Arama hacmi yüksek olmasa da ulaşılabilir bir hedef olması önemlidir. Daha küçük hareketlilikler daha ulaşılabilir ve kolay olabilir.

İçerik Takvimini Yapın

Önemli olaylar, gündem ve gelecek haberleri bir süre gündemi meşgul eder. Sorun şu ki aynı zamanda pek çok konu gündemi meşgul edebilir. Aynı anda 3-4 model telefon çıktığında hangi haberden daha çok verim alacağınızı anlamak için Google trendleri kullanın.

Google Trend İle Tüketici Tercihlerini Görün

Google trend belli aramaları yapan kullanıcıların başka nelere baktığını gösterir. Spor ayakkabı araması yapan bir kullanıcı başka nelere bakmış olabilir. Google listelerine göre spor ayakkabıdan sonra en çok yapılan arama Nike, Adidas olarak görülüyor.

Bölgelere Göre Arayın

Google Trendin en özgün özelliği yerel aramaları da gösterebiliyor olması. Yaşadığınız şehir de İnsanların neleri merak ettiğini görebilir ticaretinize bu yönde şekil verebilirsiniz.

0 Comments
32

Son Günlerde Popüler Olan Clubhouse Uygulaması Nedir?

Son günlerde popüler olan Clubhouse uygulaması nedir? Clubhouse bir çeşit sosyal medya platformudur. Yalnız bu platformu Facebook, Twitter, İnstagram’dan ayıran önemli bir farkı var. Clubhouse’a yalnız davetiye ile girilir ve burada yorum, beğeni ve yazılı paylaşım yapılmaz. Clubhouse’ ta sadece ses ile paylaşım yapılmasına izin veriliyor. Kısa zamanda büyük ilgi gören Clubhouse şimdiden küçük büyük herkesin hayatına girdi. Clubhouse ile şimdilik tek sorun uygulamanın yalnızca beta sürümünde olması ve android işletim sistemli telefonlarda kullanılamaması. Kısa zaman içinde uygulamanın beta sürümünden çıkıp tam sürüme geçeceği ve yeni özellikler ile birlikte Android olarak kullanılabileceği söyleniyor.

clubhouse nedir

Clubhouse neden kısa zamanda bu kadar popüler oldu?

Uygulamanın mantığı özel sohbet odaları ile eşleşiyor. Uygulamayı kurduğunuz zaman sizden ilgi alanlarınızı söylemeniz istenir. İlgi alanlarını verdiğiniz Clubhouse algoritması karşınıza o alanla ilgili sohbet odalarını çıkartıyor. Eğer bir sohbet odası kurmak istiyorsanız moderatör olarak hangi konu ile ilgili oda kuracağınıza karar vermeniz gerekir. Sohbet odanızı kurduktan sonra dilediğiniz kişileri odaya alıp, dilerseniz çıkartabiliyorsunuz.

CLUBHOUSE moderatör olduğunuz odada söz hakkını elinizde tutuyorsunuz. Konu hakkında konuşmak için izin isteyenler -ona izin verdiğiniz zaman konuşmaya dahil olabiliyor. Eğer dinleyicilere izin verilmezlerse sadece pasif dinleyici olarak odaya katılabiliyorlar.

CLUBHOUSE NASIL KULLANILIR?

Clubhouse için bir profil oluşturmak ya da bilinen anlamıyla fotoğraflar koyup, içerikler paylaşarak bir profil oluşturmak gerekli değil. Clubhouse sayfası açıldığında İnstagram profilinle eşleştirerek kolaylıkla kendini tanıtabiliyorsun. Böylece yeni bir sanal profil doldurma derdinden de kurtulunmuş oluyor.

Clubhouse sohbet odaları konsepti kısmen bir radyo, talk back, iş arakadaşlarıyla konferans görüşmesi, ev partisi olabilir. Clubhouse ilginç insanlar keşfetmenin ve onları tanımanın kısa bir yoludur. Clubhouse’a katılan ünlülerin oluşturduğu sohbet odaları anasayfada görülebiliyor. Clubhouse sayesinde birçok insan çok tanışmak istedikleri ünlüler, yerli yabancı tanınmış kişilerle tanışabilecek. Şimdi ki formatta bu gayet mümkün görünüyor. Anasayfa da seçilebilecek onlarca ilgi alanı, hakkında konuşulacak onlarca konu yer alıyor.

Clubhouse’un ayrıcalıksız olmak olduğunu savunmuyoruz aksine birçok sınıf farkını ortaya çıkarabilir. Açılan sohbet odalarının tamamı özel olarak açılıyor ve sadece davetiye sistemi ile giriş yapılıyor. Yani çok sevdiğiniz ve merak ettiğiniz insanlar sohbet odaları açsalar bile içeri alınma ihtimaliniz düşük olacaktır. Çoğu oda birkaç on kişi ile ve daha popüler kanallar ancak birkaç yüz kişi ile kuruluyor. Siz de bir oda kurup bir konu hakkında tartışma başlatabilirsiniz. Sohbet odanızı sıralamalarda gören başkaları da odaya girip sizi dinlemek isteyebilir.

Clubhouse nasıl kullanılmaz? Burada konuşmaları kayıt yapmaya izin verilmiyor. Herşey anlık olarak olur ve biter. Elon Musk’ın odasına giren bir izleyici yine de kayıt almayı başarmış görünüyor ➙

CLUBHOUSE DAVETİYESİ NASIL ALINIR?

Açılan bir clubhouse odasına girmenin en iyi yolu, odaya davetiye almaktır. Sizi odaya davet edecek kişi de odaya davet edilmiş bir kişi olmalıdır. Siz bir davetiye aldığınızda da bir davetiye verme hakkınız olur. Yani odasına girmek istediğiniz birisi için en iyi yol davetiye almak. Bunun içinse farklı forumları, sosyal medya hesaplarını iyice takip etmek gerekiyor.

Anlık olarak gelen mesajlara yanıt veren sosyal medya uzmanları markanızın imajını korur ve sürekli olarak gelişmesini sağlar. Her geçen gün yeni kişiler tarafından bilinmeye başlayan bir marka olarak yüksek bir başarı elde edebilirsiniz. Bu süreçte hem mevcut müşterileri sosyal medya üzerinden yönetebilir hem de potansiyel müşteri adaylarınıza kısa sürede ulaşabilirsiniz.

0 Comments
37

Sosyal Medyadan Geri Bildirim Almanın 4 Yolu

Müşteriden geri bildirim almak çok önemlidir. Sosyal medyaysa bu geri bildirimleri almak için iyi kanallardan bir tanesidir. Günümüzde milyonlarca sosyal medya kullanıcı var. Bu konu da iş dünyasında sosyal medyanın neden önemli olduğu konusu dikkat çekmektedir. Bu sebepten dolayı sizin ile telefon konuşması yapmaktan daha da hızlı çözümlere ihtiyacı duyan müşterilerinize sosyal medya ile hitap etmelisiniz. Profil, topluluk oluşturmalı ve marka olarak müşterilerinize destek olmalısınız.

Sosyal Medya ve Geri bildirim

Müşterilerin sosyal medya da sizin markanız hakkında neler söylediği önemlidir. Çünkü müşteriler kadar da potansiyel müşteriler de önemlidir. Çünkü potansiyel müşteriler sosyal medyadaki geri bildirimleri görebiliyor. Müşteri şikayetleri, yorumları ya da abonelik iptali yakınmalarını hiçbir marka kimsenin görmesini istemez. Bu sebeple müşteri hizmetlerini iyileştirmek ve sosyal medyadan olumlu geri bildirim alabilmek için neler yapacağınızı aşağıda sıraladık:

1- Müşterilerden Gelen Bildirimler

Rakiplerinizden ve markanızdan bahsedin. Sosyal platformda aktif olarak, müşteriler yardım istese de istemese de müşterilere anında müşteri desteği sağlayın. Rakiplerinizin yer aldığı paylaşımlara da dikkat edip onlardan memnun müşterileri de kendinize çekebilirsiniz. O müşterilere neden memnun kalmadıklarını sorup çözüm önerisi sunabilirsiniz. Bu şekilde de kendinizi rakiplerinizden ayırma şansı elde edersiniz. Ve karşınızdaki kişileri, potansiyel müşteri konumuna getirebilirsiniz.

2. Ürün Geri Bildirimlerini Toplayın

Piyasaya yeni bir ürün sürecekken ya da mevcut bir ürünü geliştirecekken mevcut müşteri kitlesinde nasıl etki yaratacağını sosyal medyanızdan izleyin. Çünkü ekibiniz bir ürünü geliştirirken bazı detayları gözden kaçırabilir, ancak kullanıcı deneyimi hiçbir zaman yanılmaz. Güvendiğiniz kişilerden geri bildirim almak için yeni ürün ya da ürün geliştirme piyasaya sürmeden önce bu kişileri sosyal medyadan ağınıza katmaya çalışın. Ağınızı sadece mevcut müşterilerin üzerine kurgulamayın. Ağınınız da potansiyel müşteriler kadar sektörünüzü etkileyebilen kişilerde olmalıdır. Lansman zamanlarında sosyal medyadaki büyük toplulukta sizden bahsedilmesini sağlamanızda ayrıca işinize yarar.

3. Doğru Toplulukları ya da Kişileri Bulmak

Etkili odak grubu oluşturmak için pek çok sosyal medya platformu kendi sistemini geliştirmiştir. Örnek: Daha etkili hedef kitleye ulaşmak için “Google Toplulukları” kullanılırken kullanıcı tarafından gelen soruda daha derine inmeniz için “Facebook Live” özelliğini kullanabilirsiniz. Odak gruplarına hitap etmek çok önemlidir. Çünkü odak grupları dediğimiz belli özellikleri olan insanlardan bahsettiğimiz ve bu özelliklere hitap ettiğimiz için de müşteri kendisini özel hissedecektir. Aynı zamanda odak gruplarına hitap etmek iş hedeflerinizi hızlandırır ve yardımcı olur.

4.Anket Yapmak

Sosyal medyanızdaki hedef kitlenizden bazı konularda anket yolu ile görüşlerini isteyin. Bu anket müşterilerinizin tercihleri içinde size bağlılık hissiyatı uluşturacaktır. Aynı zamanda anketlerden gelen sonuçlar ile ürün geliştirirken ya da pazarlama yaparken nelere dikkat etmeniz gerekiyor onu öğrenmiş olursunuz. Bu yöntem ile müşterilerinizi daha yakından tanıyarak, nelerden hoşlanırlar, nelere tepki verirler öğrenirsiniz.

0 Comments
48

Sosyal Medya Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar?

Sosyal medya uzmanı, markaların ve firmaların isim olarak bilinirliğini arttırmayı hedefleyen, bu yönde pazarlama faaliyetlerini geliştiren, müşteri potansiyelini yükselterek satışları arttırmayı planlayan uzmanlardır.

Bu alanda hizmet veren kişilerden görevleri ile ilgili olarak beklenen birtakım sorumluluklar vardır. Bu kişiler sosyal medya platformlarında kaliteli ve özgün içerikler üreterek hedef kitleye hitap etmeyi amaçlar. Bunun yanında müşteri şikâyetlerine ulaşır ve bunlara hızlı bir şekilde geri dönüş sağlar.

Sosyal Medya Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar?

Günümüzde sosyal medyanın önemli bir yer edinmesi ve her sosyal medya platformunun milyonlarca kullanıcıya sahip olması, birçok firmayı harekete geçirmiş durumdadır. Tüm ünlü markaların yer aldığı, bununla birlikte marka ismini duyurmak isteyen küçük firmaların da yer edinmek istediği sosyal medya sektöründe başarılı olabilmek son derece önemlidir.

Sosyal Medya Uzmanı Görevleri Nelerdir?

Sosyal medya ajansı olarak hizmet veren firmalar bu alanda profesyonel hizmet verir. Çalışanlarının her birinin alanında uzman kişiler olması marka isminin kısa süre içerisinde hedef kitleye duyurulması sağlanır. Sosyal medya uzmanı görevleri şu şekilde sıralanabilir:

  • Araştırma ve kitle kimliği analizi yaparak sosyal medyada izlenecek stratejiyi belirler.
  • Her gün orijinal metinler hazırlar. Bunları resim ve videolarla birlikte zengin bir içerik haline getirerek yayınlar.
  • Kriz durumlarında bir planlama yapar. Kötü eleştiriler ya olumsuz durumlar karşısında algıyı değiştirebilmek için düzeltmeler yapar.
  • Sosyal medya pazarlama planı ve çalışma takvimi oluşturarak bunların uygulanmasını gerçekleştirir.
  • Sosyal medya trafiğini yönetir ve demografik koşullar hakkında çeşitli analizler yapar.

Bunların yanında marka ismini yönetirler. Promosyonlar düzenler ve sosyal medya hesaplarına daha kolay erişilebilmesi için birçok farklı alanda işbirlikleri gerçekleştirirler. Sosyal medya trendlerine hâkim olan uzmanlar bir markanın ne şekilde yönetilmesi gerektiğini çok iyi bilirler.

Sosyal Medya Uzmanlarında Aranılan Nitelikler Neler?

Sosyal medya yönetimi alanında hizmet veren uzmanların sahip olması gereken birtakım nitelikler vardır. Bu kişilerin yaratıcılığının çok kuvvetli olması gerekiyor. Aynı zamanda sözlü ve yazılı olarak iyi bir iletişim becerisine sahip olmalılar. Çoklu görevleri listeleyerek çalışma planı ve disiplini oluşturabilmelidirler. Ekip çalışmasına karşı yatkınlıkları olmalı ve işlerini her zaman vaktinde yapabilmelidirler.

Sosyal Medya Uzmanının Marka Bilinirliğine Katkısı

İstanbul’da sosyal medya ajansı olarak hizmet veren firmalar marka bilinirliğinde son derece etkilidir. Bu alanda çalışan uzmanlar markalarınızın kısa süre içerisinde hedef kitleniz tarafından duyulmasını sağlar. Dijital dünyada rakipleriniz karşısında ki güçlü ve zayıf yönlerinizi belirler ve zayıf olan tarafı geliştirmeye özen gösterirler. Kullanıcı algısını olumlu yönde değiştirebilecek çalışmalar yaparlar.

Anlık olarak gelen mesajlara yanıt veren sosyal medya uzmanları markanızın imajını korur ve sürekli olarak gelişmesini sağlar. Her geçen gün yeni kişiler tarafından bilinmeye başlayan bir marka olarak yüksek bir başarı elde edebilirsiniz. Bu süreçte hem mevcut müşterileri sosyal medya üzerinden yönetebilir hem de potansiyel müşteri adaylarınıza kısa sürede ulaşabilirsiniz.

0 Comments
25

Sosyal Medya Düzenlemesi Nedir?

Sosyal medya kullanımının yaygılaşmaya başlaması ve birtakım yanlış kullanımların ortaya çıkması çeşitli düzenlemeleri gerekli hale getiriyor. TBMM’de yapılan görüşmeler neticesinde çok konuşulan Sosyal Medya Düzenlemesi kabul edildi. Kanun teklifi olarak TBMM’ye sunulan ve kabul edilen bu düzenleme birtakım şartlar öne sürüyor. Kanunla birlikte günde bir milyondan fazla kullanıcıya sahip yurt dışı merkezli sosyal ağ sağlayıcılar tarafından en az bir kişinin Türkiye’de temsilci olarak bulundurulması gerekecek. Türkiye’de temsilci olarak belirlenen kişinin ise iletişim bilgilerinin kolayca görülmesi gerekecek ve gerektiğinde bu kişiye doğrudan ulaşılabilecek. Tüm bilgilerin internet sitesinde yer alması sağlanacak.

Sosyal Medya Düzenlemesi Neleri Gerektiriyor?

Kanun teklifi TBMM Genel Kurulu’nda görüşülerek karara bağlanmıştır. Kanun teklifine göre kişilerin internet ortamında metin, ses, görüntü ve konum gibi paylaşımlarına imkân sağlayan tüm tüzel ve gerçek kişiler sosyal ağ sağlayıcı olarak tanımlanmıştır. Bu tanıma dâhil olan ve Türkiye’de aktif olarak kullanılan sosyal ağlar arasında WhatsApp, Facebook, Twitter, Instagram gibi araçlar yer alıyor.

Türkiye’de temsilci bulundurmayan sosyal ağ sağlayıcılara ilk olarak 10 milyon idari para cezası getirildi. 30 günlük süre içerisinde eğer beklenilen temsilci atanmazsa idari para cezası 30 milyon lira olarak kesilecek. Gerekli kurallar ihlal edilerek sosyal ağlar yükümlülüklerini yerine getirmezlerse Türkiye’de ki hem gerçek hem de tüzel kişilerden reklam almaları yasaklanacaktır.

Sosyal Medya Düzenlemesi Nedir?

Uyarılara rağmen sosyal ağ sağlayıcılar Türkiye’nin şartlarına uymazsa Bilgi Teknolojileri Kurum Başkanlığı, durumu Sulh Ceza Hâkimliği’ne bildirme yetkisine sahip olacaktır. Mahkeme ise bu durumda önce 50 bant genişliği daha sonra ise talebin karşılanmama durumuna göre 90 bant genişliği daraltma olarak sosyal ağ sağlayıcılara ceza verebilecektir.

Yeni Düzenleme Kullanıcılara Hangi Hakları Getirdi?

Sosyal medya düzenlemesi ile birlikte kullanıcıların da birtakım hakları bulunuyor. Kişiler kendi kişilik hakları, özel hayatlarının gizliliklerinin ihlal edilmesi durumunda mahkemeye başvurmak zorunda kalmayacaklar. İlgili mağduriyetleri hakkında sosyal ağ sağlayıcısının temsilciliğine başvuru yapabilecektir. Başvuru sonrasında sosyal ağ temsilcisinin 48 saat içerisinde yanıt vermesi gereklidir. Olumsuz yanıt karşısında ise bir gerekçe sunulacaktır.

Kullanıcı kişilik haklarının ihlali durumunda temsilciye yazılı olarak başvuru yaptığında 48 saat içerisinde yanıt alabilmelidir. Eğer temsilci yanıt vermez ise sosyal ağ sağlayıcısı 5 milyon TL ceza alacaktır. Bununla birlikte temsilcilikler 6 ay aralıklarla sürekli olarak şikâyetlerle ilgili raporlama da yapmak durumunda kalacaklardır. Bu raporlama yapılmaz ise 10 liralık idari para cezası kesilecektir.

0 Comments
29

Markanız Hangi Sosyal Medya Mecralarında Yer Almalı?

Sosyal medyanın dijital pazarlamanın en önemli aracı olması birçok markanın ve firmanın bu alanda etkin hale gelmek istemesini sağlıyor. İşletmelerin günümüzde ki en büyük amaçlarından birisi de bu sosyal medya mecralarında etkin bir duruma gelerek daha geniş kitlelere hitap etmektir. Mevcuttaki müşteriler dışında olan ve potansiyel müşteri adayı konumunda olanlara ulaşmanın en kısa yolu hiç kuşkusuz sosyal medya ortamlarıdır.

İyi bir sosyal medya ajansı hizmeti alarak birçok farklı mecrada bulunabilir ve geniş bir müşteri kitlesine daha kolay şekilde erişme imkânı bulabilirsiniz. Bu süreçte sosyal medya platformlarına girmeden öne belli soruların yanıtını almak önemlidir. Hedeflediğiniz pazar, ulaşılmak istenilen müşteri kitlesi, sosyal medya pazarlaması ile ne amaçlanıyor? Bu soruların yanıtını verdikten sonra hangi alanda daha etkin olmak istediğinize daha rahat karar verebilirsiniz.

İnstagram

Firmanız moda, sağlık, turizm ya da güzellik gibi bir alanda faaliyet gösteriyor ise İnstagram son derece ideal bir sosyal medya platformudur. Daha çok B2C firmalarının tercih ettiği bu platformda güzel sanatlar ve organizasyon gibi alanlarda da geniş kitlelere ulaşmanız mümkündür. 33 milyon civarında bir kullanıcı sayısı bulunan İnstagram’ın büyük bir çoğunluğunu ise kadınlar kullanıyor. Bu platformun kullanıcı yaş aralığı ise 18 ve 35 arasında bir hayli yoğundur. Genç kesime hitap etmek isteyenler, görsel anlamda sunulabilecek ürünleriniz var ise sosyal medya pazarlama açısından son derece ideal bir platformdur.

Twitter

Twitter da son derece fazla tercih edilen sosyal medya ortamlarından biridir. İyi bir sosyal medya yönetimi sayesinde bu mecrada takipçi sayısı arttırılabilir ve satış hacminizi arttırabilirsiniz. B2C firmalarının kullandığı bu mecra haber, e ticaret, satış, sağlık, eğitim, spor gibi alanlarda son derece etkilidir. Çok fazla kullanıcı sayısı bulunuyor. Twitter müşteri ile etkileşim kurabilmede en ideal alanlardan birisidir.

Baylan Ajans Sosyal medya ajansı

Facebook

Markalar açısından verimli sosyal medya mecralarından birisi de Facebook’tur. Eski bir platform olması burada ki üye sayısının oldukça fazla olmasını sağlıyor. Çok fazla kullanıcısı bulunan bu alanda B2C firmalar ile B2B firmalar rahatlıkla faaliyet gösterebiliyor. Bu sosyal medya mecrasının büyük bir kısmını erkekler kullanıyor. Pazarlama, spor, sağlık, haber gibi alanlarda faaliyet gösteren bir firmaysanız bu platformu da etkin şekilde kullanabilirsiniz.

YouTube

Dünyanın en büyük ikinci arama motoru konumunda olan YouTube milyarlarca kişi tarafından kullanılıyor. Hedef kitleye ulaşabilmek için son derece yüksek çaplı bir platformdur. Türkiye’de ki insanların da yoğunluk olarak bu platformu kullanması markaların YouTube ile ilgili çalışmalar yapmasına imkân yaratıyor. Ürün ve hizmetler ile ilgili olan etkili reklam videolarınızı buradan paylaşabilirsiniz.

Linkedin

İş dünyasının yoğun olarak kullandığı bu platform mesleki ağların yoğunlukta olduğu bir mecradır. Burada bulunan kişilerin yaş aralığı genelde 25-45 arasındadır ve iş yaşamında son derece aktif olan kişiler tarafından rahatlıkla kullanılmaktadır.

İstanbul’da sosyal medya ajansı desteği alarak profesyonel şekilde bu sosyal medya mecralarında rahatlıkla yer edinebilirsiniz.

0 Comments
32
Kategoriler
  • Arama Motorları 8
  • Dijital Pazarlama 21
  • Dijital PR 7
  • E-Posta Pazarlama 4
  • E-Ticaret 4
  • Google Ads 7
  • Grafik Tasarım 1
  • İçerik Pazarlama 8
  • SEM 5
  • SEO 4
  • Sosyal Medya 19
  • Teknoloji Haberleri 7
  • Uçtan Uca Pazarlama 2
  • Video / Fotoğrafçılık 1
  • Web Tasarım 1
En Güncel İçerikler
  • Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Nedir?
    Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Nedir?
    Arama motoru pazarlaması (SEM), elektronik...
  • E-Posta Pazarlama Nasıl Yapılır?
    E-Posta Pazarlama Nasıl Yapılır?
    E-posta pazarlama, çağımız teknolojisi ile...
  • Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
    Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
    Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
Sosyal Medya Ajansı
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp