İnfluencer Nedir? İnfluencer Türleri Nelerdir?
İnfluencer, bir marka ya da hizmetin sosyal medyadaki reklam yüzüdür. Ürünü, markayı veya hizmeti onaylayan veya tanıtan, takipçi sayıları fazla ve kitleleri etkileme güçleri olan kişilerdir. İnflurcerling, popüler bir meslektir. Ayrıca kişinin kitleleri etkileme gücüme göre kazançları da yükselmektedir.
İnfluencerler markanın bilinirliğinde etkilidirler. Sosyal medya hesaplarını daha çok tematik olarak büyüttükleri için takipçileri sektörel olarak hedef kitledir. Örneğin makyaj yaparak fenomen olmuş bir influencerin takipçileri kozmetik sektörü ile ilgilenen bireylerdir. Dolayısıyla da influencerin ulaştığı insanlar, marka için potansiyel müşteri demektir.
İnfluencer Türleri Nelerdir?
Dijital dünyanın yeni ve popülaritesi yüksek mesleklerinden influencerling türlere ayrılmaktadır. İnfluencer türlerinde takipçi sayıları ve kitlelere etki oranı önemli bir kıstastır.
İnfluencer türleri genellikle meta, macro ve mikro olarak üç grupta değerlendirilirken, günümüzde yeni yeni influencer türleri ve tanımları yapılmıştır.
Mega İnfluencer
Oldukça büyük bir takipçi sayısına sahiptirler. Bir milyondan fazla takipçileri bulunmaktadır. Dolayısıyla bu kişilerin etki ettikleri alan bir hayli geniştir. Bu alanda tek tip ve spesifik konulardan daha çok, çok yönlü temalara yönelebilmektedirler. Yani birçok marka ve kişi ile çalışabilmekte, birçok ürünün tanıtımını hedef kitleye ulaştırabilmektedirler. Takipçileri sadıktır ve sosyal medyayı oldukça aktif kullanırlar. Daha çok yılların bilinen sanatçıları, oyuncuları, tanınmış simaları bu gruba girer. Genelde, sosyal medya dışında tanınmıştırlar ve tanındıkları işleri, sanatları, icra ettikleri meslek vardır. Maliyetleri oldukça yüksektir.
Makro influencer
Makro grup, yüksek takipçili kişilerdir. Takipçi sayıları 100 bin-1 milyon aralığındadır. Makro influencerlerin en büyük avantajı, farklı sektörlere hitap edebilmesidir. Çünkü geniş ve farklı ilgi alanlarına sahip hedef kitleleri vardır. Bu grupta yer alan kişilerin büyük çoğunluğu ününü sosyal medyada sağlamıştır. Aralarında tanınmış simalar da bulunmaktadır. Erişim açısından oldukça yüksek performans gösterebilirler. Paylaşım maliyeti yüksektir.
Mid Tirer İnfluencer
Bu grup influencerlar, 50 bin- 500 bin arası takipçiye sahiptir. Makro ve mikro arasında bir yerde yer alan bu kişiler, markalarla işbirliği yaparken özel hayat vurgusu yapmaktadırlar. Özel hayatlarını ön plana çıkardıkları ve doğallıkları ile sosyal medya hedef grubu etkiledikleri bilinmektedir.
Mikro İnfluencer
Takipçi sayıları 2 bin ile 100 bin arasına olan influencer grubu mikro olarak tanımlanmıştır. Yoğun olarak marka savunuculuğu rolü üstlenirler. Bu grup, her ne kadar takipçi sayıları makro ya da mega düzeyde olmasa da hedef kitlelerini daha çok tematik oluştururlar. Bu açıdan da kimi kez çok yüksek ve her kesimden takipçiye sahip hesaplara göre çok daha etkili bir reklam yapabilirler. Bu grupta belirli konulara odaklanılır. Makro ve mega influencerlere göre paylaşım için aldıkları para daha düşüktür. Düşük takipçili hesaplarda maliyet çok daha az olabilir.
Nano-İnfluencerler
Bu grupta sosyal medyayı aktif kullanan ancak çok sayıda takipçisi olmayan, kitleleri etkileme gücü olan profiller yer almaktadır. Bu gerçek hesaplar, organik biçimde ve hedef odaklı büyümüşlerse reklamları çok etkili olabilmektedir.
Bu makalemizde siz değerli okuyucularımıza günümüzde popüler olan İnfluencer Nedir? İnfluencer Türleri Nelerdir? sorularını cevaplandırdık.
Related Posts
Sosyal Medya Reklamları ve Tüketici Davranışları
İnternet ortamında kişiler için sosyal medya son derece önemli mecralar...
XYZ Kuşaklarının Sosyal Medya Tercihleri
İkna edici pazarlama ile güçlü bir marka oluşturmak için, yaşlı nesillerin...