Sosyal Medya Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Kişilerin ve markaların internet üzerinde hedef kitlelerine kendilerini anlatabildikleri sosyal medya platformları arasında pek çok farklı seçenek bulunmaktadır. Örneğin, fotoğraflar ile tanıtım yapmak isteyen şirketler Instagram’ı, videolarla markalarını yansıtabilmek için Youtube’u, kurumsal tanıtımlar için Linkedin’i kullanmaktadır. Tüm bunların hepsinin bir arada yansıtmak için Facebook’u tercih edinilmektedir.
Sosyal Medya Yönetimi
Markaların müşterileriyle daha etkili şekilde iletişim kurmak için kullandıkları sosyal medya platformlarının yönetimi husussunda hassas davranılmalı ve bunun için mutlaka doğru adımlar atılmalıdır. Diğer türlü sosyal medya yönetimi için atılan en ufak yanlış bir adım markaların itibarına zarar verebilmektedir. Bu nedenle de sosyal medya danışmalığı hizmeti veren dijital bir ajansla iş birliği içinde çalışılmalıdır.
Neden Sosyal Medya Yönetimi Yaptırılmalı?
Hayatımızın bir parçası haline gelen sosyal medya 7’den 70’e herkes tarafından kullanıyor. Her geçen gün hızla artmakla olan sosyal medyanın inanılmaz gücü kurumsal firmalar açısından önemli ve kullanışlı bir reklam alanı oluşturuyor. Bu bilinçte olan markaların böylesine önemli bir alanın içerisinde yer alması hedef kitlelerine ulaşması açısından önem taşır hale geldi. Markaların bu amaçla oluşturdukları sosyal medya hesaplarının olması ve bu alanda yapılan çalışmalar sosyal medya çok önemli bir yer tutmaktadır.
Sosyal Medya Yönetimi neleri kapsar? Sosyal Medya Taktikleri Nelerdir?
Sosyal medya yönetimi neleri kapsar peki? Sosyal medya taktikleri nelerdir? Bununla ilgili belli başlı temel konuları başlıklar halinde ele alalım;
1-Hedef Kitle Analizi
Burada yapılması gereken en önemli şey hedef kitle analiziyle ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi oluşturmak olmalı. Markayı doğru kişilere ulaştırabilmek için oluşturduğunuz hedef kitlenin cinsiyeti, yaş aralığı, ilgi alanlarının neler olduğu bilinmelidir. Hedef kitlenize hitap edecek çalışmalar yapılabilinir.
2. Sosyal Medya İçerik Yönetimi
Sosyal medya yönetiminde arama motorlarında en iyi sonuçları elde etmek istiyorsanız hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerikler paylaşmanız önemlidir. Hedef kitlenizle aranızda çok daha etkili bir iletişim olacaktır.
3. Sosyal Medyada İtibar Ve Diyalog Yönetimi
Hedef kitlenizin size ulaşmasını çok daha kolay hale getirmek sosyal medya yönetimi için çok önemli bir konudur. Bu nedenle hedef kitlenizin size yönelttiği soruları en kısa sürede cevaplanması gerekmektedir.
4.Sosyal Medya Reklam Yönetimi
Sosyal medya taktikleri kullanarak bu platformlardan nasıl bir reklam stratejisi geliştirilebileceği ve bunları uygularken nasıl bir yöntem kullanılması gerektiği ile ilgili çalışmalardan oluşur. Doğru bir reklamla stratejisiyle hedef kitle sınıflandırılması daha kolay bir şekilde yapılarak daha hızla ilerlenir.
5.Sosyal Medyada Rakip Analizi
Sosyal medyada rakip analizi, yapmak rakiplerinizin zayıf ve güçlü oldukları yönleri tespit etmenizi sağlar. Bu sayede rakibinizin sosyal medya alanındaki adımlarını çok daha kolay takip edebilirsiniz.
6. Sosyal Medya Analitiği
Sosyal medyada yapılan paylaşımların etkileşimlerini kontrol edilmesi amacıyla geliştirilen veri odaklı çalışmalar ve bunların analitik çözümlerini kapsar.
Related Posts
Sosyal Medya Ajansı Ne İş Yapar?
İşletmeniz sosyal medya ağlarında ihtiyaç duyduğu popülerliğe sahip mi?...
Twitter’ın Sosyal Medyadaki Yeri
Twitter’ın Sosyal Medyadaki Yeri Sosyal medya giderek günlük...