0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim

Dijital Ajans

Ana Sayfa Archive by Category "Dijital Ajans"

Category: Dijital Ajans

Dijital ajans hakkında içerikleri bulabileceğiniz kategori.

Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?

Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?

Bu yazımızda Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı? konusunu ele alacağız. İnternet dünyası içerisinde oluşturulan bir sitenin, şirket yahut ta markayı resmi olarak temsil etmesine yönelik tasarımının gerçekleştirilmesine kurumsal web site tasarımı adı verilmektedir. Marka ya da firma tarafından gerçekleştirilen hizmetlerin tümünü ihtiva etmektedir. Özellikle bu tasarım, bir bütün halinde değerlendirilmek zorundadır. İçermesi gereken ve içerisinde bulunması gereken kalemleri arasında;

I. web sitenin tasarımı,

II. arama motoru optimizasyonu olan SEO stratejileri,

III. açılış yani ana sayfa tasarımları,

IV. kullanıcı deneyimleri,

V. web yazılım altyapısı,

VI. yasal zorunluluklar,

VII. firma yahut ta markanın en doğru şekilde aktarılması, gibi özellikleri de barındırmaktadır.

En yalın ifadesi ile internet tasarımı, yazılımı ile hem dijital pazarlama hem marka algısı oluşturma hem de yasal yönden ortaya çıkan zorunluluklar gibi çok yönlü dikkate değer yönler içeren profesyonel olarak yapılan çalışmaların bütününe kurumsal web tasarım adı verilmektedir. Etkili ve iyi bir kurumsal özellikteki internet sitesi ortaya koymak için atılması gereken tasarım adımları bulunmaktadır.

Kurumsal Dili Oluşturma Aşamaları

Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?

Araştırma Yapılması

Kurumsal web sitesi tasarımı dilinin oluşturulması için en temel adımı, araştırma yapılması oluşturmaktadır. Strateji de incelikle planlanması gereken diğer adımlar içinde yer almaktadır. Projenin büyük yahut ta karmaşık olduğu zaman dilimlerinde bu adımlar, başarı ya da başarısızlığın oluşmasındaki en temel belirteçtir.

Başarının riski görülen bu adım, tasarım aşamasına geçilmeden evvel müşterinin ihtiyaçlarının tespit edilmesi ile rakiplerin analizinin yapılması gibi işlemleri içermektedir.

Gerekli bütün araştırmaların daha projenin başlangıç aşamasında gerçekleştirilmesi, kurumsal dilin oluşmasındaki en temel ve sağlıklı adımlarındandır. SEO üstüne yapılan stratejiler ile anahtar kelime tespitleri ve site içeriğine dair planın kurgulanma safhaları, kurumsal bir dil oluşturmanın ilk evreleri arasında bulunmaktadır.

İçerik Planı

Kurumsal dilin oluşturulması için işlenmesi gereken adım olan içerik planı, aşamaların ikinci basamağını teşkil etmektedir. İçerik, dijital dünyanın en önemli yapı taşını oluşturmaktadır. İçerik sayesinde hem kurumsal bir firma hem de marka algısı oluşumu hayata geçirilmektedir. Özellikle kurumsal temel tabanlı internet sayfalarında ilk göze çarpan, oldukça etkileyici ayrıntılar ile sloganlardır. Site başlangıcında içerik çalışmasının da başlaması gerekmektedir. İçeriğin görsellerle desteklenmesi ile içeriğe uygun tasarımın hazırlanması, kurumsal web sitesi dili için son derece gereklidir.

Tasarımın Kurgulanması ve Çizimi

Görsel olarak dilin etkinleştirilmesi, etkili ve profesyonel tasarımlarla elde edilen görsellerle mümkündür. Tasarımın en ideal şekilde kurgulanması, sitenin tasarımının çizimi ile öncesinde gerçekleştirilen yukarıdaki adımların yaşama geçirmesine bağlıdır. UX ile UI tasarımların da en etkili ve verimli bir şekilde kullanımına neden olacak adımlardan biri olarak sıralanmaktadır. İnternet sitesinin tasarımına kodlama süreçleri de kurumsal dilin oluşmasında etkili olan argümanlardandır. İnternet sitesi yazılımının alt yapısının oluşturulması gibi yönetilecek adımların dinamik bir yapıda kullanımı da ihtiyaç duyulmaktadır. Bu konuda içerik yönetim paneli gibi argümanlar da kullanılabilmektedir.

0 Comments
37

UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?

UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?

Bu yazımızda UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli? konularını ele alacağız. Dijital dünyada yer alan tasarım, kısaltmalarla tanınmaktadır. Tasarım sektörünün de nerede ise son beş senesinin temel iş kollarını oluşturmaktadır. Tasarım alanında bazen birbirlerinin yerine de kullanılan kavramlardan olan User Experience olarak bilinen “Kullanıcı Deneyimi” manasındaki UX ile User Interface olarak bilinen “Kullanıcı Ara Yüzü” manasındaki UI, aslında çok farklı şeyleri ifade eden terimler arasında bulunmaktadır.

User Experience “Kullanıcı Deneyimi” UX

UX, deneyim üstünde kurulan bir tasarım sürecini anlatmaktadır. Kullanıcıların yaşadığı deneyimlerin ifade edilmesi olarak tanımlanmaktadır. Kullanıcıların, internet üstünden iyi bir siteye sahip olmaları gibi bir amaca hizmet etmektedir. İnternet ortamında yer alan kullanıcıların, herhangi bir ürün yahut ta hizmet ile alakalı kurdukları etkileşim sayesinde yaşadıkları içsel ve kişisel psikolojik deneyimleri ifade etmektedir.

User Interface “Kullanıcı Ara Yüzü” UI

UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?

İnternet dünyası içerisinde yer alan ve insanlarla iletişim ve etkileşim kurmayı sağlayan hem düğmeler hem simgeler hem de ekranlar gibi görsel temel tabanlı öğe dizisi, User Interface UI tarif edilmektedir. Kullanıcı ara yüzü anlamı taşıyan bu kelime, internet sitesi üstünde ziyaretçilerin kolaylıkla ve rahatça dolaşmasını sağlamaktadır.

Bu sayede ziyaretçiler de, internet sitesi içerisinde daha uzun süre kalmaktadır. Site içeriklerine ulaşımı daha kolay bir hale dönüşmektedir. Ayrıca deneyimi artırıcı iyileştirmelere de odaklanmayı temin etmektedir.

Kısa bir tabir kullanılmak gerekirse, ziyaretçinin konforuna odaklanan görsel temel tabanlı her şey olarak ifade edilebilmektedir. Ara yüz tasarımı olan UI, kullanıcı deneyimi olan UX kullanılarak gerçekleştirilen seyahat esnasında, sağlanan temas noktalarında insanlara hizmet sunacak tarzda tasarlanmaktadır. Kullanıcı deneyiminin planlanması, ara yüzün hem verimli hem de sorunsuz tasarımına bağlı bulunmaktadır.

Kullanıcı Deneyimi UX ile Kullanıcı Ara Yüzü UI Arasındaki Farklar

A. Odaklandıkları Alanlar

B. Amaçları

C. Ürettikleri, gibi başlıklarla birbirinden ayrılmaktadır. Kullanıcı deneyimi UX, hizmet ya da ürün konusunda yaşadığı deneyimi ifade ederken, kullanıcı ara yüzü UI ise kullanıcı deneyimini yaşama adımı olan tasarım noktalarını ifade etmektedir. Kullanıcı deneyiminin amacını kullanıcıların sorunlarını tespit edip çözüme kavuşturmak oluştururken, ara yüzünkini ise temasın sağlandığı adreslerdeki verimli çözümlerin üretimini sağlamak oluşturmaktadır. Verimli deneyim tasarım örnekleri üreten UX kullanıcı deneyiminin yanında UI ise bir yanda font ile renkler diğer yanda da görsel öğeler temelinde oluşan tasarımların üretimini ifade etmektedir.

Değerlendirilme Yönleri

Kullanıcı Deneyimi UX Açısından

Kullanım deneyimi sağlamayı hedefleyen UX, öncelikle rakiplerinin analizini yapma adımını atması beklenmektedir. Hemen peşinden Pazar araştırması ile müşteri analizi gerçekleştirilmelidir. Ürün yapısı ile strateji oluşturma adımları da, kullanıcı deneyimi için son derece önemli görülmektedir. İçerik üretimi UX için son derece önem arz etmektedir. Prototip ile taslak üretimi ve yeniden tasarım ile test adımlarının gerçekleştirilmesi, kullanıcı deneyimi kullanıcı deneyiminin değerlendirilme adımlarını oluşturmaktadır.

Kullanıcı Ara Yüzü UI Açısından

Kullanıcı ara yüzü olan UI, kullanıcı deneyiminin planlanmasını anlamakla başlamaktadır. Müşteri analizi ile tasarım aşaması, UI adımlarının temelinde yer almaktadır. Markanın oluşturulması çalışmaları ile grafiklerin ortaya çıkarılması da değerlendirilme adımlarında bulunmaktadır. Ara yüz prototipi oluşturmak ise en temel adımlarından bir tanesi hükmündedir. Etkileşim sağlamak ve animasyon tasarımların varlıkları, en iyi değerlendirme adımları arasında yer almaktadır.

0 Comments
36

Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri

Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri

Bu yazımızda Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri konusunu ele alacağız. Dijital dünya içerisinde etkileşime giren dünya insanları, birbirlerine bağlayan iletişim ve etkileşim araçlarını kullanmaya başladı. Dijital dünyadaki etkileşim ve iletişim olanaklarını en etkin şekilde gelir olarak değerlendirmek isteyen pazarlama yöntemleri de, sosyal medya gibi yeni nesil medya organlarından faydalanmanın yollarını aramaktaydı. Ürün, hizmet ya da markaların uluslararası ölçekte dünyaya kapılarının açılmasını sağlayan bir aracı konumunda görülmekteydi.

Dijital Pazarlama

Geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklı olarak internet dünyası üstünden etkili bir şekilde etkileşim imkanı tanıyan dijital pazarlama, internet dünyası üstünden ve dijital ortamda, diğer kullanıcılara sağladığı servisin gücü doğrultusunda gerçekleşen pazarlama faaliyetlerinin genel adıdır. Yöntem çeşitliliği olarak da;

I. Arama Motoru Optimizasyonu olan SEO,

II. Arama Motoru Pazarlaması olan SEM,

III. içerik pazarlaması,

IV. e-mail pazarlama,

V. mobil pazarlama,

VI. görüntülü reklam pazarlaması,

VII. sosyal medya pazarlaması gibi dijital pazarlama yöntemlerini kapsamaktadır.

Sosyal Medya Pazarlaması

Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri

Sosyal Medya Pazarlaması ile sunulan hizmet ya da markaların ürünlerinin tanıtımlarına yönelik hayata geçirilen satış ve pazarlama faaliyetleri olarak gösterilmektedir. Gerek sosyal medya platformları gerekse de internet sitelerinin kullanımı ile gerçekleştirilen pazarlama çalışmaları olarak tanımlanmaktadır.

2018 senesi verilerinde, dünya üstünde internet kullanıcısı rakamının dört milyarı geçtiği verisine ulaşılmıştır. Sosyal medya kullananların rakamı da üç buçuk milyara dayanmaktadır.

İnternet paketli GSM şirketlerinin sağladığı ve internetin etkin kullanımı ile rakamın daha da üst boyutlarda olduğu düşünülmektedir. İnternet kullanıcılarının nerede ise günlerinin iki saatten fazla bir süresini sosyal medya ortamında geçirdiği düşünülürse, pazarlama sektöründeki firmaların iştahlarının, bu yeni medya platformları üstüne kaymayarak artmasının nedeni ortaya çıkmaktadır. Ayrıca ülkemizde bu rakam, yedi saati bulmaktadır. Markalar ile pazarlama sektörü paydaşları, yeni medyaya yoğun bir ilgi göstermektedir.

Markanın Sosyal Sesi Yeni Medya

Dünyanın da içinde bulunduğu evren, yüzde doksan altılık bir oranla gözlemleyemediğimiz alan barındırmaktadır. İngiltere merkezli yapılan araştırma, şirketlerin markalarının internet ortamında yüzde doksan altı oranında görülmeme sorunu bulunduğu ortaya çıkmaktadır. Markalar üstüne konuşan ya da yorum üreten yeni medya sakini insanların da, yüzde doksan altı oranında o markaları hiç takip etmediği gibi bir gerçekle karşılaşılmaktadır. Ayrıca sosyal medya içerisinde oluşan eğilim konuları arasında markalar nerede ise yok denecek oranlar ile karşılaşmaktadır.

Yeni medya sayesinde firma ya da markalar, seslerini daha geniş kitlelere duyurabilmektedir. Tanınırlığı ve bilinirliği de artırmaktadır. Geleneksel yöntemler göz önüne alındığında yapılan işlemler, yok denecek kadar az maliyetlerle gerçekleştirilmektedir. Dijital araçların kullanılması sayesinde gerçekleştirilen planlama, zamandan tasarruf yapılmasını da sağlamaktadır.

Hedef kitle ile çok yönlü etkileşime girme imkanı doğurmaktadır. İletişim sayesinde etkileşim de güçlenmektedir. Yeni nesil medya varlıkları ile etkileşim kurulan insanlar, marka ya da ürün ile kolaylıkla buluşabilmektedir. Bu da tüketici sadakati ortaya çıkarmaktadır. Medya ortamında kullanılan samimi dil, sağlıklı etkileşim kurmanın da yolunu açmaktadır.

0 Comments
40

Sosyal Medyada Like/Dislike Etkisi

Sosyal Medyada Like/Dislike Etkisi

Bu yazımızda Sosyal Medyada Like/Dislike Etkisi konusunu ele alacağız. Sosyal medya platformlarında güçlü bir etkiye sahip olan beğenme ya da beğenmeme butonları, tek bir harf dahi yazmadan yahut ta tıklama gerçekleştirmeden, diğer insanların paylaşım ile alakalı onayını veya onayı olmadığını bildirmeye yarayan iletişim şekli olarak tanımlanmaktadır. Sosyal medya platformlarının adeta birer parçası konumunda görünmektedir.

Tüm sosyal medya platformları ve dijital dünyadaki bazı internet siteleri, ziyaretçi, takipçi ya da abone adı altındaki misafirlerinin ya herhangi bir gönderi ya içerik ya da ürün hakkında etkileşime dair hislerini belirtmeleri üstüne görüş beyan etmelerine izin vermek adına tasarlanmış düğmelere Like ile Disklike “beğen ile beğenme” düğmeleri kullanılmaktadır.

Tavsiye Etmenin Gücü

Facebook, Instagram, Youtube ya da LinkedIn gibi sosyal medya platformlarında beğeni düğmelerine tıklayan insanlar, inceledikleri ya da okudukları bir içeriği yararlı bulduklarını bu vesile ile göstermektedir. Sunulan ürüne dair doğruların ve gerçeğin yansıtılmasını, gönderinin sağlıklı olduğunu desteklemek maksadı ile de beğeni tuşu aktif olarak kullanılmaktadır.

Beğenme butonu, aslında bir nevi tavsiye sistemi ile de örtüşmektedir. Memnun kalınan bir ürünün ya da mekanın diğer insanlarla etkileşimde tavsiye edilip övülmesi ve insanların da yönlendirilip aynı deneyimi yaşamalarını sağlamak gibi bir tavsiye içermektedir. Oldukça basit olarak tasarlanan bu temel özellik, aslında şimdiye değin oluşturulmuş en güçlü çevrimiçi araçtır.

Like Dislike Tarihçesi

Sosyal Medyada Like/Dislike Etkisi

30 Ekim 2007 senesinde FriendFeed tarafından ilk örnekleri sunulan beğenme butonu, sanal alemde yaygınlaşmaya ve tanınır bir hale gelmeye başladı. 10 Ağustos 2009 senesinde FriendFeed, Facebook sosyal medya platformu tarafından satın alınması ile bu sosyal yapının sistemine entegre edildi.

Facebook sistemine “thumbs up” olarak tasarlanan ve onay manasına gelen bir el işareti şeklinde tasarımla sisteme yerleştirildi. İlk zamanlar bunun bir yıldız yahut ta artı işareti olması tartışılsa da, 9 Şubat 2009 senesinde beğeni butonu olarak ve harika anlamı ifadesi ile tanıtımı yapıldı. 2016 senesi Mayıs ayında ise Facebook, insanın duygularını ifade edebileceği yeni tepkiler de tanıtıldı.

Youtube sosyal medya platformu ise 2010 senesinde geçiş yaptığı beğenme ile beğenmeme butonları ile yıldız temel tabanlı bir derecelendirme sistemine geçmekteydi. Sistemdeki videolar bir ila beş arası bir yıldızla değerlendirilmekteydi. 2012 senesinde ise like ve dislike butonlarına geçişi gerçekleştirdi. Instagram ise beğeni düğmesini bir kalp çeklinde gerçekleştirmektedir. Twitter sosyal medya organı da, retweet işlevinin yanına favori gibi beğeni özellikli yıldız düğme işlevlerin gerçekleştirildiği düğmeden 2015 senesi Kasım ayında kalp sembolüne geçildi.

Sosyal Medya Üstündeki Etkisi

İlk tasarlandığında bu butonların oluşturduğu etki gücünün bu denli yüksek olacağının tasarlanıp tasarlanmadığı bilinmezliğini korumaktadır. Günümüz dijital dünyasında veri, dünyanın en değerli hazinesi konumuna yükselmektedir. Beğeni ya da beğenmeme butonları da bu verileri fazlası ile karşılamaktadır. En hızlı ve etkili veri toplama kaynağını oluşturmaktadır.

2015 senesinde Cambridge ile Stanford üniversiteleri, bir araştırmaya imza atmışlardı. Sosyal medya kullanıcıları verileri sayesinde kullanıcıların kişisel özelliklerini ve tercihlerini hem en doğru hem de güçlü bir şekilde tespitine dair çalışma yayımlandı. Üçüncü şahısların kişisel verilere erişimine izin veren bir ortam nedeni ile bir dizi skandalların patlak vermesini sağlayan bu çalışma sonrası, sosyal medya platformu yöneticilerinin kişisel verilerin güvenliği ve gizliliği politikasını değiştirme gibi bir değişikliğe gitmişti.

Araştırmanın konusunu ise, Facebook sosyal medya platformunda beğeni verilerinin kişisel özellikleri tespitinde ne kadar faydalı olacağı üzerineydi. Çalışma, çok az bir veri ile inanılmaz boyutlarda kullanılan algoritma sayesinde kişisel tercihlerin tespitine imkan vermekteydi. Sadece on beğeni verisi, kullanıcı hakkında sosyal medya algoritmasına iş arkadaşından daha fazla ve doğru tanıma imkanı vermekteydi. Yüz elli beğeni verisi ise yakın akrabalardan daha fazla tanınırlığı temin etmekteydi. Bu durum da, müşterileri ile alakalı kişisel deneyimleri ve etkileşimi sağlamak isteyen şirketlerin iştahını kabartmaktaydı.

0 Comments
39

Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar

Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar

Bu yazımızda Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar konusunu ele alacağız. Ürün ya da hizmetlerin, potansiyel alıcılarla buluşturulması adına yapılan tüm faaliyetler pazarlama kapsamına girmektedir. Pazarlama kavramının temelini hedef kitle terimi oluşturmaktadır. Geleneksel pazarlama yönteminin, dijital ortama aktarılmasına da dijital pazarlama denilmektedir. Elektronik özellikteki bir cihaz aracılığı ile internet üstünden yapılan pazarlama faaliyetlerini kapsamaktadır.

I. Görüntülü,

II. Sosyal medya,

III. Arama motoru,

IV. Mobil,

V. Video,

VI. PPC,

VII. CPM, gibi türlere ayrılmaktadır.

İnsanın Ruhunda Bulunan Oyun

İnsanlık tarihinde değişik tanımlamalarla ifade edilen oyun, kültürler arası yorum farklılıkları da eklenmektedir. İnsanların yaşam tarzlarına göre şekillenen oyunlar, insanlık tarihinde hep ola gelen bir yaşamsal döngü olarak karşılaşılmaktadır. Oyun ile oyuncu arasında yaşanan ilişki de tarih kadar eski ve değişmeyen bir yapı içermektedir. Günümüzde her ne kadar dijitalleşme ve teknolojik gelişmeler yaşansa da, geleneksel yapıda tarif edilen oyun tanımına uymaktadır. Ancak bakış açısında büyük değişiklik ve gelişme yaşanmıştır.

Oyun, büyük bir endüstri haline dönüşmüştür. Oyun kavramı ile beraber üretilen oyunlar da, insanlar tarafından belli bir maliyet karşılığında oynama yanı sıra oyun içinde bulunan reklamlarla da üreticisine gelir kapısı açmaktadır. İnsanların içinde yer eden oyun oynama dürtüsü ilgi uyandırıp oyunlar üstüne yoğunlaşıldıkça, reklamcılık sektörünün de ilgisini çekmektedir. Özellikle mobil oyunlar, reklam pazarlamacılığında yeni bir mecra olarak görülmeye başlanmaktadır.

Mobil Oyunda Reklamlar

Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar

Son senelerde büyük bir süratle değişen ve gelişen oyun, ilerleme sonucu kat ettiği mesafe ile oyun içi reklam çeşitleri, keşfe açık bir konumda yer almaktadır. Oyun içi reklamlar, çok farklı şekillerde oyun içine yerleştirilerek uygulanmaktadır. Oyun içi reklamlar, oyunu geliştirenlere, reklamcılara ve oyun içi reklam vericiler olan markaların oluşturucularının ön görülerine göre değişkenlik gösterebilmektedir. Oyun içi reklam pazarının en iyi yönü, geliştirilmeye müsait bir alan olma özelliğidir.

Mobil oyun çeşitlerinde görülen reklamlar, izleme karşılığında oyunu oynayana bir takım ödüller kazandırmaktadır. Bu da oyun içi reklamın oynayan için ne ifade etiğini göstermeye yetmektedir. Maden gibi değerli bir özellik olarak görülen reklam, oyuncu için bile oyunda kazanç anlamı taşımaktadır. Normalde oyun içi bazı unsurların satın alınması ile elde edilebilecek bazı özellikler, reklam izleyerek kolayca elde edilebilmektedir.

Oyun ile Herkesin Kazanması

Oyun içinde reklamın izlenmesi neticesi elde edilen ya da oyunun içindeki reklam ile eş değerde olan unsurlar, reklamların oyunun içine dahil olması, oyunun bir parçası gibi tasarlanmamıştır. Reklam, oyunun ana unsuru olmamıştır. Oyuna göre bazen ihtiyaç duyulan anahtar, bazı oyunda altın ya da elmas gibi oyun için gerekli olan ve oyunun işlerliğini artıran unsurlar, hiçbir bedel ödenmeden reklam izlenerek elde edilebilmektedir. Böylece reklam, oyunun içinde meşruiyet kazanmaktadır.

Oyun içinde izlenen reklam sayesinde oyunun üreticisi kazanç elde ederken, oyuncu da izlediği reklam ile kazanç sağlamaktadır. Zira oyunda işleyişi sağlayan ve bir değer atfedilen unsurlar, reklamla bağdaştırılmaktadır. Oyunu oynayan kişi de, oyundaki işlerliği sağlamak için bağdaştırılan reklamları izlemeye gönüllü olmaktadır. Gönüllülük esasına göre oynanan oyunun yanında reklamlar da gönüllülük esasına göre izlenmektedir.

0 Comments
39

Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak

Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak

Bu yazımızda Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak konusunu ele alacağız. Ürün ya da hizmetlerin, potansiyel alıcılarla buluşturulması adına yapılan tüm faaliyetler pazarlama kapsamına girmektedir. Pazarlama kavramının temelini hedef kitle terimi oluşturmaktadır. Geleneksel pazarlama yönteminin, dijital ortama aktarılmasına da dijital pazarlama denilmektedir. Elektronik özellikteki bir cihaz aracılığı ile internet üstünden yapılan pazarlama faaliyetlerini kapsamaktadır.

Sanal gerçeklik olarak ifade edilen metaverse evreni, blockchain sistemi içerisinde yer alan yeni nesil teknolojik bir gelişmedir. Meta universe olan orijinal halinin metaverse olarak kısaltılması ile tanınırlığı yaygınlaşan bu teknolojik gelişme, sanal bir evrende, gerçek dünyanın yansıtılarak oluşturulma girişimlerini ifade etmektedir. Gerçek dünyanın iz düşümü niteliğindeki bu sanal evren, pazarlama alanının da dikkatini çekmektedir.

Alıcı ile Satıcıyı Buluşturan Evren

Günümüzdeki teknolojik gelişmeler dönüşümü de tetiklemektedir. Bir yanda dijital ortamlardaki yaşamı etkilerken, diğer yanda da pazarlama üstünde dönüşümlere neden olmaktadır. Sanal evren girişimleri, geçmişte sıklıkla denenmiş ancak başarılı olamamış çalışmalar olarak görülmektedir. Metaverse sanal gerçekliğin başarısının altında yatan ise blockchain teknolojisidir. Gelişimi nihayete ermemiş bu evrende insanlar, halihazırdaki ürün ya da hizmetlerini satma imkanı da elde etmektedir.

Sanal gerçeklik evreni, potansiyel müşterileri de işin içine çekmeyi sağlamaktadır. Ayrıca, sürecin bütün aşamalarında da, aktif bir rol oynama şansı tanımaktadır. Arttırılmış gerçeklik olarak pazarlama yönündeki bakış açısına yeni öğeler ekleyen insanlar, teknolojik gelişmeleri birer potansiyel fırsat olarak görmektedir. Metaverse evreni de insanlara, alışveriş noktasında farklı deneyimler sunmaktadır. Sosyal etkileşim rolünü düşünen ekonomi çevreleri, pazarlama alanındaki faaliyetlerini bu evren içerisinden yürütme ihtiyacı hissetmektedir.

Marka Bilinci ve Reklam

Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak

Metaverse evreni içerisinde hem marka bilinci oluşturma hem de reklamcılık fırsatları, gittikçe büyüyeceği öngörülmektedir. Evren içerisinde yer alan mesajı panolarından tutun da, ticari ürünlere varıncaya kadar, reklam panolarından avatarların giydiği sanal kıyafetlere kadar, hemen her yer durumda reklam fırsatları oluşturulmaktadır. Bu reklam fırsatlarını değerlendirerek, marka bilinci de oluşturulabilmektedir.

NFT token olarak bilinen kripto para birimi, metaverse evreni içerisinde etkinliği artacak gibi durmaktadır. Zira evren içerisinde bulunan avatarların ise evler yahut da vitrinler gibi alanlarının kişiselleştirilme amacı olarak kullanılma olanağı, insanlar için marka özellikli sanal içeriğin oluşturabilmesi imkanını tanımaktadır. Bu imkan insana, halihazırdaki dünyada görülmeyen, sanal giyim yahut da dijital sanat benzeri bir sanal mağazacılık alanı fırsatı oluşturmaktadır.

İstem Dışı Açılan Mağazalar

Metaverse içerisinde oluşturulan sanal konum, sadece katılım sayısı yönünden fayda sağlamakla kalmayacaktır. Aynı anda bir alt satırda daha az etkiye neden olmaktadır. Firma çalışanlarının ürünü satmak için seyahat yahut da konaklama ihtiyacı azalmakta, aynı zamanda fiziksel alan olarak kiralama giderlerine de gerek kalmadığından dolayı maliyetlerde azalacaktır. Bu da tüketici açısından indirim anlamına gelmektedir.

Sanal Ortamda Sınıf Oluşturma

Metaverse evreni içerisinde, eğitim amacıyla sınıflar oluşturmakta, mümkün olacaktır. Canlı olarak eğitimin sunulma imkanı olabildiği gibi daha öncesinden kaydedilen videoların platforma yüklenmesi ile sanal eğitim ve sınıflar oluşturulabilecektir.

0 Comments
40

Sosyal Medyada Etki Yaratmanın Yolları

Sosyal Medyada Etki Yaratmanın Yolları

Bu yazımızda Sosyal Medyada Etki Yaratmanın Yolları konusunu ele alacağız. Kitleler ile etkileşim kurarak bağ oluşturmak, farkındalık artırımı için gerekli görülmektedir. Sosyal medya üstünde etki bırakmanın işlevsel hale getirilmesi için atılması gereken adımları bulunmaktadır. Kullanıcılar, sosyal medya platformlarında gerçekleştireceği basit işlemlerle, geniş kitlelere ulaşarak etki oluşturabileceklerdir.

Sosyal Medyada Yarışmalar

Sosyal medyada da, diğer mecralarda olduğu gibi yarışmalar, insanlar tarafından dikkat çekmektedir. Özellikle kitleler tarafından dikkat çekecek içeriklerle yapılan yarışmalar, sosyal etkileşimi artırmaktadır. Beğeni ve takip konusunda artışa neden olan etkinliklerden biri durumundaki yarışmalar, sosyal medya paydaşlarına yorum yapmayı yönlendiren örnekler barındırdığı gibi boşluk doldurma seçenekleri ile de örnekler sunmaktadır. Sosyal medya yarışmalarına fotoğraf çekme gibi bir seçenek te eklenmektedir.

Sosyal medya içerisinde etki oluşturmanın yolarından biri de, platformun kurallarına uymaktan geçmektedir. Zira yarışma düzenlemenin de kendine göre sosyal medya platformlarına özgü kuralları bulunmaktadır. Yarışmaya katılan tüm katılımcılarla, kazansınlar kazanmasınlar, etkileşime geçmek çok önemli bir konudur. Başarılı bir sosyal medya yarışması için ip uçlarından bir diğeri de, etkileşime hemen her yerden katılmaktır. Sahip olunan dijital araçların da, sosyal medya hesapları birlikte kullanılması önerilmektedir.

İçerikleri Görsellerle Desteklemek

Sosyal Medyada Etki Yaratmanın Yolları

Sosyal medyada içerik son derece önemli bir işlemdir. İçeriğin de en uygun görselle desteklenmesi de bir o kadar önemlidir. Görseller, içerikle bütünleştiğinde hesabı şaha kaldırmaktadır. Yüksek performans sağlatan bir yapı içeren görseller, hem göz alıcı hem de renkli olmasının yanı sıra çekilen video da olabilmektedir. Ayrıca sosyal medya platformlarına grafik eklemek te etkili iletişimin öğeleri arasında yer almaktadır.

Video Paylaşımının Olumlu Etkisi

Video, insanların ilgisini çok fazla çeken bir sosyal iletişim aracıdır. Sosyal medya platformlarında kullanılan ilgi çekici içeriklerin de başını çekmektedir. Etkileşimin nerede ise simgesi konusunda video paylaşımı, belli aralıklarla bir video içeriği olarak gerçekleştirilmelidir. Sosyal medya platformlarına yüklenen video, bazı site ya da diğer platformlara bağlantı ile şeklinde yerleştirilmemesine özen gösterilmelidir. Bu sayede sosyal platformlarda gezinenlerin otomatik olarak izlemelerine olanak tanımaktadır.

Takipçilerle Etkileşimde Yorumlaşma

Sosyal medya platformlarında takipçilerin dinlenmesi ve yaptığı yorumlara karşılık verilmesi gerekmektedir. Yapılan bir araştırmada, Instagram kullanıcılarından yüzde seksen üçü ile Twitter platformundaki insanların yüzde yetmiş birinin, sordukları bir soru için aynı gün içerisinde karşılık verilmesini bekledikleri gibi bir veri bulunmaktadır. Ayrıca yapılan araştırmada, Twitter kullanan insanların yüzde otuz ikisi ise karşılığın yarım saat içerisinde verilmesini istediğini bildirmektedir. Duyarlı olunması ve insanlarla yorumlaşmalara dikkat edilmesi, sosyal medyada iz bırakmak için gereklidir.

Profil ve Kapak Görsellerinde Yenilik

Sosyal medyada en fazla görünen öğelerin başında banner ve profil fotoğrafı gelmektedir. Çalışmaların etkisini ve yapılan hizmetlerin yararlanıcı hikayeleri göstermek maksadı ile ara sıra güncellemekte fayda bulunmaktadır. Facebook kapak görselinin ayda bir değiştirilmesi, Twitter profil ve banner görselinin de, işlerin vurgulanmasında kullanılması tavsiye edilmektedir.

0 Comments
39

Sosyal Medyada İz Bırakmak

Sosyal Medyada İz Bırakmak

Dijital dünyadaki teknolojilerin insanlar arasında çok çabuk kullanım ve kabul görmesi, beraberinde yeni eğilimleri de getirmektedir. İnternet üstünden yapılan işlemlerin bir ayak izi misali ize neden olduğu gerçeği ile insanlar, dijital dünyada iz bırakma eğilimi de göstermeye başlamaktadır. Dijital dünyadaki verilere dijital ayak izi denilmektedir. Bırakılan izler, insanın profili de oluşturmaktadır. Dijital dünyada gezinen insanların izleri;

  1. Aktif olan izler
  2. Pasif olan izler, olmak üzere iki kısımda değerlendirilmektedir.

Sosyal medya platformları içerisinde gezinen kullanıcıların;

I. Paylaştığı içerikler,

II. Durum güncellemeleri,

III. Hikaye paylaşımları,

IV. Fotoğraf paylaşımında bulunmaları,

V. Yapılan yorumları, gibi iradesi ile gerçekleştirdikleri içeriklere, aktif olan dijital izleri örneklerini oluşturmaktadır. İnternet ortamında gerçekleştirilen her bir paylaşım, diğer insanlar tarafından olmasa da, internet sağlayıcıları ile sunucular gibi kuruluşlar, bu verilere kolaylıkla ulaşabilmektedir. İnternet ortamında paylaşılan en mahrem özellikteki bilgiler, kişiye özel olduklarından dolayı pasif ayak izi olarak nitelendirilmektedir.

Sosyal Medya Üstünde Saygın İz Bırakma

Sosyal medya platformlarında bırakılan izler, kullanıcıların çevrimiçi kimliklerini oluşturmaktadır. Sosyal medya üstünde iz bırakmak için adımların doğru atılması gerekmektedir. İz bırakmanın ana öğesini, neyin paylaşılacağını neyin de paylaşılmaması gerektiğinden ziyade, yapılacak paylaşımların nasıl olması gerektiğini bilmek oluşturmaktadır. Sosyal medyada iz bırakmak, çevrimiçi itibar ve saygınlığı artırmakla mümkün olabilmektedir. Hesapların nasıl açılıp yönetileceği gibi detayların bilinmesi ile hayata geçirilebilecek bir süreçtir.

sosyal medyada iz bırakmak

Sosyal medya platformları içerisinde iz bırakma hedefinde olan bir kullanıcı, hemen her platformda yapacağı işlemleri dikkatle tatbik etmesi gerekmektedir. Kurum ve misyon gibi uğruna hareket edilen değerlerin söz konusu olması, ortak bir saygınlık imajı oluşturması ile eşdeğerdedir.

Bu noktada yapılacak ilk işlemi, sosyal medya platformlarının hepsinde aynı ismi kullanmak oluşturmaktadır. İsim ile aynı olması gereken diğer özellik te, hem profil görseli hem de logodur. Bu üç birliktelik, hem takip etmek hem reklam vermek hem de sponsor olmak isteyenlere büyük kolaylık içermektedir.

Sosyal Medya Kartviziti

Geçmişte kaldığı iddia edilse de, hala işlevsel bir özellik gösteren sosyal medya kartviziti, sosyal medyada ayak izi bırakma adına oldukça etkili bir yöntemdir. İçeriğinde elektronik posta adresi ile en yoğun kullanılan sosyal medya ağının hesap bilgisi yer alması gerekmektedir. Sosyal medya kartviziti, görsel hafızada yer etme özelliğine sahiptir. Ayrıca hemen her sosyal medya hesabında yukarıdaki kriterlere göre hesap açılması da önem arz etmektedir. Bu, güvenlik için gerekli bir adımdır. Aynı ismi başkasının hangi amaçla kullanacağı bilinemediğinden, itibar kaybına neden olacak bu hamleyi baştan bertaraf etmek gerekmektedir.

Profile uygun içerik eklemek kadar, hangi sosyal medya içerisinde nasıl bir paylaşımda bulunmak ta önemli bir konudur. Hitap edilen kitle ile en iyi etkileşimin sağlanacağı içerikleri paylaşmak kadar, telefon numarası ile hesabın doğrulanmasını sağlamak da önem arz eden bir seçenektir.

0 Comments
41

NFT’lerin Sosyal Medyada Kullanımı

NFT’lerin Sosyal Medyada Kullanımı

Sosyal medya platformları, pandemi sürecindeki tüm dünya insanlarının dijital dönüşüm yaşamasına neden olmaktadır. Dijital dünyada internet üstünden iletişim kuran insanlar, salgın nedeniyle sokağa çıkarak iletişim kuramadığı diğer insanlarla etkileşim sağlayabilmektedir. Dijitalleşmenin yoğun olarak yaşandığı bu anlarda, birçok sektör de dijitalleşme eğilimleri göstermektedir. Dijitalleşme eğiliminin görüldüğü sektörlerden biri de, sanat sektörü olarak ortaya çıkmaktadır.

NFT Token Varlık

Ethereum ETH sistemi içerisinde blockchain teknolojisinde ortaya çıkan NTF token, sanat eseri olarak üretilen birçok eserin kripto para birimi gibi değer kazanmasını sağlamaktadır. Sanat eserlerine bir nevi sertifika atamak anlamı da taşıyan NFT, eserlerin taklit edilme olasılığını da ortadan kaldırmaktadır. Sayesinde bir yanda sanat eseri korunurken diğer yanda da eserin sahibine para da kazandırmaktadır. Küresel pazarda güven kaybının her geçen gün yok olduğu bir dönemde, ideal satış metodu olarak gösterilmektedir.

NFT token varlık, insanlar arasında hızla yayılan bir tanınırlığa evrilirken, sosyal medya platformları da, içeriği ile özdeşleşen bir özellik sergilemesinden dolayı bu varlığı platformlarında barındırma girişimlerini sürdürmektedir. NFT kripto para birimini oluşturma ya da sergileme gibi özellikler ihtiva etme çabaları olduğunu ilk duyuran sosyal medya platformu, Instagram ile Facebook olmuştur. Platformları bünyesinde NFT varlığın sergilenmesi yanı sıra satılması gibi özelliklerin oluşturulma çalışmaları başlatılmaktadır.

Sosyal Medya Platformlarında NFT

Sosyal medya kullanıcıları, profillerine artık NFT varlığın özelliklerini taşıyan bir resim yükleyebilmektedir. NFT üretimini sağlayacak bir donanım hazırlığı bulunan sosyal medya platformları, hazırlanan prototip ile bu işlevi gerçekleştirecektir. Bu aşamada Meta, sosyal medya platformu paydaşlarına NFT eserleri hem alabilecekleri hem de satabilecekleri bir piyasa da oluşturacaktır. Sosyal medya platformlarının NFT sistemine dair değişikliklerin sisteme entegresi için gerekli yatırımları gerçekleştirmektedir.

NFT'lerin Sosyal medyada

Twitter adındaki sosyal medya platformu, NFT özelliği ekleme girişimini yaşama geçirmiş bulunmaktadır. Twitter, kripto para birimleri ile ilgili olan gurupların yoğun olarak bulunduğu bir platformdur. Geçtiğimiz aylarda NFT bütünleşmesini gerçekleştirmiş bulunmaktadır. Kullanım alanı oldukça kısıtlı olan sosyal medyada kullanıcılardan Twitter Blue seçeneğine sahip olan insanlar, NFT özellikli resimleri görüntü resmi olarak atayabilmektedir. Twitter, Bitcoin BTC ile Ethereum ETH varlıkları kullanılarak bahşiş verme özelliği de kullandırmaktadır.

META ve NFT’lerin Sosyal Medyada ki Yeri

Meta olarak bir isim altına toplanan Instagram ile Facebook, NFT özelliğinin yakın gelecekte Instagram platformu kullanıcılarına sunulacağını açıklamıştı. NFT token varlığı eserlerin sergilenmesi ile pazarlanmasının yanı sıra nasıl bir işlem genişliği de barındıracağı konularında detaylı bilgi verilmemektedir. Meta ismi ile ilişkilendirilen ve yeni nesil sosyal medya olarak gösterilen metaverse evreni, NFT gibi kripto varlıklar ile dijital eserler ve koleksiyonlarla kurduğu sıkı ilişki bağı ile bilinmektedir. Metaverse evrenindeki insanların dijital dünyada NFT varlıkları bir sosyal medya gibi sergilemesi imkanı yanında sergileyeceği diğer işlemler de teknolojisinin gücü ile ön görülebilmektedir.

0 Comments
43

Metaverse ve Sosyal Medya

Metaverse ve Sosyal Medya

Günümüz dünyasında yeni nesil teknoloji olarak tanımlanan birçok gelişme yaşanmaktadır. Teknolojinin sürati karşısında insanlar, zamanla şaşkınlıklarını da gizleyememektedir. Blockchain teknolojisi ile teknoloji farklı bir şekle evrilme yaşamaktadır. Bu yeni nesil teknoloji, başta kripto para birimleri olmak üzere birçok yeni gelişmenin de temelini atmaktadır. Blockchain teknolojisi sistemini kullanarak adından sıklıkla söz edilen yeni nesil teknolojik gelişme de metaverse evrenidir.

Metaverse Kavramı Hakkında

Meta universe ifadesinin kısaltım şekli olarak kullanılan metaverse, sanal dünyada gerçek dünyanın yansımasının bilim kurgu ile gerçekleştirildiği evren olarak tanımlanmaktadır. Sanal evren ya da artırılmış gerçeklik olarak da tanımlanan metaverse, internet dünyasının geleceği olarak ifade edilmektedir. İnsanlar, sahip olduğu bilgisayar ya da 3D cihazlar gibi teknolojik araçlar yardımı ile artırılmış ya da sanal gerçeklik adı verilen evren içerisine dahil olabilmektedir.

Metaverse evreni, dünyada yaşamlarını sürdüren insanların, sanal dünya olarak yansıması ile karşılaştıkları bir ortam sunmaktadır. Evrenin içerisinde hem kişiselleştirilmiş hem de farklı işlevlere sahip avatarlar, gelenleri karşılamaktadır. Metaverse evreni insanlara, tıpkı dünya yaşamında olduğu gibi;

  • Sanal toplantılar tertip etme,
  • Tiyatroya gitme,
  • Sinema seanslarına katılma,
  • Kafede vakit geçirme,
  • Oyun oynama,
  • Sosyal etkileşimde bulunma,
  • Kripto para birimi kullanabilme,
  • Arkadaşları ile konser düzenleme,
  • Ödemelerinin kripto para birimleri ile gerçekleştirilecek etkinlikler gibi birçok yaşamsal aktivite imkanı sunmaktadır.

Sosyal Medya Kapsamı Alanı

Teknolojinin her geçen zaman diliminde kendini yenileyip ilerlemesi, yeni iletişim ve etkileşim araçlarının ortaya çıkarılması gibi yenilikleri de beraberinde getirmektedir. Sosyal medya, toplumsal yaşam içinde insanların etkileşim aracı olarak münasebetlerini sağlayan bir araçtır. Ülke gündeminden dünya gündemine kadar kapsamı değişen etkileşim ve iletişim aracı olarak günümüzde kullanılan sosyal medya, cereyan eden olayların perde arkası hakkında bilgi edinme fırsatı da sağlamaktadır.

metaverse ve sosyal medya

Sosyal medya platformları olarak insanların yaşamına giren günümüz dünyasında yaşayan insanların etkileşim ve iletişim araçları, değişik amaçlara da hizmet etmektedir. İletişim ve etkileşimin gücü, insanı değişik arayışlara itmektedir. Bazen farkındalık oluşturacak bir etkinlikte bazen ticari noktada düşünülen bir pazarlamaya bazen de görsel olarak bir gösterime alet olabilmektedir. İnsanlar, yaşamlarının her anını hem görsel hem de yazıya dökerek ölümsüzleştirebilmektedir.

Sosyal Medya ile Metaverse Kesişimi

Blockchain teknolojisi içerisinde varlığını sürdüren metaverse, sosyal yaşamın da bir parçası haline dönüşme eğilimi göstermektedir. Evrenin iç dinamikleri ve özellikleri, sosyal etkileşime oldukça açık bir şekilde tasarlandığından, sosyal medya temelinde yatan etkileşim ve iletişim dinamiklerini fazlasıyla bulacağı konuşulmaktadır.

Sosyal medya platformlarının sahip olduğu etkileşim, iletişim ve erişebilir olmak gibi özellikler, metaverse evreni kapsamı alanında da görülmektedir. Benzer özellikleri nedeni ile sosyal medya platformlarını kapsayacağı ön görülen bu yeni nesil teknoloji, sosyal medya platformlarının insanlara sağladığı imkanların çok daha fazlasını sağlayacak kapasitede bulunmaktadır.

0 Comments
45
  • 1
  • 2
  • 3
  • …
  • 5
Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp