Sosyal medyada rakip analizi nasıl yapılır?
Sosyal medya rakip analizi sosyal medya hesaplarının güçlü ve zayıf yönlerinin rakiplerle karşılaştırılması anlamına gelen bir analiz türüdür. Sosyal medya analiz sonuçları sektörün liderleri ve diğer rakiplerle kıyaslama yapılarak, ortaya çıkan sonuçların gelişmek için kullanıldığı bir yöntemdir.
Rakip analizi sonuçları işletmenin sosyal medya hesaplarını geliştirmek için fırsat yaratır. Rekabet analizi öncesinde;
- İşletmelerin sosyal medyadaki rakiplerinin kimler olduğu,
- Ne tür ürün ve hizmet pazarladıkları,
- E-ticarette ne tür pazarlama stratejileri kullandıkları,
- Güçlü ve zayıf yanları ortaya konulmaktadır.
Rakip Analizi Ne İşe Yarar?
Rakip analizi, sosyal medya hesaplarının büyütülmesi ve daha fazla hedef kitleye ulaşabilmek için gereklidir. Çünkü sosyal medya oldukça geniş bir pazardır ve bu pazarda ayakta kalabilmek biraz da sektörün liderleriyle rekabet edebilme gücüne bağlıdır. Rakip analizi ne işe yarar denildiğinde şu şekilde cevap verilebilir:
- Rakip analizi kişi ya da işletmelerin sektördeki rakiplerini belirleyerek rakipleri tanıma olanağı sunar.
- Rakip analizinde sektörün liderlerinin hizmet ve ürün satışları ya da pazarlama stratejileri incelenerek eksik ve zayıf yönler tespit edilir. Bu inceleme işletmelerde neyin yapılmaması gerektiği konusunda markalara fikir verir.
- Rakipler firmaların doğru yaptıkları ya da eksik yönleri, bir fırsat olarak değerlendirebilecek bilgilerdir. Rakip analizi bu bilgileri sunması için önemlidir.
- Rakip analizinin sonuçları, hizmet ürün ya da markanın rekabet ortamı içerisinde nasıl farklılaştırılacağına yönelik bilgi sunması açısından da değerlidir.
- Rakip analizi pazardaki boşlukların belirlenmesi için de gereklidir.
Sosyal Medya Rekabet Analizi Nasıl Yapılır?
Sosyal medya rakip analizi dikkatli bir araştırma istemektedir. Rakip analizi deneyiminde sabırlı olmak ve sosyal platformlarda rekabet analizi için zaman ayırmak gerekir. Sosyal medya analizi şu süreçten geçmektedir:
- Sosyal medyada rakiplerin kimler olduğuna yönelik inceleme yapılır ve rakiplerin daha çok hangi sosyal medyada oldukları incelenir.
- Çeşitli sosyal platformları kullanan sektörün liderlerinin ve tüm rakiplerin sosyal medya platformlarına nasıl kullandıkları ortaya konulur.
- Sosyal medya hesaplarında kullanılan stratejilerin ne kadar işe yaradığı test edilir.
- Test sonuçları rekabete göre alınan sonuçlarla kıyaslanarak sosyal medya hesaplarının zayıf yönleri ya da tehditleri belirlenir.
- İlgili sosyal medya hesaplarının uyguladığı stratejilerde zayıf yönler ya da boşluklar tespit edilerek çözüm yolları sosyal medya hesabını geliştirme planlarına dahil edilir.
Sosyal Medya Swot Analizi Nedir?
Sosyal medya rakip analizi yapılırken rakiplerin çok yönlü biçimde incelenmesinin ardından;
- Rakiplerin sosyal medyada kullandığı platformlar,
- Takipçilerine yönelik incelemeler,
- Gönderi sıklıkları,
- İçeriklerin etkileşim oranları gibi özellikler üzerinden veri toplanır.
Toplanan bu veriler analiz edilmelidir. Bu analizi yaparken swot analizinden yararlanılır. Swot analizi işletmenin güçlü ve zayıf yönleriyle fırsatları ve tehditlerini ortaya konulduğu, titizlik isteyen bir süreçtir.
Güçlü yönler; işletmenin rakiplerin uygulamalarına göre iyi olduğu eylemleri ifade der. Zayıf yönler ise markanın rakiplerinden geri kalan yönlerini ifade etmektedir. Fırsatlar, rakiplere göre zayıf kalınan yönleri geliştirmek, güçlü tarafları beslemek için kullanılabilecek iç ve dış faktörlerine işaret ederken, tehditler ise ortadan kaldırılması gereken durumları ortaya koymaktadır.
Related Posts
Sosyal medyada rakip analizi nasıl yapılır?
Sosyal medyada rakip analizi nasıl yapılır? Sosyal medya rakip...
Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?
Sürdürülebilirlik artık moda bir kelime değil. Gittikçe daha fazla tüketici...