0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Dijital AjansDijital PazarlamaDijital PRGoogle Adsİçerik PazarlamaSEMSEOSosyal MedyaSosyal Medya AjansıTeknoloji Haberleri

Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar

Baylan Ajans 0 Comments
39

Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar

Bu yazımızda Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar konusunu ele alacağız. Ürün ya da hizmetlerin, potansiyel alıcılarla buluşturulması adına yapılan tüm faaliyetler pazarlama kapsamına girmektedir. Pazarlama kavramının temelini hedef kitle terimi oluşturmaktadır. Geleneksel pazarlama yönteminin, dijital ortama aktarılmasına da dijital pazarlama denilmektedir. Elektronik özellikteki bir cihaz aracılığı ile internet üstünden yapılan pazarlama faaliyetlerini kapsamaktadır.

I. Görüntülü,

II. Sosyal medya,

III. Arama motoru,

IV. Mobil,

V. Video,

VI. PPC,

VII. CPM, gibi türlere ayrılmaktadır.

İnsanın Ruhunda Bulunan Oyun

İnsanlık tarihinde değişik tanımlamalarla ifade edilen oyun, kültürler arası yorum farklılıkları da eklenmektedir. İnsanların yaşam tarzlarına göre şekillenen oyunlar, insanlık tarihinde hep ola gelen bir yaşamsal döngü olarak karşılaşılmaktadır. Oyun ile oyuncu arasında yaşanan ilişki de tarih kadar eski ve değişmeyen bir yapı içermektedir. Günümüzde her ne kadar dijitalleşme ve teknolojik gelişmeler yaşansa da, geleneksel yapıda tarif edilen oyun tanımına uymaktadır. Ancak bakış açısında büyük değişiklik ve gelişme yaşanmıştır.

Oyun, büyük bir endüstri haline dönüşmüştür. Oyun kavramı ile beraber üretilen oyunlar da, insanlar tarafından belli bir maliyet karşılığında oynama yanı sıra oyun içinde bulunan reklamlarla da üreticisine gelir kapısı açmaktadır. İnsanların içinde yer eden oyun oynama dürtüsü ilgi uyandırıp oyunlar üstüne yoğunlaşıldıkça, reklamcılık sektörünün de ilgisini çekmektedir. Özellikle mobil oyunlar, reklam pazarlamacılığında yeni bir mecra olarak görülmeye başlanmaktadır.

Mobil Oyunda Reklamlar

Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar

Son senelerde büyük bir süratle değişen ve gelişen oyun, ilerleme sonucu kat ettiği mesafe ile oyun içi reklam çeşitleri, keşfe açık bir konumda yer almaktadır. Oyun içi reklamlar, çok farklı şekillerde oyun içine yerleştirilerek uygulanmaktadır. Oyun içi reklamlar, oyunu geliştirenlere, reklamcılara ve oyun içi reklam vericiler olan markaların oluşturucularının ön görülerine göre değişkenlik gösterebilmektedir. Oyun içi reklam pazarının en iyi yönü, geliştirilmeye müsait bir alan olma özelliğidir.

Mobil oyun çeşitlerinde görülen reklamlar, izleme karşılığında oyunu oynayana bir takım ödüller kazandırmaktadır. Bu da oyun içi reklamın oynayan için ne ifade etiğini göstermeye yetmektedir. Maden gibi değerli bir özellik olarak görülen reklam, oyuncu için bile oyunda kazanç anlamı taşımaktadır. Normalde oyun içi bazı unsurların satın alınması ile elde edilebilecek bazı özellikler, reklam izleyerek kolayca elde edilebilmektedir.

Oyun ile Herkesin Kazanması

Oyun içinde reklamın izlenmesi neticesi elde edilen ya da oyunun içindeki reklam ile eş değerde olan unsurlar, reklamların oyunun içine dahil olması, oyunun bir parçası gibi tasarlanmamıştır. Reklam, oyunun ana unsuru olmamıştır. Oyuna göre bazen ihtiyaç duyulan anahtar, bazı oyunda altın ya da elmas gibi oyun için gerekli olan ve oyunun işlerliğini artıran unsurlar, hiçbir bedel ödenmeden reklam izlenerek elde edilebilmektedir. Böylece reklam, oyunun içinde meşruiyet kazanmaktadır.

Oyun içinde izlenen reklam sayesinde oyunun üreticisi kazanç elde ederken, oyuncu da izlediği reklam ile kazanç sağlamaktadır. Zira oyunda işleyişi sağlayan ve bir değer atfedilen unsurlar, reklamla bağdaştırılmaktadır. Oyunu oynayan kişi de, oyundaki işlerliği sağlamak için bağdaştırılan reklamları izlemeye gönüllü olmaktadır. Gönüllülük esasına göre oynanan oyunun yanında reklamlar da gönüllülük esasına göre izlenmektedir.

284 Views
Dijital Pazarlamayı Metaverse ile HarmanlamakÖncekiDijital Pazarlamayı Metaverse ile HarmanlamakMayıs 3, 2022
Sosyal Medyada Like/Dislike EtkisiMayıs 9, 2022Sosyal Medyada Like/Dislike EtkisiSonraki

Related Posts

Dijital AjansDijital PazarlamaDijital PRSosyal MedyaSosyal Medya AjansıTeknoloji Haberleri

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medyanın Bağı

Günümüz dünyası bir dijital çağ olarak adlandırılmaktadır. Öyle ki yeni nesil...

Baylan Ajans Şubat 26, 2022
Dijital AjansDijital PazarlamaDijital PRTeknoloji Haberleri

Kobiler İçin Sosyal Medya Pazarlama

İnternette arama motorları akla gelebilecek tüm konuları, bilgileri ve...

Baylan Ajans Aralık 13, 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp