0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Dijital AjansDijital PazarlamaDijital PRMetaverseSosyal MedyaSosyal Medya AjansıTeknoloji Haberleri

Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak

Baylan Ajans 0 Comments
40

Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak

Bu yazımızda Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak konusunu ele alacağız. Ürün ya da hizmetlerin, potansiyel alıcılarla buluşturulması adına yapılan tüm faaliyetler pazarlama kapsamına girmektedir. Pazarlama kavramının temelini hedef kitle terimi oluşturmaktadır. Geleneksel pazarlama yönteminin, dijital ortama aktarılmasına da dijital pazarlama denilmektedir. Elektronik özellikteki bir cihaz aracılığı ile internet üstünden yapılan pazarlama faaliyetlerini kapsamaktadır.

Sanal gerçeklik olarak ifade edilen metaverse evreni, blockchain sistemi içerisinde yer alan yeni nesil teknolojik bir gelişmedir. Meta universe olan orijinal halinin metaverse olarak kısaltılması ile tanınırlığı yaygınlaşan bu teknolojik gelişme, sanal bir evrende, gerçek dünyanın yansıtılarak oluşturulma girişimlerini ifade etmektedir. Gerçek dünyanın iz düşümü niteliğindeki bu sanal evren, pazarlama alanının da dikkatini çekmektedir.

Alıcı ile Satıcıyı Buluşturan Evren

Günümüzdeki teknolojik gelişmeler dönüşümü de tetiklemektedir. Bir yanda dijital ortamlardaki yaşamı etkilerken, diğer yanda da pazarlama üstünde dönüşümlere neden olmaktadır. Sanal evren girişimleri, geçmişte sıklıkla denenmiş ancak başarılı olamamış çalışmalar olarak görülmektedir. Metaverse sanal gerçekliğin başarısının altında yatan ise blockchain teknolojisidir. Gelişimi nihayete ermemiş bu evrende insanlar, halihazırdaki ürün ya da hizmetlerini satma imkanı da elde etmektedir.

Sanal gerçeklik evreni, potansiyel müşterileri de işin içine çekmeyi sağlamaktadır. Ayrıca, sürecin bütün aşamalarında da, aktif bir rol oynama şansı tanımaktadır. Arttırılmış gerçeklik olarak pazarlama yönündeki bakış açısına yeni öğeler ekleyen insanlar, teknolojik gelişmeleri birer potansiyel fırsat olarak görmektedir. Metaverse evreni de insanlara, alışveriş noktasında farklı deneyimler sunmaktadır. Sosyal etkileşim rolünü düşünen ekonomi çevreleri, pazarlama alanındaki faaliyetlerini bu evren içerisinden yürütme ihtiyacı hissetmektedir.

Marka Bilinci ve Reklam

Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak

Metaverse evreni içerisinde hem marka bilinci oluşturma hem de reklamcılık fırsatları, gittikçe büyüyeceği öngörülmektedir. Evren içerisinde yer alan mesajı panolarından tutun da, ticari ürünlere varıncaya kadar, reklam panolarından avatarların giydiği sanal kıyafetlere kadar, hemen her yer durumda reklam fırsatları oluşturulmaktadır. Bu reklam fırsatlarını değerlendirerek, marka bilinci de oluşturulabilmektedir.

NFT token olarak bilinen kripto para birimi, metaverse evreni içerisinde etkinliği artacak gibi durmaktadır. Zira evren içerisinde bulunan avatarların ise evler yahut da vitrinler gibi alanlarının kişiselleştirilme amacı olarak kullanılma olanağı, insanlar için marka özellikli sanal içeriğin oluşturabilmesi imkanını tanımaktadır. Bu imkan insana, halihazırdaki dünyada görülmeyen, sanal giyim yahut da dijital sanat benzeri bir sanal mağazacılık alanı fırsatı oluşturmaktadır.

İstem Dışı Açılan Mağazalar

Metaverse içerisinde oluşturulan sanal konum, sadece katılım sayısı yönünden fayda sağlamakla kalmayacaktır. Aynı anda bir alt satırda daha az etkiye neden olmaktadır. Firma çalışanlarının ürünü satmak için seyahat yahut da konaklama ihtiyacı azalmakta, aynı zamanda fiziksel alan olarak kiralama giderlerine de gerek kalmadığından dolayı maliyetlerde azalacaktır. Bu da tüketici açısından indirim anlamına gelmektedir.

Sanal Ortamda Sınıf Oluşturma

Metaverse evreni içerisinde, eğitim amacıyla sınıflar oluşturmakta, mümkün olacaktır. Canlı olarak eğitimin sunulma imkanı olabildiği gibi daha öncesinden kaydedilen videoların platforma yüklenmesi ile sanal eğitim ve sınıflar oluşturulabilecektir.

291 Views
Sosyal Medyada Etki Yaratmanın YollarıÖncekiSosyal Medyada Etki Yaratmanın YollarıNisan 30, 2022
Mobil Oyunlarda Dijital ReklamlarMayıs 6, 2022Mobil Oyunlarda Dijital ReklamlarSonraki

Related Posts

Dijital PazarlamaDijital PRİçerik PazarlamaSosyal Medya

Sağlık Sektörü İçin Sosyal Medyanın İmkanları

Kullanıcı sayısı çok fazla olan ve çeşitli alanlarda paylaşımların yapıldığı...

Baylan Ajans Kasım 1, 2020
Dijital AjansSosyal MedyaSosyal Medya AjansıTeknoloji Haberleri

Sosyal Medya Kullanıcılarının Demografisi

Gün geçtikçe daha da popüler hale gelen sosyal medya neredeyse her yaştan...

Baylan Ajans Ocak 27, 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp