0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Dijital AjansSosyal MedyaSosyal Medya Ajansı

Sosyal Medya Pazarlama Uygulamaları

Baylan Ajans 0 Comments
30

Sosyal medya terimi, Web 2.0 terimi ile bağlantılı olarak ortaya çıkmıştır: Kullanıcılar, iletişimin tek yönde gerçekleşmesine izin vermek yerine, sosyal medya platformlarında içeriği kendileri oluşturup paylaşabilmektedir. Bir de kullanıcı tarafından oluşturulan içerikten bahseder.

Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Xing, Youtube ve Co. gibi platformlar sosyal medyayı kitlesel bir fenomen haline getirdi ve şirketler için geleneksel PR’ın ötesinde yeni iletişim kanalları açtı. Kullanıcılar birbirleriyle veya medya ve şirketlerle ağ kurar, böylece bir yandan birçok fırsatı, aynı zamanda şirketler için bazı riskleri de barındıran çoktan çoğa iletişim ortaya çıkar.

Aşağıda, sosyal medya pazarlamasının çeşitli olasılıkları ve pazarlama konseptiniz için faydaları hakkında size kısa bir genel bakış sunmak istiyoruz.

Sosyal medya pazarlaması ile kullanıcıları gerçek hayranlara dönüştürün

sosyal medya pazarlama uygulmaaları

Türkiye’de yaklaşık 40 milyon internet kullanıcısı sosyal ağları aktif olarak kullanıyor. Bu kişilerin çoğu kendi çevrelerinden tavsiye ve ipuçları almayı mantıklı ve yararlı buluyor. Hemen hemen her konu için platformlarda gruplar ve forumlar var. Bunların bir kısmı, büyüklüklerine göre hizmet ve ürünler hakkında fikir sahibi olunan kurumlar olarak değerlendirilmektedir.

Bu nedenle şirketler, sözde kullanıcılarla etkileşim kurmak için sosyal ağları kullanmalıdır. Yalnızca aktif sosyal medya pazarlamasıyla, kendi teklifinizin tüketiciler tarafından nasıl derecelendirildiğini gözlemleme ve sürekli olarak olumlu bir itibar – çevrimiçi halkla ilişkiler üzerinde çalışma fırsatına sahip olursunuz.

Reklam fırsatlarına ek olarak, internet üzerinde yapıcı bir geri bildirim kültürü aracılığıyla kişinin kendi teklifini geliştirmesi de söz konusudur. Özellikle yeni kurulan şirketler için, bu, yeni başlayanlar ve teklifler hakkında farkındalığı artırmanın veya başlatmanın verimli ve uygun maliyetli bir yoludur. Bu, yalnızca sosyal medyada yalnızca tek bir yönde iletişim kurmayan – veya daha kötüsü – yalnızca reklam görüntüleyen güvenilir bir kanal oluşturulduğunda işe yarar.

Sosyal medya pazarlaması: uygulama alanları

Şirketler, şirketin kamuoyu algısını etkilemek için sosyal medyayı kullanabilir. Sosyal medya pazarlaması, müşteri hizmetleri ve pazar araştırması için kullanılabilir. Bu pazarlama şekli, Personel / İK ve Araştırma ve Geliştirme alanları için de uygundur. Ayrıca şirket içi iletişim için bile kullanılabilir.

Halihazırda tartışılan araçlar, sosyal ağları ve video platformlarını içerir. Uygulama alanları arasında ayrıca şirket blogları, mikro blog platformları (Twitter), konum tabanlı hizmetler (Foursquare) ve sözde wikiler (erişim kısıtlaması olmayan web blogları) bulunmaktadır.

Web blogları, çevrimiçi dergiler, web seminerleri, video eğitimleri ve podcast’ler, şirket ile potansiyel müşteriler arasındaki etkileşimi artırır. Sosyal medya pazarlamasındaki faaliyetler, ortak arama motorlarındaki yerleşimi de geliştirir.

Sosyal medya pazarlamasında nelere dikkat edilmelidir?

  • Bir strateji oluşturmak: sosyal medyada neyi başarmak istiyorsunuz?
  • Hedefleri ve hedef grubu tanımlayın: kime ulaşmak istiyorsunuz?
  • Platformları bilinçli seçmek: Hedef kitleniz nerede olmayı tercih ediyor?
  • Katma değerli içerik oluşturun: reklamlardan kaçının.
  • Sıkılmayın: yarışmalar gibi eğlenceli öğeler daha fazla geri bildirim sağlar.
  • Bütçenizi planlayın: Küçük bütçeler bile gönderilerinizin erişimini ve paylaşımını önemli ölçüde artırmanıza yardımcı olabilir.
  • Rekabete dikkat edin: Rekabetinizden bir şeyler öğrenin!
  • Sonuçları değerlendirin: ağın analiz araçlarını kullanın.
  • Herhangi bir krize veya eleştiriye hazırlıklı olun : kesinlikle tepki vermeniz gerektiğinde tepki verin.
  • Dahili sorumluluklar belirleyin: hayranlarınızı yalnız bırakmayın.
  • Tek tip iletişim yönergeleri oluşturun: şirket tek bir sesle konuşmalıdır.
498 Views
Dijital Okuryazarlık ve Sosyal MedyaÖncekiDijital Okuryazarlık ve Sosyal MedyaKasım 28, 2021
XYZ Kuşaklarının Sosyal Medya TercihleriAralık 4, 2021XYZ Kuşaklarının Sosyal Medya TercihleriSonraki

Related Posts

Dijital AjansSosyal MedyaSosyal Medya AjansıTeknoloji HaberleriUçtan Uca Pazarlama

Sosyal Medya Kültürü

Günümüz dünyasında dijital platformlar en önemli iletişim kanallarından biri...

Baylan Ajans Şubat 17, 2022
Dijital Pazarlamaİçerik PazarlamaSosyal Medya

8 Adımda Sosyal Medyada Kriz Yönetimi

Dijital dünyanın çok yüksek bir dinamizme sahip olması firmaların ve...

Baylan Ajans Ekim 22, 2020

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp