0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Dijital AjansSosyal MedyaSosyal Medya Ajansı

Dijital Okuryazarlık ve Sosyal Medya

Baylan Ajans 0 Comments
34

Dijital okuryazarlık, topluma öğrenme, çalışma ve aktif katılım için esastır. Okul eğitiminde, hem bu yeterliliğin ne olduğunu hem de onu geliştirmeye nasıl yardımcı olunacağını anlamak önemlidir. Baylan Ajans sayesinde bunun hakkında daha fazla bilgi edinin!

Dijital okuryazarlık veya diğer adıyla dijital yeterlilik, yaşam boyu öğrenme için sekiz temel yeterlilikten biridir. Bu yeterlilik, yaşamın her alanında bilgi, iletişim ve problem çözme stratejileri için kullanılan tüm dijital teknolojilerin güvenli ve kritik bir şekilde ele alınmasından oluşur. Bu birçoğumuz için kolay görünebilir, ancak Dijital Gündem Puan Tablosu 2015’e göre, 2015 Dijital Gündem Puan Tablosu AB nüfusunun %40’ının yetersiz düzeyde dijital okuryazarlık seviyesinde olduğunu ve AB vatandaşlarının %22’sinin internet kullanıcısı olmadığını gösteriyor.

Riina Vuorikarie’nin dergi makalesinde belirttiği gibi, “kapsayıcı bir yeterlilik olarak dijital okuryazarlık, ayrıca iletişim, dil becerileri veya matematik ve bilimdeki temel beceriler gibi diğer becerilerde ustalaşmaya yardımcı oluyoruz” diye düşünmek de önemlidir.

Bu yeterliliğin özünü daha iyi anlamak için Avrupa Komisyonu, beş alana ayrılan Avrupa Dijital Beceriler Referans Çerçevesini (DigComp) geliştirmiştir: bilgi ve verileri anlama; İletişim ve işbirliği; dijital içerik oluşturma; Dijital teknolojileri kullanırken cihazların, kişisel verilerin ve ortamın güvenliği; Problem çözme stratejileri. Bu referans çerçevesi toplam 21 yetkinlik içerir.

Sosyal Medya ile İlişkisi

Facebook veya Twitter gibi sosyal ağlar, uzun zamandan beri reklam mesajlarının yayılması için platformlar haline geldi. Burada şirketler hedef gruplarına doğrudan ulaşır ve aktif olarak ağlarının bir parçası olabilirler. Sosyal medya pazarlaması, öncelikle kar elde etmeyi ve satış yaratmayı amaçlamaz. Bunun yerine, bir şirketin bilinirlik düzeyi ve marka sadakati artırılmalıdır. Sosyal medya pazarlaması, stratejik imaj ekimi için kullanılmaktadır.

dijital okuryazarlık ve sosyal medya

Sosyal medya pazarlamasına karar vermiş olan firmalar, öncelikle kullanıcı gruplarının da hareket ettiği uygun sosyal medya mecralarını seçmektedir. Daha sonra düzenli olarak içerik üretmek için hedefli bir iletişim stratejisi tasarlamalılar. Hitap edilen hedef kitlenin de bu içerikle ilgilenmesi için reklam amacı arka planda olmalıdır. Bunun yerine, sosyal medya pazarlamasının bir parçası olarak yayınlanan içerik, katma değer sunmalı ve etkileşim için bir teşvik yaratmalıdır.

Sosyal ağlar, kullanıcılara yayınlanan gönderilere yorumlarla tepki verme fırsatı sunar. Sonuç olarak, reklam şirketleri kendi itibarları hakkında önemli bilgiler edinebilmekte ve müşterileri iç süreçlere dahil edebilmekte, yarışmalara katılmalarını sağlayabilmekte veya olumlu ve olumsuz eleştirilerle aktif olarak başa çıkabilmektedir.

Yakın geçmişte özellikle Instagram ve YouTube başta olmak üzere sunulan sosyal medya platformlarının özellikle genç kullanıcılar arasında giderek daha popüler hale gelmesiyle sosyal medya pazarlamasının önemi önemli ölçüde artmıştır . Bu arada, bundan yeni bir iş tanımı bile geliştirildi, influencer. Influencer’lar çoğunlukla belirli sosyal ağlarda çok sayıda hayran tarafından takip edilen genç, modaya uygun kişilerdir.

519 Views
Sektörel Bazda Sosyal Medya KullanımıÖncekiSektörel Bazda Sosyal Medya KullanımıKasım 25, 2021
Sosyal Medya Pazarlama UygulamalarıAralık 1, 2021Sosyal Medya Pazarlama UygulamalarıSonraki

Related Posts

Dijital AjansDijital PazarlamaDijital PRİçerik PazarlamaSEOTeknoloji Haberleri

Dijital Ajans Nedir? Doğru Dijital Ajans Nasıl Seçilir?

İşletmeler için çok önemli bir yere sahip olan dijital ajanslar, son zamanlar...

Baylan Ajans Eylül 19, 2021
Arama MotorlarıDijital PazarlamaDijital PRSosyal MedyaWeb Tasarım

Sosyal Medya Ajanslarının Başlıca Hizmetleri

Sosyal medya ajansı, firmaların ve markaların sosyal medya platformlarında...

Baylan Ajans Nisan 27, 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp