İkna edici pazarlama ile güçlü bir marka oluşturmak için, yaşlı nesillerin Facebook’ta ve genç nesillerin Instagram’da olma olasılığının daha yüksek olduğu bilgisinden daha fazlasını gerektirir. Bir şirket her yaştan müşteriye hitap edebilecek bir ürün veya hizmete sahipse, nesiller arası pazarlama oldukça mantıklıdır.
Hangi nesillerden bahsediyoruz?
X, Y ve Z kuşaklarına yakından bakıyoruz. Farklı teoriler farklı alt bölümler oluştursa da, bu kuşağın her birine belirli yıllar atanır. Aşağıdaki bilgileri varsayalım:
X Kuşağı : 1965 – 1980
Y Kuşağı: 1981 – 1995
Z Kuşağı : 1996’dan
Pratikte de, bir dönemin başındaki veya sonundaki insanlar kendilerini mutlaka atanan kuşağa ait hissetmezler, bu yüzden sınırlar biraz bulanıklaşabilir. Bununla birlikte, bu X, Y ve Z gruplarına bölünmesi, pazarlama için de bazı ilgili sonuçların çıkarılmasına izin verir.
Gen X: Sadık ve çalışkan
X Kuşağı üyeleri şu anda 40 ila 56 yaşları arasında ve bazıları baby boomer’lara ait olsa veya onlar tarafından yetiştirilmiş olsa bile, medya tüketimleri de son yıllarda değişti. Gen X, Y ve Z arasında, büyük olasılıkla hala yazılı basına bağlılar veya daha sık TV izliyorlar, ancak Gen X, sosyal medya platformlarında da yolunu buldu.
Snapchat veya TikTok gibi uygulamaları daha az kullanmayı severler, ancak Facebook ve ne kadar uzun olursa Instagram, YouTube veya LinkedIn bu neslin kullandığı kanallardır.
Gen Y: Kendini gerçekleştirme ve bağımsızlık
Y kuşağı aşağı yukarı internetle büyüdü ve bu nedenle çeşitli sosyal medya kanallarında yollarını bulmakta sorun yaşamıyorlar. Gen Y’deki insanların iki ayağı da yerde: Çalışıyorlar, kendi evleri ve hatta belki bir aileleri var. Refahlarına yüksek bir öncelik verdikleri için, öncekilerden farklı – belki biraz daha kapsamlı – bir tüketici davranışına sahipler.
Mesleki geleceklerine ek olarak, Gen Y özellikle bir şey için önemlidir: kendini gerçekleştirmek. Ancak bu nesil aynı zamanda sosyal veya ekonomik konularda bir anlayışa veya ilgiye sahiptir – bu nedenle geleceğe baktıklarında endişe duyarlar ve önemli konularda konumlarını paylaşan ve sürekli olarak temsil eden şirketlere değer verirler.
Gen Z: Sürdürülebilirlik ve Adalet
Z kuşağına boşuna erişilemeyenler denmiyor. Dijital kuşak akıllı telefonlarını ilkokuldan beri kullanabiliyorlar ve afiş reklamları , reklamlar veya sponsorlu içeriği pek düşünmüyorlar. Pratikte tüm Z Kuşağı, Facebook dışarıda bırakılsa bile sosyal medyada. YouTube, TikTok veya Instagram’da video formatları bunun için popülerdir.
Z kuşağını açıkça şekillendiren, çevresel ve sosyo-ekonomik farkındalığıdır. Aktivizm onlar için çok önemlidir ve sadece bir isim olduğu için değil. İster iklim ister insan hakları gösterileri, grevler veya dilekçeler olsun – Z Kuşağı bunun tam ortasında. Ayrıca iş-yaşam dengesini korumanın önemli olduğunu düşünüyorlar ve sadece çalışmak için yaşamak istemiyorlar. Ayrıca iş-yaşam dengesini korumanın önemli olduğunu düşünüyorlar ve sadece çalışmak için yaşamak istemiyorlar.
Related Posts
Sosyal medyada rakip analizi nasıl yapılır?
Sosyal medyada rakip analizi nasıl yapılır? Sosyal medya rakip...
Dijital Ajans ile Kurumsal Kimlik Temsili
Değerleri, duyguları ve arzuları olan belirli bir kişi olarak şirket mi? Çoğu...