Sosyal medya, insanların en önemli gereksinimlerinden biri olan haber alma ve bilgi edinme ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Yüzyıllar içerisinde insanoğlu medya konusunda çeşitli cihazlar geliştirmişlerdir. Her geçen gün artan teknoloji sayesinde daha çok ve hızlı bilgi akışı sağlanmakta, insanlar daha farklı araçların vasıtası ile dünyadan haberdar olabilmektedir. Dünya ilişkilerinde bilgilerin ve haberlerin düzenli bir akış göstermesi için devasa bir endüstri oluşturulmuştur. Çeşitli türlerde hizmet sunan sosyal medya unsurları verileri toplar ve işleyerek haber niteliğine getirirken; hali hazırda olan bilgileri de sistematik ve düzenli bir şekilde hedef kitleye aktarır. Bu sistemden yararlanan hedef kitle bazı durumlarda ücretsizken bazı durumlarda ise ücretli olmaktadır. Ücret ödemesi yapan hedef kitlenin gereksinimlerinin de önemi son derece büyüktür.
Sosyal Medya Endüstrisinde Devlet ve Özel Kurumların Rolü
Devletin sosyal medya endüstrisi konusunda toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için sunduğu çeşitli hizmetler bulunmaktadır. Devlet ile beraber ticari hizmet sunan özel kurum ve kuruluşlarda medya konusunda gereken hizmeti vermeye çalışmaktadır. Bu bağlamda ise sosyal medya endüstrisi içinde devletin ve özel kurumların gerçekleştirdiği faaliyet vardır.
İşitsel, yazınsal, görsel ve internet medyası günümüzde büyük bir endüstriyi oluşturmaktadır. Bunun yanı sıra bu medya türleri içerisinde birden fazla medya aracı bulunmaktadır. Hem sosyal medya içerisinde görev alanlar hem medya araçları ile yakın ilişki içerisinde olan farklı organlar hem de hedef kitle, yoğun iletişimin yaşandığı halka yön verecek bir sisteme sahiptir. Pazarlama, reklam, sinema ve iş dünyası gibi çeşitli sosyal medya endüstrileri, paylaşımda bulunarak hedef kitleye seslerini duyurmak ve ulaşmak için sosyal medyayı araç olarak kullanmaktadır.
Dünya’da Sosyal Medya Endüstrisi
Dünya Üzerinde Sosyal Medya Endüstrileri çeşitli alanlarda ekonomik girişimlere girerek genişlemiştir. Bugün dünya çağında sosyal medya alanında faaliyet gösteren dev firmalar çeşitli alanlara yatırımda bulunarak genişleme faaliyetlerini sürdürmektedir. Batı ülkelerindeki büyük ve gelişmiş firmaların aralarındaki birleşmeler veya el değiştirmeler, iletişim sektöründe daha büyük ve kapsamlı firmaların oluşmasına neden olmuştur.
Bu büyük sosyal medya firmaları hem görsel alanda hem de yazılı alanda giderek gelişirken müzik, yayıncılık ve sinema alanlarını da bünyelerine katmaktadır.
Dünya üzerinde siyasi ve ekonomik bir güce sahip olan gelişmiş ülkelerin küresel sosyal medya ortamında da belirgin bir üstünlüğü olduğu görülmektedir. Sosyal medya endüstrisinin gelişmesi ile ekonomik olarak gelişme olgusu birbiriyle etkileşim içerisindedir. Ekonomik anlamda gelişmiş ülkeler, sosyal medya endüstrisinin daha da gelişmesi adına ihtiyaç duyulan mali kaynaklara sahiptir. Özellikle teknolojiyle beraber iletişim teknolojilerinin daha da gelişmesi ve yeni sosyal medya kanallarının ortaya çıkmasıyla sosyal medya endüstrisindeki ürün çeşitliliği bir hayli artmıştır. Bu sayede ise rekabet artarak sosyal medyalar arasında gelişmeler yaşanmıştır. Bu gelişmeler maliyetlerin düşmesine sebep olurken yerel medya firmalarına da büyük fırsatlar tanımıştır.
Related Posts
Yeni Dönemde Dijital Pazarlama Stratejisi ve SEO
Dijital pazarlama, teknolojik ve dijital gelişmelerin pazarlama...
Sosyal medyada rakip analizi nasıl yapılır?
Sosyal medyada rakip analizi nasıl yapılır? Sosyal medya rakip...