0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Arama MotorlarıDijital PazarlamaDijital PRSEMSosyal Medya

Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Nedir?

Baylan Ajans 0 Comments
31

Arama motoru pazarlaması (SEM), elektronik ortamda ürün ve hizmet verenlerin internet üzerinde arama motorlarında ulaşılır hale gelmesi anlamına gelir. SEM harf açılımı olarak Search Engine Marketing demektir. Türkçeye çevrilen bu kelime bütünü arama motoru pazarlaması anlamına gelir. SEM internet ortamında hizmet sunan web siteleri için popülerite sağlayan Adwors demektir. Aynı zamanda elektronik ortamda hizmet veren dijital pazarlama ajansı tarafından kullanılan pazarlama taktiklerinden biridir. SEM hedef kitlenize daha hızlı ulaşıp tanınmanıza ve müşteri portföyünüzün artmasına büyük fayda sağlayan ücretli reklamlardır. SEM genellikle SEO ile karıştırılır. Oysa SEM daha hızlı sonuçlara götüren bir uygulama olup SEO’dan oldukça farklıdır. SEO arama motoru optimizasyonudur ve ücretsiz sıralamada yer almak için kullanılırken SEM arama motoru pazarlaması olarak ücretli aramalarda hızlı bir şekilde ön sırada olmanızı sağlar.

Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Nasıl Yapılır?

Arama motoru pazarlaması (SEM) ile marka tanıtımınızı yapmak ve arama motorlarında ulaşılabilir hale gelmek istiyorsanız nasıl yapıldığını bilmelisiniz. Öncelikle pazarlamak istediğiniz ürün ya da hizmetin hitap ettiği hedef kitleyi düşünerek uygun bir reklam kampanyası başlatmalısınız. Pazarlamasını yapacağınız konuya uygun anahtar kelimeler bularak bu türevlere göre reklam grupları oluşturabilirsiniz. Tıklanma oranlarını, tıklama başına maliyetleri ve gösterimleri dikkatle takip edin. Eğer bu işlemleri kendiniz takip etmeniz ve gerçekleştirebilmeniz mümkün değilse bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmak uygun olacaktır.

Ülkemizde en çok kullanılan arama motoru Google’dır. Bing, Yandex, Yahoo gibi diğer arama motorları çok az kulanıldığından arama motoru pazarlamasının Google için uygulanması daha faydalı olacaktır. Google Adwors ya da Google Ads olarak bilinen görüntülü reklam ağı SEM için en uygun platformdur diyebiliriz. Google Ads iki farklı hizmet sunar. Bunlar; Google Ads arama ağı ve görüntülü reklam ağıdır. Arama ağı yalnızca arama motoru reklamlarını içerir. Görüntülü ağ ise, Youtube, Gmail ve Blogger gibi platformlarda reklam verebilmenizi sağlar. Pazarlama ihtiyacınıza uygun olan seçenek ile arama motoru pazarlaması (SEM) yapabilirsiniz.

Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Faydaları

Arama motoru pazarlaması (SEM) etkili bir reklam aracı olduğundan birçok fayda içerir. İnternet ortamında reklam ve tanıtım yapmak isteyen kişi ve kurumların en çok tercih ettikleri dijital pazarlama ajansı konudur. Başlıca faydaları şunlardır:

  • SEM ile sitelerden çekilen cookies verileri (çerezler) sayesinde hedef kitlenizi net olarak belirlemenizi sağlar.
  • Reklamlarınız ulaşmasını istediğiniz kişilere ulaşır ve web sitenize sizin için en verimli ziyaretçiler gelir.
  • Sitenizin görünürlüğünü artırarak marka bilinilirliği sağlama konusunda çok faydalıdır.
  • Hangi aramalar sonucu görünmek istediğinizi anahtar kelimeler ile belirleyebilirsiniz.
  • Harcamış olduğunuz reklam maliyeti analizini net olarak yaparak kar zarar raporunuzu çıkartabilirsiniz.
  • Web site platformunuza anlık trafik sağlayacak çok etkili ve hızlı bir reklam aracıdır.
baylan ajans dijital medya ajansı dijital pazarlama
875 Views
E-Posta Pazarlama Nasıl Yapılır?ÖncekiE-Posta Pazarlama Nasıl Yapılır?Nisan 14, 2021
Dijital Dönemde Dijital PR ÖnemiNisan 24, 2021Dijital Dönemde Dijital PR ÖnemiSonraki

Related Posts

Dijital PazarlamaDijital PR

Firmanız İçin Dijitalleşme Neden Önemli?

Teknoloji aldı başını gidiyor. Öyle ki insanların teknolojide yaşanan...

Baylan Ajans Eylül 27, 2020
Sosyal MedyaSosyal Medya AjansıTeknoloji Haberleri

Sosyal Medya Okuryazarlığı

Günümüzde çoğu insan, alışverişten oyun oynamaya, yeni beceriler öğrenmeye,...

Baylan Ajans Eylül 7, 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp