Firmalar açısından gün geçtikçe daha da önemli hale gelen sosyal medya stratejisi yatırım getirisinin ve geri dönüşlerin artmasında doğrudan etkilidir. Tüketicilere markayı tanıtmak, iletişim kurmak ve ürünlerle ilgili bilgilendirme yapmak için sosyal medya en ideal kanallardan biridir. Bu platformları doğru kullanmak için işe yarar sosyal medya stratejileri belirlemek gerekir. Belgelenmiş stratejiler ile ilerleyenlerin başarı oranı her zaman normale göre yüzde elli daha fazladır. Hedeflerini önceden belirleyip bu hedeflere uygun şekilde devam etmek daima başarıyı da beraberinde getirir. Stratejilerle birlikte sosyal medyada aktif olarak yer almak web sitesine trafik çekmek, marka yorumlarını görebilmek, potansiyel müşteri kitlesi oluşturmak, marka ile ilgili sosyal medyada topluluk oluşturmak gibi avantajlara sahiptir.
Sosyal Medya Stratejileri Nasıl Oluşturulur?
Etkili sosyal medya stratejisi oluşturmak için şu noktalara dikkat etmelisiniz:
- Hedef belirlenmeli
- Belirlenen hedefler bir pazarlama çalışmasına bağlanmalı
- Uygun hedef kitle seçilmeli
- Kullanılacak sosyal medya tercih edilmeli
- Rekabet araştırılmalı
- Müşteri hizmetleri iyileştirilmeli
- Riskler dikkate alınmalı
- Çalışma sonuçları takip edilmeli ve konuşulmalı
Başarılı ve etkili stratejiler oluşturmak için bu iş ile ilgilenecek özel bir ekibe sahip olmak gerekir. Farklı departmanlarda bulunan kişilerden yardım almak yeni ve işe yarar fikirlerin ortaya çıkmasını destekleyecektir. Analizler yapılarak oluşturulan stratejiler insanların nelerden hoşlandığını ve neler görmek istediğini ortaya koyacaktır. Bu sayede satışlar artacak, farkındalık yaratılacak ve müşteri sadakati oluşturulacaktır.
Sosyal Medya Stratejileri Oluşturulurken Nelere Dikkat Edilir?
Etkin sosyal medya stratejileri için yeni servis kanalları edinilmeli ve çalışma saatleri düzenli olmalıdır. Potansiyel müşteriler için değerler sunulmalı ve sık sorulan sorular ile yorumlar dikkate alınmalıdır. Hedef kitle belirlerken yaş, cinsiyet, en çok kullanılan sosyal medya platformu, tercih edilen zaman aralığı gibi detaylara önem verilmelidir.
Etkili veriler elde edebilmek için özgün ve ilgi çekici içerik üretimi ihmal edilmemelidir. Bu amaçla videolar, blog makaleleri, görsel detaylı metin içerikleri hazırlanabilir. Özellikle video içeriklerin etkinliği metinlere kıyasla daha fazladır. İçeriklerin yanı sıra test, anket, gönderi yorumları ve hikayeler gibi özellikler kullanılarak ikili ilişkilerin gelişmesi teşvik edilmelidir.
Sosyal Medya Stratejileri Nasıl Korunur?
Doğru stratejiler uygulandığında marka ait sosyal medya itibarı oluşacaktır. Bu itibarı sürekli kılmak önemlidir. Eğer paylaşılan içeriklerde kötü yorumlar varsa bunlar kaldırılmalı, kötü haberler varsa bunlar takip edilmelidir. Olumsuz yorumlar ya da haberler olumlu yönde değiştirilmeli, müşteri kaybını önleyecek çalışmalar yapılmalıdır. Sosyal medya platformlarında her zaman iyi ve doğru şekilde görünür olunmalıdır. Bunu başarabilmek adına sosyal medya uzmanlarından destek alınabilir. Başarılı ve büyük şirketlerin arkasında genellikle uzman desteği vardır. Sosyal medya platformları pazarlama çalışmalarında büyük etkiye sahip olduğundan profesyonel yardım almak büyümeye ve markanın hedef kitlesinin genişlemesine katkı sağlayacaktır.
Related Posts
Dijital Çağ ve Dijital Ajans
Teknolojinin sürekli olarak yenilenmesi ve toplumların da buna ayak uydurmaya...
Dijital Hedef Kitle Nasıl Oluşturulmalı?
Dijital Hedef Kitle Nasıl Oluşturulmalı? Dijital hedef kitle...