0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Dijital PazarlamaE-Posta Pazarlamaİçerik PazarlamaTeknoloji Haberleri

Geleneksel ve Dijital Pazarlamayı Harmanlamak

Baylan Ajans 0 Comments
36

Geleneksel pazarlama ve dijital pazarlama günümüzde firmalar tarafından en çok kullanılan kavramlar olup farklı özelliklere sahiptir. Kurgusu uzun ve maliyeti fazla olan geleneksel pazarlama ürün, marka ve hizmetlerin geliştirilmesi için kullanılır. Buna kıyasla dijital pazarlama istenilen her an her yerden ulaşılabilen, kendi kendini yenileyebilme özelliğine sahip pazarlama türüdür. Her iki pazarlamanın harmanlanarak kullanımı son dönemlerde işletmeler tarafından ilgi görmektedir.

Geleneksel ve dijital pazarlamanın harmanlanması olarak ifade edilen fijital pazarlama son dönemlerde hızlı bir yükseliş içerisindedir. Bu uygulamada dijital billboardlar, tablet ve bilgisayarlar, akıllı cep telefonları aktif şekilde kullanılır. Güncel ve yenilikçi olan pazarlamada hedef kitleye farklı deneyimler ve seçenekler sunulur.

Geleneksel Pazarlama Nedir?

Kitle pazarlaması olarak da ifade edilen geleneksel pazarlama reklam panoları, televizyon, gazete, radyo, posta kutularına broşür bırakılması gibi yöntemlerle yapılan pazarlama türüdür. Tüketicilerin beklentilerini anlama ve ihtiyaçlarını karşılama amaçlarıyla yapılan bu pazarlamada yerel kitleye hitaben reklam kampanyaları düzenlenir.

İnsanlara ulaştırılması biraz daha maliyetli olduğu için geleneksel pazarlamada yüksek bütçelere gerek vardır. Yer, ürün türü, tutundurma, fiyat gibi unsurlar bütçenin belirlenmesinde dikkate alınır. Zaman içinde teknolojinin gelişmesiyle birlikte geleneksel pazarlama değerini yitirme eğilimine girmiştir. Dijital platformların insan hayatında gün geçtikçe daha fazla yer edinmesi nedeniyle günümüzde geleneksel pazarlama yerini dijital pazarlamaya bırakmıştır.

Dijital Pazarlama Ne Demektir?

Geleneksel ve Dijital Pazarlamayı Harmanlamak

Geleneksel pazarlamaya göre daha geniş kapsamlı olan dijital pazarlama kullanıcılara internet üzerinden 7 gün 24 saat boyunca ulaşabilmeyi sağlar. Ajanslar ve sosyal medya departmanı ile eş zamanlı yürütülen dijital pazarlamada yenilikler rahatça denenebilir, farklı stratejiler uygulayarak değişik reklam kampanyaları düzenlemek mümkündür.

Bu pazarlama şeklinde hitap edilen kitle daha geniş olmasına karşın her zaman samimi bir dil kullanılır. Eğer kullanıcı yanlış bir etiketleme yaparsa uygun bir diller uyarılır. Tüketicinin korunmasına ve memnuniyetine tüm pazarlama türlerinde ekstra önem verilir. İşbirliğine dayalı müşteri ilişkileri, müşteri topluluğu onayı, farkındalık, büyük yatırım getirisi, kolay ölçülebilir olması, değişiklik yapmanın kolay olması, hedef belirleme, marka bilinirliğinin artması, paylaşım kolaylığı bu pazarlama türünün bilinen özellikleri arasında yer alır.

Geleneksel ve Dijital Pazarlama Nasıl Birlikte Kullanılır?

Firmaya ait pazarlama stratejisi ne kadar geniş kapsamlı olursa geleneksel ve dijital pazarlama teknikleri o kadar etkin kullanılıyor demektir. Bu iki pazarlama türünü entegre şekilde yürütmek daha verimli sonuçlar verecektir. Bunun için şunlara dikkat edilmelidir:

  • Ekip iletişimi kuvvetli olmalı
  • Pazarlama yöntemleri arası mesajlar tutarlı olmalı
  • Hedefler belirlenmeli, hangi yöntemin nasıl uygulanacağı önceden planlanmalı
  • Uygun pazarlama teknikleri ile müşteriler satışa doğru şekilde yönlendirilmeli
  • Basılı reklamlar, video reklamları, arama motoru optimizasyonu çeşitleri, sosyal medya iletişimi, kupon ve posta gibi satış odaklı kampanyalar eş zamanlı olarak uygulanmalıdır.
468 Views
Sosyal Medyayı AnlamakÖncekiSosyal Medyayı AnlamakOcak 9, 2022
Sosyal Medya StratejileriOcak 15, 2022Sosyal Medya StratejileriSonraki

Related Posts

Arama MotorlarıDijital PazarlamaE-TicaretSosyal MedyaUçtan Uca Pazarlama

Markanız için en uygun sosyal medya platformu hangisi?

Günümüzde büyük şirketlerden küçük firmalara kadar herkes bir şekilde...

Baylan Ajans Mart 13, 2021
Dijital AjansDijital PazarlamaDijital PRSosyal MedyaSosyal Medya AjansıTeknoloji Haberleri

Yeni Dönemde Dijital Pazarlama Stratejisi ve SEO

Dijital pazarlama, teknolojik ve dijital gelişmelerin pazarlama...

Baylan Ajans Mart 4, 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp