0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Dijital AjansDijital PazarlamaDijital PRMetaverseSosyal MedyaSosyal Medya AjansıTeknoloji Haberleri

Sosyal Medyada İz Bırakmak

Baylan Ajans 0 Comments
41

Sosyal Medyada İz Bırakmak

Dijital dünyadaki teknolojilerin insanlar arasında çok çabuk kullanım ve kabul görmesi, beraberinde yeni eğilimleri de getirmektedir. İnternet üstünden yapılan işlemlerin bir ayak izi misali ize neden olduğu gerçeği ile insanlar, dijital dünyada iz bırakma eğilimi de göstermeye başlamaktadır. Dijital dünyadaki verilere dijital ayak izi denilmektedir. Bırakılan izler, insanın profili de oluşturmaktadır. Dijital dünyada gezinen insanların izleri;

  1. Aktif olan izler
  2. Pasif olan izler, olmak üzere iki kısımda değerlendirilmektedir.

Sosyal medya platformları içerisinde gezinen kullanıcıların;

I. Paylaştığı içerikler,

II. Durum güncellemeleri,

III. Hikaye paylaşımları,

IV. Fotoğraf paylaşımında bulunmaları,

V. Yapılan yorumları, gibi iradesi ile gerçekleştirdikleri içeriklere, aktif olan dijital izleri örneklerini oluşturmaktadır. İnternet ortamında gerçekleştirilen her bir paylaşım, diğer insanlar tarafından olmasa da, internet sağlayıcıları ile sunucular gibi kuruluşlar, bu verilere kolaylıkla ulaşabilmektedir. İnternet ortamında paylaşılan en mahrem özellikteki bilgiler, kişiye özel olduklarından dolayı pasif ayak izi olarak nitelendirilmektedir.

Sosyal Medya Üstünde Saygın İz Bırakma

Sosyal medya platformlarında bırakılan izler, kullanıcıların çevrimiçi kimliklerini oluşturmaktadır. Sosyal medya üstünde iz bırakmak için adımların doğru atılması gerekmektedir. İz bırakmanın ana öğesini, neyin paylaşılacağını neyin de paylaşılmaması gerektiğinden ziyade, yapılacak paylaşımların nasıl olması gerektiğini bilmek oluşturmaktadır. Sosyal medyada iz bırakmak, çevrimiçi itibar ve saygınlığı artırmakla mümkün olabilmektedir. Hesapların nasıl açılıp yönetileceği gibi detayların bilinmesi ile hayata geçirilebilecek bir süreçtir.

sosyal medyada iz bırakmak

Sosyal medya platformları içerisinde iz bırakma hedefinde olan bir kullanıcı, hemen her platformda yapacağı işlemleri dikkatle tatbik etmesi gerekmektedir. Kurum ve misyon gibi uğruna hareket edilen değerlerin söz konusu olması, ortak bir saygınlık imajı oluşturması ile eşdeğerdedir.

Bu noktada yapılacak ilk işlemi, sosyal medya platformlarının hepsinde aynı ismi kullanmak oluşturmaktadır. İsim ile aynı olması gereken diğer özellik te, hem profil görseli hem de logodur. Bu üç birliktelik, hem takip etmek hem reklam vermek hem de sponsor olmak isteyenlere büyük kolaylık içermektedir.

Sosyal Medya Kartviziti

Geçmişte kaldığı iddia edilse de, hala işlevsel bir özellik gösteren sosyal medya kartviziti, sosyal medyada ayak izi bırakma adına oldukça etkili bir yöntemdir. İçeriğinde elektronik posta adresi ile en yoğun kullanılan sosyal medya ağının hesap bilgisi yer alması gerekmektedir. Sosyal medya kartviziti, görsel hafızada yer etme özelliğine sahiptir. Ayrıca hemen her sosyal medya hesabında yukarıdaki kriterlere göre hesap açılması da önem arz etmektedir. Bu, güvenlik için gerekli bir adımdır. Aynı ismi başkasının hangi amaçla kullanacağı bilinemediğinden, itibar kaybına neden olacak bu hamleyi baştan bertaraf etmek gerekmektedir.

Profile uygun içerik eklemek kadar, hangi sosyal medya içerisinde nasıl bir paylaşımda bulunmak ta önemli bir konudur. Hitap edilen kitle ile en iyi etkileşimin sağlanacağı içerikleri paylaşmak kadar, telefon numarası ile hesabın doğrulanmasını sağlamak da önem arz eden bir seçenektir.

310 Views
NFT'lerin Sosyal Medyada KullanımıÖncekiNFT'lerin Sosyal Medyada KullanımıNisan 24, 2022
Sosyal Medyada Etki Yaratmanın YollarıNisan 30, 2022Sosyal Medyada Etki Yaratmanın YollarıSonraki

Related Posts

Sosyal MedyaSosyal Medya AjansıTeknoloji Haberleri

Kurumsal Firmalarda Sosyal Medya Etkeni

Sosyal medya platformları, ürün ve hizmetlerinizi pazarlamanıza, hedef...

Baylan Ajans Eylül 22, 2021
Dijital PazarlamaDijital PRİçerik PazarlamaSosyal Medya

İçerik Pazarlaması Trendleri

İçerik pazarlaması trendleri dijital ortamda en etkili pazarlama...

Baylan Ajans Mayıs 21, 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp