Gün geçtikçe daha da popüler hale gelen sosyal medya neredeyse her yaştan insanın ilgisini çekecek detaylara sahiptir. Küresel çapta sosyal medya kullanımı hızlı bir şekilde artış göstermektedir. Dünya nüfusunun yarısından fazlasının sosyal medya kullanıcısı olduğu ifade edilir. Günümüzde yaklaşık beş milyar insanın cep telefonu kullandığı düşünüldüğünde bunların büyük bir kısmının sosyal medya platformları için vakit harcadığı biliniyor. Benzer yüksek kullanım durumu internet için de geçerli olup 2021 yılının Ocak ayı itibariyle internet kullanıcı sayısı 4,66 milyar iken bu sayının bir önceki yıla kıyasla 316 milyon kişi arttığı ifade ediliyor. Bu gibi artışlar nedeniyle sosyal medya kullanıcılarının demografik yapısı artış trendine sahiptir.
Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri
Ülkemizdeki nüfus yapısına bakıldığında elde edilen verilere göre 81 milyon nüfus içerisinde yaklaşık %54 oranında 44 milyon aktif mobil sosyal medya kullanıcısı vardır. Nüfusun yüzde 51’ine denk gelen 51 milyon sosyal medya kullanıcısı ve %67’sini oluşturan 3 milyon internet kullanıcısı bulunur. Dijital dünyadan elde edilen sosyal medya istatistikleri kapsamında insanların gün içerisinde yaklaşık yedi saatini internette harcadığı görülür. Bunun ortalama iki saat kırk sekiz dakikası sosyal medyada geçer. Geriye kalan kısım ise internette televizyon izleyerek ve müzik dinleyerek harcanır. Özellikle en aktif sosyal medya platformlarının Facebook, Instagram ve Youtube olduğu ifade edilir. Bu tür uygulamalar çoğunlukla mobil cihazlardan kullanılır.
Sosyal Medya Kullanım Verileri
Kullanıcılarının tamamına yakını aktif mobil cihazlarda vakit geçirirken Facebook kullanıcıları büyük bir bölümü oluşturur. Aylık 2.1 milyar Facebook kullanan kişi olduğu bilinir ve bunların %34’lük kısmı 18 ile 34 yaş grubundadır. İnstagram kullanıcı sayısı ise 800 milyon kişiye denk gelir. Kadın ve erkek kullanıcıların sayıca eşit olduğu bu verilerde yaş grubunun 18 ile 34 yaş aralığında olduğu görülür.
Sosyal medya kullanımının jenerasyonlara göre farklılaştığı ifade edilir. Örneğin 13 ile 19 yaş aralığını gösteren Z jenerasyonu İnstagramın en çok tercih edilen platform olduğunu söyler. 20 ve 35 yaş aralığındaki Y jenerasyonu ise ağırlıklı olarak Facebook kullanır.
Yaşlara Göre Sosyal Medya Kullanımı
Günümüzde sosyal medya kullanımı yaşlara göre farklılık gösterir. 36 ile 49 yaş aralığını ifade eden X kuşağı %48lik oranla Twitter hesabı kullanır. Bu kişilerin %40’lık kısmı internete taşınabiir bilgisayarlar üzerinden girer. Sosyal medya platformu olarak ise İnstagram daha aktiftir.
50 ile 65 yaş arasını belirten baby boomer kuşağının %84’ünde Facebook aktif durumdadır. Bu yaş aralığındaki kadınların %54’ü aktif akıllı telefon kullanıcısıdır. İlgili yaş aralığındaki kişilerin sosyal medya iletişiminin ardından marka ile irtibat kurma oranı yüksektir. Bu sayede marka ve müşteri etkileşiminin diğer yaş gruplarına kıyasla her zaman biraz daha fazla olduğu görülür.
Related Posts
Sosyal Medya Düzenlemesi Nedir?
Sosyal medya kullanımının yaygılaşmaya başlaması ve birtakım yanlış...
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medyanın Bağı
Günümüz dünyası bir dijital çağ olarak adlandırılmaktadır. Öyle ki yeni nesil...