Bir tür pazarlama stratejisi olan gerilla pazarlama farklı taktiklerle en iyi sonuçlara ulaşmayı hedefler. Şaşkınlık yaratan ve beklentileri alt üst eden bu pazarlama türünde müşterinin aklında kalıcı hale gelmek amaçlanır. Ağızdan ağza pazarlama ya da viral pazarlama gibi yöntemlerle şirketler geniş kitlelere ulaşmak isterler.
Gerilla pazarlamanın ilk ortaya çıkışının 1984 yılında Jay Conrad Levinson tarafından yazılan bir kitap olduğu belirtilir. Pazarlamaya bu ismin verilmesinin sebebinin ise küçük ve düzensiz savaş taktiklerinden ilham alınmasıdır.
Tüketicilere hitap edecek şekilde hazırlanan reklamlar özellikle gençler tarafından yoğun ilgi görür. Reklamların etkili olabilmesi için halka açık parklar, festivaller, konserler, sokaklar, alışveriş merkezleri, plajlar gibi alanlar kullanılır.
Dijital Mecrada Gerilla Pazarlama Hangi Özelliklere Sahip Olmalıdır?
Başarılı bir gerilla pazarlama için şunlara dikkat edilmelidir:
- Beyin fırtınası
- Hedef kitle analizi
- İyi bir Pazar araştırması
- Verilecek olan mesajın iyi seçilmesi
- Hedef kitle için doğru zaman ve yerin seçilmesi
- Gerekli hallerde pazarlamada işbirliği yapılacak kişiler ya da firmalar ile ortak çalışmalar yapılması
Tüketicilerin dikkatini çekmek isterken hata yapmamaya dikkat edilmelidir. Bu nedenle nasıl bit etki bırakılacağı önceden hesaplanmalıdır. Hedef kitle ile uyum içinde ve marka kimliğini yansıtan çalışmalar daima olumlu sonuçlar verecektir. Kişileri düşündüren, şaşırtan, özel hissettiren pazarlamalar hedeflenen etkileri ortaya çıkaracaktır.
Dijital Mecrada Gerilla Pazarlama Nasıl Yapılır?
Hayal gücü, enerji ve heyecan isteyen gerilla pazarlama tekniği insanların karşılarına beklemedikleri bir anda çıkmayı ve onları etkilemeyi hedefler. Fark yaratarak ön plana çıkılan bu pazarlama için yüksek bütçeler ayırmaya da ihtiyaç yoktur. Günümüzde büyük çaplı firmalar gerilla pazarlamayı gün geçtikçe daha fazla tercih etmekte olup hem maliyet avantajı sağlaması hem de etkili olması bunun en önemli nedenleri arasındadır.
İnternette başarılı gerilla pazarlama örneklerinin sayıca fazla olması sayesinde amaca uygun çalışmalar yapılabilir. Satış için kullanılacak kanalları seçmek, Pazar durumunu araştırmak, pazarlama planı yapmak, sakin davranmak, insanlara sunulacak faydaları bilmek, planlı ve programlı hareket etmek, sürekliliği sağlamak pazarlamanın olmazsa olmazları arasında yer alır.
Dijital Mecrada Gerilla Pazarlama Örnekleri
İşe yarar ve etkili gerilla pazarlama örnekleri geniş bir yelpazeye sahiptir. Bunlar arasında;
- Küçük ölçekli influencer pazarlama
- Yaratıcı baskı pazarlama
- E-posta pazarlama
En çok tercih edilen uygulamalar arasında yer alır. Her biri etkili olan bu pazarlama çalışmaları geniş kitlelere hitap eder ve aynı zamanda ekonomik olmasıyla bilinir. Girişimciler ve küçük işletmeler için faydalı olan bu pazarlama şekilleri için akılda kalıcı reklamlar kullanmak işe yarayacaktır. Günümüzde dijital planlama ön planda olduğundan dolayı özellikle e mail pazarlaması en çok tercih edilen yöntemlerden biridir ve doğru şekilde yapıldığında son derece faydalıdır. Yapılan araştırmalar e-posta pazarlamasının site trafiğini %20 oranında artırdığını gösterir.
Related Posts
Sosyal Mecralarda Repütasyon Yönetimi
Sosyal Mecralarda Repütasyon Yönetimi Saygınlık ve itibar...
E-Ticaret Sitesinin Web Tasarımı Nasıl Olmalıdır?
E-Ticaret Sitesinin Web Tasarımı Nasıl Olmalıdır? Farklı...