0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Dijital AjansSosyal MedyaSosyal Medya AjansıTeknoloji Haberleri

Sosyal Medya Ve Sosyal Müşteri İlişkileri

Baylan Ajans 0 Comments
38

Müşteri ilişkileri yönetimi açısından sosyal medya etkili olup elde edilen verilere göre stratejiler belirlenir. Yapılan uygulama, strateji ve teknolojilerin bütünü olan yönetim çalışmalarıyla hem karlılık artar hem de firmaların ticari ilişkileri güçlenir. Araştırma sonuçları incelendiğinde sosyal medya platformlarının insanların tüketim ve alışveriş alışkanlıkları üzerindeki etkisi fazladır. İnsanların yaklaşık %91’i sosyal topluluklar ile bağlantı kurmanın gücünün fazla olduğunu düşünür. Markaların insanlarla iletişiminin gelişmiş olmasına dair beklenti yüksektir ve tüketicilerin büyük bir bölümü sosyal medyada bağlı hissettiği markadan daha çok satın alma fikrine sahip olurlar. Bu gibi durumları avantaja dönüştürmek için sosyal medya ve müşteri ilişkileri doğru şekilde planlanmalıdır.

Sosyal Medyada Müşteri İlişkileri Nasıl Yönetilmeli?

Müşteriler ile bağlantı kurmanın en ideal yollarından biri olan sosyal medya platformları gün geçtikçe daha da popüler hale gelmektedir. Bu platformları müşteri deneyimleri için kullanmak işe yarar sonuçlar verecektir. Takipçilere değer katacak şekilde çalışmalar yapılmalı, herhangi bir soru geldiğinde kısa sürede cevap verilmelidir. Yapılan araştırmalara göre müşterilerin yaklaşık %32’si online ortamlarda yarım saat içerisinde sorusuna yanıt beklemektedir. Bu süre dikkate alınarak sorular yanıtsız bırakılmamalıdır. Yanıt süresi ne kadar artarsa memnuniyet de o kadar fazla olacaktır.

Müşteriler ile konuşmalar kişiselleştirilmeli, profilde bulunan ilk isimler kullanılmalı ve müşterilere arkadaşça davranılmalıdır. Müşterilere onlar için orada olunduğunu hissettirmek daima olumlu geri dönüşler alınmasını sağlayacaktır. Böylece kullanıcıların mutlulukları daha da artacaktır.

Sosyal Medya Müşteri İlişkileri İçin Öneriler

Sosyal Medya Ve Sosyal Müşteri İlişkileri

İnsanlarla aktif iletişime geçilebilecek ortamlardan biri olan sosyal medya milyonlarca kullanıcının bulunduğu ortamlardandır. Müşterilerle sıkı iletişim kurmak için ideal bir yer olan bu platformlar doğru kullanıldığında markaya olan sadakat artar. Sosyal medya platformları müşteri beklentilerini karşılayacak şekilde düzenlenmelidir. Sosyal çevre anlık geri dönüşler istediğinden mesajlara ve yorumlara en hızlı şekilde geri dönüş yapılmalıdır.

Marka itibarını güçlendirmek için platform kullanmadan önce hazırlıklı ve donanımlı olmakta fayda vardır. İletişim kuran bir markayı tercih etmek müşterilerin daima öncelikleri arasında yer alır.

Müşteriler ile sosyal medyayı aktif olarak kullanabilmek için şikayet de dahil olmak üzere tüm talepler dikkate alınmalıdır. Sosyal medya şikayetlerine dönüş yapmak telefonda yapılanlara kıyasla biraz daha kolaydır. Bu amaçla platformdaki direkt mesaj kısmı kullanılabilir.

Etkili müşteri ilişkileri için sadık müşterileri ödüllendirme yöntemi de tercih edilebilir. Ödüllendirme olarak ilgili müşterilerin paylaşımları beğenilebilir ya da paylaşılabilir. Ek olarak çevrimdışı ödüller de verilebilir, kullanıcıya özel hediyeler tanımlanabilir. Hediye gönderimi için kullanıcıların detaylı iletişim bilgisine ihtiyaç olacaktır.

Müşteri İlişkilerini Sosyal Medya İle Güçlendirmek

Basit bir yapıda olması, anında bildirim olanağı sağlaması, istatistiksel veriler vermesi gibi özellikleri sayesinde müşteri ilişkilerini sosyal medya ile güçlendirmek mümkündür. Sosyal medyanın en önemli avantajlarından biri anlık paylaşım ve geri dönüş imkanının bulunmasıdır. Firma ile iletişime geçmek isteyen müşterileri sosyal medya platformları aracılığıyla taleplerine hızlı bir şekilde karşılık bulabilecektir.

Tasarım ve kullanım olarak sade bir yapıda olduğunda sosyal medya üzerinden iletişim için telefonla müşteri hizmetlerine bağlanma ya da kayıt formu doldurma gibi ekstra uğraşlara gerek yoktur. İletişim için yalnızca müşterinin ilgili sosyal medya platformunda hesabının olması yeterlidir.

Müşteri ilişkilerini geliştirmek için gerekli olan bilgilere sosyal medyadan ulaşılabilir. Özellikle demografik bilgiler, hizmet talepleri, sayfa takip durumu, alınan yorumlar, günlük ziyaretçiler en çok takip edilen bilgiler arasında yer alır. Bu bilgilerden yola çıkarak sosyal medya platformuna şekil verilebilir.

483 Views
Dijital Pazarlamada Planlama ve OptimizasyonÖncekiDijital Pazarlamada Planlama ve OptimizasyonOcak 18, 2022
Inbound Marketing Nedir?Ocak 24, 2022Inbound Marketing Nedir?Sonraki

Related Posts

Dijital AjansDijital PazarlamaDijital PRGoogle AdsSosyal MedyaSosyal Medya Ajansı

Dijital Reklam Alanları

Görüntülü Reklamlar Görüntülü reklamcılık, dijital reklamların...

Baylan Ajans Kasım 22, 2021
Dijital AjansDijital PazarlamaDijital PRSosyal Medya AjansıTeknoloji Haberleri

Pandemi Döneminde Dijital Pazarlama

Pandemi dönemi, her geçen gün artan salgın sonucunda, toplumun sağlığını...

Baylan Ajans Ekim 13, 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp