Artırılmış Gerçeklik (AR), son yıllarda dijital pazarlamada en yaygın kullanılan araçlardan biri haline geldi. Her geçen gün daha fazla firma, dijital pazarlamaya adım atıyor. Artırılmış gerçeklik (AR) insanlar üzerinde yarattığı çarpıcı etki nedeniyle, tüm firmaların ilgisini çekiyor.
Artırılmış gerçeklik etkisi, reklamcılık sektöründe şimdiden kendisini göstermeye başladı. Uzmanlar birçok şirket için artırılmış gerçekliğin etkisinin dijital pazarlamada katlanarak büyüyeceğini dile getiriyor. Günümüzde birçok reklam ajansı, AR ile dijital pazarlama hizmeti sunuyor. Bu hizmet, kullanıcıların herhangi bir uygulama indirmeden, internette ürünleri anında gerçek haliyle görebilmeyi vaat ediyor.
2021 yılında açıklanan tüketici raporuna göre, dünya genelinde insanların yüzde 74’ü artırılmış gerçeklik (AR) teknolojisini kullanmaya başlayacak. Bu öngörü, markaların AR teknolojisine ağırlık vermelerinin ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.
Artırılmış Gerçeklik İle Dijital Pazarlama Hedefleri
Dijital pazarlamada insanların ilgisini çekmek ve ürün satmak gittikçe daha zor bir hale geliyor. Tüketici davranışları ve eğilimleri, tüketicilerin ihtiyaçlarına göre gün be gün değişiyor. Dünyada olduğu gibi bizde de toplum, geçmişten günümüze kadar kullanılan reklamcılık yöntemlerine doydu. Bu yüzden şirketlerin teknolojiye ayak uydurmaları ve yeni pazarlama yöntemleri bulmaları gerekiyor.
Artırılmış gerçekliğin firmalara vaat ettiği temel şey, tam da budur. Kullanıcıların ilgisini çekecek yeni bir pazarlamam yöntemi… Artırılmış Gerçeklik (AR), kullanıcılara deneyimleyebildikleri, hissedebildikleri, görebildikleri bir pazarlama yöntemi sunuyor. AR kullanan firmalar, bu yüzden AR dijital pazarlama kampanyalarından oldukça olumlu geri dönüşler alıyor.
AR ile Daha Fazla Müşteri
Tüketici raporlarına göre günümüzde AR teknolojisini kullanan 100 milyondan fazla kullanıcı var. 2025 yılına kadar, bu sayının oldukça artacağı, akıllı telefon kullanan kişilerin en az yüzde 74’ünün AR kullanıcısı olacağı tahmin ediliyor. Bu oran, AR ile müşteri sayısının artacağını gösteriyor. AR teknolojisini reklam ve pazarlamada kullanan firmalar, çok daha fazla müşteriye ulaşabilecek.
AR ve Etkileşim
AR müşterilere dijital pazarlamada deneyim fırsatı sunmaktadır. Deneyim ise kullanıcıların bir ürünü satın alma potansiyellerini artıran bir unsurdur. Bir resim veya videodan farklı olarak deneyim yaşamak, kullanıcılarda kalıcı duygulara neden olur. Bu ise AR’nin dijital pazarlamada neden başarılı olduğunu açıklayan temel unsurdur. Artırılmış gerçeklik ile dijital pazarlama, kullanıcılarda görsel odaklanmayı neredeyse iki katına çıkarmaktadır. Bu yüzden kullanıcılarda marka ve ürün hafızası güçlenmekte, firmaların satış oranları yükselmektedir.
AR ve Marka Desteği
Artırılmış Gerçeklik (AR), kullanıcıların marka desteğini de artıracaktır. AR ile geliştirilmiş bir reklam kampanyası, kullanıcılara benzersiz bir deneyim sunacaktır. Bu sayede kullanıcılarda markaya yönelik sadakat oluşacaktır. Aynı zamanda müşterilerin marka destekçisi olma potansiyelleri de AR ile geliştirilen reklamcılık ve pazarlamada oldukça artmaktadır. Tüketici raporlarına göre, AR ile düzenlenen reklamlar, kullanıcıların markayı başkalarına tavsiye etme oranını da artırmaktadır. Z kuşağının t %54’ü, Y kuşağının %64’ü ve X kuşağının %63’ü, bir AR deneyimini aile ve arkadaşlarıyla paylaşmaktadır.
Related Posts
Dijital Dönemde Dijital PR Önemi
Dijital PR İngilizce ‘’Public Relations’’ kelimelerinin baş harfleri olup...
Z Kuşağının Sosyal Medya Kimliği ve Kullanımı
Z Kuşağının Sosyal Medya Kimliği ve Kullanımı Son zamanlarda...