0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Dijital AjansDijital PazarlamaDijital PRE-Ticaretİçerik PazarlamaTeknoloji Haberleri

Dijital Pazarlama ve Influencer Marketing

Baylan Ajans 0 Comments
21

Sosyal medya platformları, son dönemlerde insanların satın alma tercihlerini etkiledi. Bunun üzerine ülkemizde yaşanan pandemi sürecinin de etkisi ile e-ticaret hızla yaygınlaştı. Tüm bunlar dijital pazarlama stratejileri değiştirdi ve yeni bir pazarlama yöntemi olan Influencer Marketing modelini ortaya çıkardı.

Influencer kelime anlamı etkileyen, etkisi altına alan ve etki eden demektir. Sosyal medya platformlarında ve dijital platformlarda yüksek takipçisi olan insanlara influencer denilirken şimdi birkaç bin takipçisi olan insanlara da denilebiliyor. Bundan dolayı sayısı ne olursa olsun insanları etkileyen, farklı bir bakış açısı kazandıran herkese influencer denilebilir.

Dijital Pazarlama ve İnfluencer Marketing’in Etkisi Nedir?

Sosyal medya platformları, tüketicilerin herhangi bir ürünü satın almadan önce karar vermesini etkileyen önemli bir faktör haline geldi. Durum böyle olunca sosyal medya fenomenleri, ünlüler ve gerçekten kaliteli içerik üreten insanlar kullandıkları çeşitli ürünlerle ve yaptıkları birbirinden ilginç paylaşımlarla takipçilerini etkilemeye başladılar.

Ünlüler tarafından yüklenen bir fotoğraf, bir hareket veya geniş kapsamlı bir reklam ile binlerce kişi etkilenmektedir. Yüksek takipçiye sahip insanların pazarlama konusunda başarılı olacağı ve az takipçiye sahip hesapların bir işe yaramayacağı düşünülebilir. Veya yüksek takipçiye sahip hesabın yaptığı paylaşımlar, tanıtımlar ve reklamlar daha çok insana gösterilecek diye düşünülmektedir. Fakat yüksek takipçisi olduğu için yüksek etkileşim alsa da çok reklam ve tanıtım yapmaları, bazı influencer’lara olan güveni azalttı.

Bu yüzden mikro influencer adında daha az takipçiye sahip olan ve gerçek hedef kitlesi oturmuş hesaplar tercih edilmeye başlanmıştır. Bunun sebebi ise diğer influencer’lara göre daha samimi görünmeleri ve genelde takipçileriyle birebir iletişim kurmalarından kaynaklanmaktadır. Ancak milyonlara takipçiye sahip influencerların da pazarlamaya olan katkılarını göz ardı etmemek gerekir. Çünkü insanlar bir ürünü görür görmez satın alma kararında bulunmazlar. Ürün hakkında çeşitli araştırmalar yapılır ve sorup soruşturulur. İşte bu konuda milyon takipçiye sahip influencerlar insanlara ürün hakkında birçok detayı verir ve karar verme sürecini hızlandırır.

Dijital pazarlama ve influencer stratejisi söz konusu olduğunda, doğru seçimleri yapmak önem arz eder. Kampanyanın olumlu sonuçlanması adına, firmanızı, ürününüzü ya da hizmetinizi etkili şekilde tanıtacak doğru bir influencer iş birliği yapmanız gerekmektedir.

Dijital Pazarlama ve İnfluencer Marketing Nerelerde Yapılır?

Dijital pazarlama ve influencer marketing sosyal medya platformları, online seminer ve toplantılar gibi her türlü dijital ortamlarda yapılmaktadır. Burada önemli olan nokta reklamı yapılacak markanın hedef kitlesiyle uyumlu olan bir takipçi kitlesine sahip influencerla proje yürütmektir.

dijital pazarlama ve influencer marketing

Influencer’ın takipçi kitlesinin tanıtılacak ürüne veya markaya hitap etmesi çok önemli bir detaydır. Tanıtılan ürünle hedef kitle arasında bir bağlayıcılık yoksa yanlış kişilere hitap edilmiş olur. Bundan dolayı seçilen influencer’ın hedef kitlesiyle tanıtımı yapılacak ürünün hedef kitlesi benzer olmalıdır. Yüksek erişim influencer marketing konusunda önemli bir yere sahiptir.

Erişimi yüksek olan bir influencer hesabıyla istenilen geri dönüşler sağlanabilir. Sahte ve bot hesaplarla artırılan takipçi sayısı veya tanıtılacak ürünle alakasız olan takipçilere sunulan reklam bir katkı sağlamayacaktır.

562 Views
Dijital Ajans ve Dijital Kanalların YönetimiÖncekiDijital Ajans ve Dijital Kanalların YönetimiEylül 25, 2021
Sosyal Medya ve Eğitim EtkileşimiEkim 1, 2021Sosyal Medya ve Eğitim EtkileşimiSonraki

Related Posts

Sosyal MedyaSosyal Medya AjansıTeknoloji Haberleri

XYZ Kuşaklarının Sosyal Medya Tercihleri

İkna edici pazarlama ile güçlü bir marka oluşturmak için, yaşlı nesillerin...

Baylan Ajans Aralık 4, 2021
Dijital AjansDijital PazarlamaDijital PRSosyal MedyaSosyal Medya AjansıTeknoloji Haberleri

Sosyal Medya Üzerinde Yeni Nesil Pazarlama

İnternet’in yaygınlaşmasına paralel olarak adeta bir yaşam biçimine dönüşen...

Baylan Ajans Mart 1, 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp