İnternette arama motorları akla gelebilecek tüm konuları, bilgileri ve ürünleri “tek tıkla” sağlar. Bu, küçük ve orta ölçekli şirketler için çevrimiçi varlığı ve ilgili çevrimiçi pazarlamayı vazgeçilmez kılmaktadır. Buna ek olarak, birçok KOBİ, afiş kampanyaları, ticaret fuarı görünümleri veya yüksek erişime sahip gazete ve dergilerdeki reklam kampanyaları gibi büyük reklam önlemlerini karşılayamaz – ancak, nispeten yönetilebilir fonlar, İnternette bir varlık ve hedefli kampanyalar için yeterlidir.
Bir ürünü veya hizmeti tanıtmak için hesaplanabilir finansal yatırım ve doğrulanabilir sonuçlarla hedeflenen bir şekilde dijital pazarlama yapılabilir. Çevrimiçi pazarlama, internette bulunabilirliği sağlamak veya geliştirmek için mevcut reklam bütçesinin verimli bir şekilde kullanılmasını vaat eder.
KOBİ’ler için Etkili Promosyon: Çevrimiçi Pazarlama
Çevrimiçi pazarlama, kullanıcı davranışına göre mobil İnternet erişimi için optimize edilmesi gereken birkaç tamamlayıcı önlemden oluşur:
Çevrimiçi pazarlamanın temeli olarak web sitesi
Online pazarlamanın temel ölçütlerinden biri şirketin web sitesidir. Alternatif veya ek olarak, bireysel ürünler veya ürün alanları için ayrı sayfalar (açılış sayfaları) oluşturulabilir. İlgili tüm bilgiler burada ilgili taraflara sunulmaktadır.
Sunulan bilgiler, ziyaretçilerin aradıklarını hızlı ve sezgisel olarak bulabilmeleri ve siteyi bir daha hemen terk etmemeleri için basit ve anlaşılır bir şekilde yapılandırılmalıdır. Doğrudan satış mümkünse, web sitesine bir web mağazası eklenebilir.
Güçlü bir web varlığı için arama motoru optimizasyonu
Şirketin kendi web varlığını rekabete karşı güçlendirmek için arama motoru optimizasyonu (SEO) yapılabilir. İçerik, en sık istenen arama terimlerine ( anahtar kelimeler ) yöneliktir. Anahtar kelimeler çeşitli SEO kriterlerine göre içeriğe dahil edilirse, Google sayfayı özellikle olumlu olarak değerlendirir. Arama sonuçları listesinde belirgin bir şekilde görünür. Genellikle uzman bir kuruluş tarafından gerçekleştirilen anahtar kelime analizi, aramanın özellikle yoğun olduğu zamanlar için bir zaman kılavuzu da sağlar.
Arama motoru reklamcılığı: Google & Co.’da etkili bir şekilde reklam verin.
Anahtar kelimeler aynı zamanda arama motoru reklamcılığında (SEA) önemli bir rol oynar – bu durumda bir web sitesi operatörünün anahtar kelimelere teklif vermesi farkıyla. Fiyatı talep belirler: istenen anahtar kelime arama sorgularında ne kadar sık görünürse veya belirli bir arama sorgusunun bir satın alma ile sonuçlanma olasılığı ne kadar yüksekse, o kadar pahalı olabilir. SEA sonuçları genellikle – “Reklam” olarak işaretlenmiş – organik arama sonuçlarının üzerinde görünür. Hem SEO hem de SEA, arama motoru pazarlamasının (SEM) alt alanlarıdır.
İçerik pazarlaması: Editoryal gereksinimleri olan çevrimiçi pazarlama
İçerik pazarlaması ayrıca en uygun anahtar kelime seti ile çalışır, ancak daha çok anlamlı metinlere dayanır. Bu genellikle şirketin web sitesine eklenmiş, şirketin çeşitli ürün ve hizmetleriyle ilgili dijital bir dergi aracılığıyla yapılır.
Çevrimiçi pazarlama araçları olarak sosyal medya platformları
Sosyal medya platformlarında sunulan ürün ve hizmetlerin yerleşimi giderek önem kazanmakta ve özellikle genç kullanıcılara sosyal medya üzerinden hitap edilebilmektedir. Facebook, Instagram ve Co.’da yayınlanan kısa metinler, hedef kitlenin dikkatini çekmeyi ve kullanıcıları siteye çekmeyi amaçlar.
Related Posts
Sektörel Bazda Sosyal Medya Kullanımı
Sosyal ağlar çoğu şirket için çevrimiçi pazarlamada merkezi bir rol...
Sosyal medya raporlama metrikleri nelerdir?
Sosyal medya raporlama metrikleri nelerdir? Sosyal medya son...