Son zamanlarda sıklıkla dile getirilen dijital çağ ne demektir, dijital çağ nedir? Dijital çağ, neden bu kadar çok dile getirilmektedir? Yeni nesilden ‘dijital çocuklar’ olarak bahsedilen bir dünyada, dijital çağ ile her alanda ve her sektörde dijital aygıtlarla, dijital iletişimin hakimiyet kurması ifade edilmektedir. Bilgide, bilimde, eğitim ve pazarlama stratejilerinde, çocuk yetiştirme gibi konularda, davranış bilimlerinde yeni olanakların ve anlayışların gelişmesi dijital çağ olarak karşılık bulmaktadır.
Dijital dönüşümler, hayatın her alanında kendini baskın biçimde göstermektedir. Bu derece dönüşümün yaşandığı bir çağda, pazarlama olanakları da doğal biçimde dijitalleşmeden etkilenmiştir.
Dijital Çağda Pazarlama ve Dijital Pazarlamanın Özellikleri
Üretici merkezli ekonomi, dijital çağla beraber tüketicileri odağına almak zorunda kalmıştır. Geleneksel pazarlama yerini dijital pazarlama modellerine bırakmıştır.
Dijital çağda pazarlamanın özellikleri, firmalar için kayıtsız kalınamayacak gelişmelere sahne olmaktadır:
- Dijital çağda dijital teknolojiler üretim faaliyetlerini dönüşüme uğratmıştır. Bu durum, üreticileri yeni nesil pazarlama kavramı ile tanıştırmış; üretim faaliyetlerini tüketici odaklı hale getirmiştir.
- Dijital çağ, teknolojik gelişmelerin sektörlere entegresini adeta zorunlu hale getirmiştir. Bu nedenle çok sayıda alanda geleneksel yaklaşımlar, dijital çağın baskısı ile adeta ölmeye yüz tutmuştur. Dijital çağa ayak uyduramayan kurumların geleceği tehdit altına girmektedir.
- Çevrimiçi tabanlı dijital pazarlama, kurumlar arası rekabete adeta yön vermektedir.
Kurumsal Dijital Pazarlama
Dijitalleşmenin pazarlama sektöründe yarattığı rekabet ortamı, frma ve markaların kurumsal dijital pazarlama konusuna ilgisini arttırmıştır. Günümüzde dijital pazarlama kanallarını etkin biçimde kullanan firmalar, öne çıkmaktadır. Bu nedenle alan uzmanları, kurumsal dijital pazarlama eğitimleri konusuna olan ilgiyi sıklıkla dile getirmektedir.
Firma ve işletmeler, kurumsal dijital pazarlama nedir? Kurumsal dijital pazarlama neden önemlidir? sorularının yanıtlarını iyi analiz etmelidir. Kurumsal dijital pazarlama, kurumların dijital olanakları pazarlama kültürlerine entegre edebilmesidir.
Kurumsal dijital pazarlamanın önemi, şu maddeler altında toplanabilir:
- Kurumlar dijital pazarlama ile geleneksel pazarlama ortamına göre daha geniş bir hedef kitle ağına sahip olurlar,
- Kurumsal dijital pazarlama, firmanın müşteriyle sistematik biçimde iletişim kurmasını olanaklı kılar,
- Kurumsal dijital pazarlama, markaların öne çıkmasında oldukça etkilidir,
- Sosyal medyadan, web sitesine dek çok çeşitli platformlar sektörel dijital pazarlama için çevrimiçi zeminleri oluşturur.
- Kurumsal özellikli dijital pazarlama, ajansın ve personelin etkin yönetimi için de gereklidir.
Kurumsal Dijital Pazarlamada Öne Çıkanlar
Günümüzde giderek yaygınlaşan kurumsal dijital pazarlama konusunda öne çıkan bazı kavramları bilmek, firmaların rekabet ortamında işine yarayacaktır. Kurumsal dijital pazarlama trendleri hakkında bilgili olmak, günümüz çevrimiçi rekabet ortamında gereklidir.
Kurumsal dijital pazarlama konusunda öne çıkanlar:
- Kurumlar dijital pazarlama stratejilerinde sürdürülebilirlik için çalışmalıdır. Ayrıca doğa dostu ve sürdürülebilir projeler dijital pazarlamada öne çıkmaktadır.
- urumsal dijital pazarlamalarda video içerikleri, son zamanlarda öne çıkmıştır
- Kurumsal dijital pazarlama tüketici odaklıdır ve çok sayıda çevrimiçi tüketiciden hedef kitlein yakalanması son derece önemlidir. Dolayısıyla da müşteri segmentasyonu önemli bir konudur.
- Kurumsal dijital pazarlamada SEO, yerel kaynakları ön plana çıkartmaktadır. Genel SEO kuralları yerini daha spesifik, bölgesel kurallara bırakmaya başlamıştır.
Related Posts
Kurumsal Dijital Pazarlama
Son zamanlarda sıklıkla dile getirilen dijital çağ ne demektir, dijital çağ...
Sağlık Alanında Uçtan Uca Pazarlama
Pazarlama alanında niş pazarlama, gerilla pazarlama gibi çok farklı pazarlama...