0850 532 20 99
info@baylanajans.com
Ücretsiz Seo Analizi Yaptırmak İster misiniz?
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Sosyal Medya Ajansı
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • SEM
    • SEO
    • E-Posta Pazarlama
    • E-Ticaret
    • İçerik Pazarlama
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • Referanslar
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Baylan Ajans Logo
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Uçtan Uca Pazarlama
    • Dijital PR
    • Dijital Pazarlama Ajansı
    • SEM
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • SEO
    • Video / Fotoğrafçılık
    • Web Tasarım
    • İçerik Pazarlama
    • E-Ticaret
    • E-Posta Pazarlama
  • Blog
  • Referanslar
  • İletişim
Dijital PazarlamaDijital PRSosyal MedyaTeknoloji Haberleri

Sosyal Medyada Etik Sorunlar

Baylan Ajans 0 Comments
39

Her gün değişen teknoloji dünyasında kişilerin vakit geçirme anlayışı da ciddi anlamda değişim gösteriyor. Sosyal medya artık insanların en büyük eğlence aracı haline gelmiş durumdadır. İletişimin çok hızlı bir şekilde kurulabilmesi, anlık paylaşımlar yapılabilmesi ve etkileşim halinde olunan insan sayısının fazla olması sosyal medya platformlarını popüler hale getirmektedir.

Çok ciddi bir kullanıcı sayısının bulunması hem firmalar hem de kişiler açısından son derece önemli bir platform olmasını sağlamıştır. Ancak sosyal medya platformları üzerinde bir denetim mekanizması bulunmaması ve insanların çok özgür şekilde hareket edebilmeleri etik açıdan birtakım sorunlar meydana getirmektedir.

Kurumsal bir firmanın da sosyal medyada yer alabilmesi için sosyal medya yönetimlerini profesyonel seviyede gerçekleştirmesi son derece önemlidir. Sosyal medya ajansı ile çalışarak bu süreçte hem etik hem de firma imajı açısından en uygun tanıtım çalışmalarını gerçekleştirmek mümkün olmaktadır.

Sosyal Medyada En Çok Karşılaşılan Etik Sorunlar Neler

Sosyal medyada etik sorunlar kişilerin ve firmaların çok ciddi sorunlar yaşamasına neden olabilen sorunlardır. Denetimin zayıf olması, daha doğrusu kişilerin bu ortamlarda özgürce vakit geçirebilmesi etik açıdan ciddi sorunlar doğurabilmektedir. Son yıllarda giderek artış gösteren bilgi kirliliği özellikle sosyal medya ortamlarında daha yaygın bir şekilde görülebilmektedir. Günümüzde en çok karşılaşılan sosyal medya etik sorunları arasında şunları saymak mümkündür:

  • Her ne kadar bilgi çağında yaşanıyor olsa da günümüzde sosyal medya üzerinden yanlış bilgilerin yayılması büyük bir hız kazandı.
  • İnsanların saygı çerçevesini çok rahat bir şekilde aşabilmesi sosyal medyanın en önemli etik sorunlarındandır.
  • Sosyal medyanın sahte hesaplar üzerinden kullanılarak hem firmalara hem de kişilere haksız saldırılarda bulunulması.
  • Özel yaşamın gizliliğine yeterli saygının duyulmaması
  • Telif ve patent haklarında ihlallerle sıklıkla karşılaşılması
  • Kişisel verilerin güvenliğinin risk altında olması
  • İçeriklerin yanıltıcı şekilde etiketlenerek insanların yanıltılması
  • Doğruluğu teyit edilmeyen içeriklerin araştırılmadan paylaşılması

Gibi birçok etik sorundan bahsetmek mümkün olmaktadır. Tüm buların yanında dilin çok özensiz kullanılması ve bireylerin bu ortamda tüketici bir konumda olması çok ciddi sorunlardandır. Sosyal medyanın profesyonel seviyede kullanılabilmesi için bu sorunların aşılabilmesi son derece önemlidir.

Firmalar Açısından Sosyal Medya Etik Sorunları

Firmalar her ne kadar kurumsal olarak sosyal medya yönetimi hizmeti alsalar da bu süreçte kültürel değerleri yeteri kadar dikkate almamaları ve hedef kitlelerine yanlış hitap etmeleri eleştirilen konulardır. Dijital ajans hizmetleri de bu nedenle firmaların her zaman ilk tercihleri arasında yer almaktadır.

Firmanın ya da kişinin aldığı olumsuz yorumlar karşısında ki tavrı ve bu kriz dönemini yönetme şekli sosyal medya bilinirliği üzerinde son derece etkili olmaktadır. Sosyal medya yönetimi hizmeti almak bir firmanın bu ortamda olmasını çok yönlü bir şekilde desteklemektedir. Profesyonel bir sosyal medya ajansı bu platformlarda yaptığı her işlemlerde önemli görülen etik kuralları göz önünde bulundurmaktadır.

baylan ajans dijital medya ajansı
800 Views
Sosyal Medya Reklamlarının Pazarlamaya EtkisiÖncekiSosyal Medya Reklamlarının Pazarlamaya EtkisiHaziran 27, 2021
Tüketici Tercihinde Sosyal Medya Reklamlarının EtkisiTemmuz 3, 2021Tüketici Tercihinde Sosyal Medya Reklamlarının EtkisiSonraki

Related Posts

Dijital AjansSosyal MedyaSosyal Medya AjansıTeknoloji HaberleriUçtan Uca Pazarlama

Uçtan Uca Pazarlamanın Avantajları

Dijitalleşmenin ve teknolojik gelişmelerin sonucu olarak pazarlama...

Baylan Ajans Şubat 14, 2022
Dijital AjansDijital PazarlamaDijital PRTeknoloji HaberleriWeb Tasarım

Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?

Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı? Bu yazımızda...

Baylan Ajans Mayıs 18, 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler
  • Arama Motorları 12
  • Dijital Ajans 50
  • Dijital Pazarlama 87
  • Dijital PR 59
  • E-Posta Pazarlama 9
  • E-Ticaret 11
  • Google Ads 18
  • Grafik Tasarım 3
  • İçerik Pazarlama 31
  • Metaverse 4
  • SEM 12
  • SEO 15
  • Sosyal Medya 78
  • Sosyal Medya Ajansı 42
  • Teknoloji Haberleri 71
  • Uçtan Uca Pazarlama 14
  • Video / Fotoğrafçılık 3
  • Web Tasarım 4
En Güncel İçerikler
  • Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
    Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl...
  • UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
    UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl...
  • Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri
    Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri Bu...

Baylan Ajans Logo

Baylan Ajans Reklam Partner
Hizmetlerimiz
Sosyal Medya Ajansı
Dijital Pazarlama Ajansı
E-Ticaret
Web Tasarım
Uçtan Uca Pazarlama
SEM
SEO
Dijital Danışmanlık
Dijital PR
Sosyal Medya Yönetimi
İçerik Pazarlama
E-Posta Pazarlama
Video / Fotoğrafçılık
İletişim
Adress: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Ajans
Email: info@baylanajans.com
Phone: 0850 532 20 99
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2020 Baylan Ajans  Tüm Hakları Saklıdır.

    Bize Ulaşın

    En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.

    • →
    • Bize Ulaşın

      Bize Ulaşın

    • Telefon
    • WhatsApp