Her gün değişen teknoloji dünyasında kişilerin vakit geçirme anlayışı da ciddi anlamda değişim gösteriyor. Sosyal medya artık insanların en büyük eğlence aracı haline gelmiş durumdadır. İletişimin çok hızlı bir şekilde kurulabilmesi, anlık paylaşımlar yapılabilmesi ve etkileşim halinde olunan insan sayısının fazla olması sosyal medya platformlarını popüler hale getirmektedir.
Çok ciddi bir kullanıcı sayısının bulunması hem firmalar hem de kişiler açısından son derece önemli bir platform olmasını sağlamıştır. Ancak sosyal medya platformları üzerinde bir denetim mekanizması bulunmaması ve insanların çok özgür şekilde hareket edebilmeleri etik açıdan birtakım sorunlar meydana getirmektedir.
Kurumsal bir firmanın da sosyal medyada yer alabilmesi için sosyal medya yönetimlerini profesyonel seviyede gerçekleştirmesi son derece önemlidir. Sosyal medya ajansı ile çalışarak bu süreçte hem etik hem de firma imajı açısından en uygun tanıtım çalışmalarını gerçekleştirmek mümkün olmaktadır.
Sosyal Medyada En Çok Karşılaşılan Etik Sorunlar Neler
Sosyal medyada etik sorunlar kişilerin ve firmaların çok ciddi sorunlar yaşamasına neden olabilen sorunlardır. Denetimin zayıf olması, daha doğrusu kişilerin bu ortamlarda özgürce vakit geçirebilmesi etik açıdan ciddi sorunlar doğurabilmektedir. Son yıllarda giderek artış gösteren bilgi kirliliği özellikle sosyal medya ortamlarında daha yaygın bir şekilde görülebilmektedir. Günümüzde en çok karşılaşılan sosyal medya etik sorunları arasında şunları saymak mümkündür:
- Her ne kadar bilgi çağında yaşanıyor olsa da günümüzde sosyal medya üzerinden yanlış bilgilerin yayılması büyük bir hız kazandı.
- İnsanların saygı çerçevesini çok rahat bir şekilde aşabilmesi sosyal medyanın en önemli etik sorunlarındandır.
- Sosyal medyanın sahte hesaplar üzerinden kullanılarak hem firmalara hem de kişilere haksız saldırılarda bulunulması.
- Özel yaşamın gizliliğine yeterli saygının duyulmaması
- Telif ve patent haklarında ihlallerle sıklıkla karşılaşılması
- Kişisel verilerin güvenliğinin risk altında olması
- İçeriklerin yanıltıcı şekilde etiketlenerek insanların yanıltılması
- Doğruluğu teyit edilmeyen içeriklerin araştırılmadan paylaşılması
Gibi birçok etik sorundan bahsetmek mümkün olmaktadır. Tüm buların yanında dilin çok özensiz kullanılması ve bireylerin bu ortamda tüketici bir konumda olması çok ciddi sorunlardandır. Sosyal medyanın profesyonel seviyede kullanılabilmesi için bu sorunların aşılabilmesi son derece önemlidir.
Firmalar Açısından Sosyal Medya Etik Sorunları
Firmalar her ne kadar kurumsal olarak sosyal medya yönetimi hizmeti alsalar da bu süreçte kültürel değerleri yeteri kadar dikkate almamaları ve hedef kitlelerine yanlış hitap etmeleri eleştirilen konulardır. Dijital ajans hizmetleri de bu nedenle firmaların her zaman ilk tercihleri arasında yer almaktadır.
Firmanın ya da kişinin aldığı olumsuz yorumlar karşısında ki tavrı ve bu kriz dönemini yönetme şekli sosyal medya bilinirliği üzerinde son derece etkili olmaktadır. Sosyal medya yönetimi hizmeti almak bir firmanın bu ortamda olmasını çok yönlü bir şekilde desteklemektedir. Profesyonel bir sosyal medya ajansı bu platformlarda yaptığı her işlemlerde önemli görülen etik kuralları göz önünde bulundurmaktadır.
Related Posts
Sosyal Medyada Marka Yönetimi
Sosyal Medyada Marka Yönetimi Sosyal medya marka yönetimi,...
Yeni Dönemde Dijital Pazarlama Stratejisi ve SEO
Dijital pazarlama, teknolojik ve dijital gelişmelerin pazarlama...