Dijital Markalar Sosyal Medya Dünyasında Nasıl Büyümeli?
Bir şirketin ayakta kalması için sürekli büyümesi gerekir. Bunun için önemli izlenmesi gereken iki önemli adım bulunmaktadır. Bunlardan ilki, şirketin müşteri odaklı hareket etmesi yeni müşterilere daha kolay ulaşabilmesi, diğeri ise mevcut müşteriyi elinde tutabilmesi yani onlara daha fazla satış yapabilmesidir. Yeni kurulan şirketler geleneksel pazarlama ile yeni müşteriler bulabilir; olgunluk seviyelerindeki şirketler ise müşteriyi elinde tutarak onlara daha çok satış yaparak büyümesini sürdürebilir.
Bu yüzden şirketin elinde mevcut olan müşterilerin memnuniyetini sağlayarak onları sadık birer müşteriye dönüştürerek, ürün ve hizmet satışıyla şirketlerin büyümeye devam etmesi beklenir. Gerçek yaşamda ise sosyal medya Dünyasında dijital markalar için büyüme sağlayan mevcut müşteriden daha fazla sayıda müşteriye satış yapılabilmesidir. Bir diğeri ise, en küçük marka ile en büyük markanın müşteri sadakat oranlarının birbirine yakın olmasıdır.
Dijital Markalar İçin Bilinirliliğin Önemi
Bilimsel pazarlamada bu süreç çifte risk yasası ile açıklanmaktadır. Bu durumda şirketin mevcut olan müşterileri elinde tutması ve onların yeniden ürün ya da hizmet satın almasını sağlamak her markanın büyümesi için kaçınılmazlıktır. Diğer türlü sadık müşteri dönüşümüyle dijital markalar için sosyal medya dünyasında şirketlerin büyümesi pazarlama yasası gereğince pek mümkün görünmemektedir.
Bilimsel pazarlama yasasına göre dijital markalar daha çok kendi markaları için satın alımı yapmayan ya da daha az satın alım yapan müşterileri hedeflemektedir. Bu çok kolay bir formüldür: Bir markanın kendi markaları için hiç satın alımı yapmayan ve daha az satın alım yapan müşteriler/ marka için mevcut müşterilerin sayısından her zaman daha fazla olduğudur. Bu sebeple de dijital markaların sosyal medya dünyasında büyüyebilmesi için, çok daha fazla müşteriye ulaşması gerekir. Burada önemli olan husus markanın bilinirliği ve müşterilerin markaya kolaylıkla ulaşabilmelerinin sağlanmadır.
Dijital Markaların Sosyal Medyada Bulunurluğu
Bir markanın sosyal medya üzerinde dijital bulunurluğu, Google penceresinde ihtiyacına göre arama yapan tüketicilerin karşısına kaçıncı sırada çıkmış olduğuyla ölçülür. Markanın Google sonuç sayfalarında ilk sayfada çıkmaması dijital bulunurluğunun yeterli olmadığını gösterir. Bu sebeple de SEO çalışmaları yaparak markanın ilk sayfalarda çıkmasını sağlamak, sosyal medyada büyümeyi hedefleyen bir marka için kaçınılamazdır. Dijital bilinirlik markanın ismi Google penceresine yazıldığında gelen ziyaretçi sayısının çokluğu ile ölçülür.
Google’da her hangi bir ürün kategorisi için, yapılan toplam markalı aramalar arasında bir markanın almış olduğu paysa, bilinirliğinin en önemli göstergesidir. Dijital markaların sosyal medyada bulunurluğu ve dijital bilinirliğinin olması markanın varlığını sürdürmesi açısından oldukça önem taşıyan iki önemli kriterdir. Bunu bir denklem olarak ele alacak olursak, bir markanın varlığının sürdürülebilir olması markanın büyüme potansiyeliyle doğru orantılıdır. Bu sebeple de sosyal medya dünyasında büyümeyi hedefleyen markaların dijital bilinirlikle beraber bulunurluğuna da yatırım yapması gerekir.
“Dijital Markalar Sosyal Medya Dünyasında Nasıl Büyümeli?” konusunu ele aldık.
Related Posts
Türkiye’de Sosyal Ağların Yeri
Sosyal ağlar kişilerin online platformlar aracılığı ile belli bir amaç...
Sosyal medyada rakip analizi nasıl yapılır?
Sosyal medyada rakip analizi nasıl yapılır? Sosyal medya rakip...