Günümüzde büyük şirketlerden küçük firmalara kadar herkes bir şekilde firmasını dijitalleştirmeyi başardı. Dijital pazarın öneminin artması; tanıtım gücü, kolay iletişim sağlaması, kolay ödeme yapma, iade kolaylığı, büyük pazarların (amazon gibi) verdiği güvenceler ile gerçekleşmiş oldu. Bu durumdan hem alıcı hem de satıcı memnun kalınca da firmalar dijital varlıklarına daha çok yatırım yapmayı seçtiler. Tek kişi çalışanı olan bir firma bile artık internette etkili bir kampanya ile müşteri toplayabiliyor. İnternetin işlek bir caddede dükkan açmaktan pek bir farkı kalmadı. Alışveriş için bulunan sayısız insan ve mallarını tüketmek, hizmet sağlamak isteyen firmalar bir platformda buluşabildi.
Söz konusu olan dijital pazarlama her işletme modeli için en iyi çözümleri sunmaya, sürekli modifiye olmaya devam ediyor. Bu süreçte satıcıların birçoğu hangi platformlarda hangi araçlar ile müşteri bulabileceklerini öğrenmiş oldular. Genellemek gerekirse İnstagram’da moda evleri, Facebook’ta yerel üreticiler, Twitter’da hizmet sağlayıcılar en olumlu sonuçları yakaladı.
Neredeyse bütün sosyal medya platformlarında bazı pazarlama araçları vardır. Bütün sosyal medya platformlarında bir işletme hesabı açabilirsiniz. Ancak hepsinde ticari ilişkiler geliştirmenin yolları farklıdır.
Forbes dergisine göre dijital pazarlamada en önemli metodoloji şu şekilde işliyor.
İşinizin doğası nedir?
B2B yani işletmeciden işletmeciye, B2C işletmeciden tüketiciye iş profilini oluşturuyor. B2C profiller için Facebook ve İnstagram müşterileri bulmayı kolaylaştırır.
B2B profilleri içinse Linkedin uygun bağlantıları kurmaya olanak sağlar. Her işletmenin başarısı YouTube kanalları- videoları ile desteklenir. Youtube Google dostudur ve aramalarda görünmenize olanak sağlar. Hedef Kitlenize Odaklanın Küçük işletmeler dene- yanıl yöntemini kullanmak için çok dirençli olmayabilirler. Bu sebeple en başta riskleri görüp sosyal medyayı aktif kullanabilmeliler. Onlara hitap eden müşteriyi nerede bulabileceklerini anlamaları önemlidir. Yani trend bir sosyal medya akımının peşinden koşmak yerine akılcı olmalılar.
Markanız için İnstagram ve Facebook
İdeal müşterinin olduğu yerde bulun e-ticaret için İnstagram işlevseldir. Facebook daha geniş kitlelere ulaşmanıza olanak tanır. Örneğin dijital bir cihaz için bu cihazla ilgilenen bir meslek grubuna girmek işinizi büyük ölçüde kolaylaştırabilir. Rakip analizi yapın. Her konuda olduğu gibi rakipler yine yol gösterici olarak ortaya çıkabilir. Sizinle aynı işi yapanlar nerelerde bulunuyor ve ne tür iletişim teknikleri kullanıyor araştırın. Dijital varlığınızı sosyal medya ile güçlendirin. Artık çoğu şirket bu yöntemi kullanıyor.
Örneğin; avukatlar kendilerine bir Youtube kanalı oluşturup burada hukuk meseleleri hakkında konuşuyor, psikologlar, terapistler, öğretmenler, teknisyenler buralar da hem bilgi verip hem de şirketlerini tanıtma fırsatı elde ediyor. Görsel, işitsel, proaktif kanalları kullanın. Örneğin bir mimar için projelerini tanıtmak için Pinterest’i kullanabilir. Aynı şekilde mobilya imalatçısı, hamemade üreticiler için Pinterest en iyi sosyal medya aracıdır. Twitter hızlı ve global yazışmalar için ideal olabilir. Örneğin Netflix müşteri şikayetleri için Twitter kullanarak şeffaflığı sağlarken diğer yandan reklamını yapmış oluyor. Birçok şarkıcı, aktris, futbolcu için Twitter gündemde kalmanın iyi bir yolu.
Related Posts
Sosyal Medyada İz Bırakmak
Sosyal Medyada İz Bırakmak Dijital dünyadaki teknolojilerin...
Sosyal Mecralarda Repütasyon Yönetimi
Sosyal Mecralarda Repütasyon Yönetimi Saygınlık ve itibar...