Bu yazımızda Dijital Pazarlamanın Yeni Medyadaki Yeri konusunu ele alacağız. Dijital dünya içerisinde etkileşime giren dünya insanları, birbirlerine bağlayan iletişim ve etkileşim araçlarını kullanmaya başladı. Dijital dünyadaki etkileşim ve iletişim olanaklarını en etkin şekilde gelir olarak değerlendirmek isteyen pazarlama yöntemleri de, sosyal medya gibi yeni nesil medya organlarından faydalanmanın yollarını aramaktaydı. Ürün, hizmet ya da markaların uluslararası ölçekte dünyaya kapılarının açılmasını sağlayan bir aracı konumunda görülmekteydi.
Dijital Pazarlama
Geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklı olarak internet dünyası üstünden etkili bir şekilde etkileşim imkanı tanıyan dijital pazarlama, internet dünyası üstünden ve dijital ortamda, diğer kullanıcılara sağladığı servisin gücü doğrultusunda gerçekleşen pazarlama faaliyetlerinin genel adıdır. Yöntem çeşitliliği olarak da;
I. Arama Motoru Optimizasyonu olan SEO,
II. Arama Motoru Pazarlaması olan SEM,
III. içerik pazarlaması,
IV. e-mail pazarlama,
V. mobil pazarlama,
VI. görüntülü reklam pazarlaması,
VII. sosyal medya pazarlaması gibi dijital pazarlama yöntemlerini kapsamaktadır.
Sosyal Medya Pazarlaması
Sosyal Medya Pazarlaması ile sunulan hizmet ya da markaların ürünlerinin tanıtımlarına yönelik hayata geçirilen satış ve pazarlama faaliyetleri olarak gösterilmektedir. Gerek sosyal medya platformları gerekse de internet sitelerinin kullanımı ile gerçekleştirilen pazarlama çalışmaları olarak tanımlanmaktadır.
2018 senesi verilerinde, dünya üstünde internet kullanıcısı rakamının dört milyarı geçtiği verisine ulaşılmıştır. Sosyal medya kullananların rakamı da üç buçuk milyara dayanmaktadır.
İnternet paketli GSM şirketlerinin sağladığı ve internetin etkin kullanımı ile rakamın daha da üst boyutlarda olduğu düşünülmektedir. İnternet kullanıcılarının nerede ise günlerinin iki saatten fazla bir süresini sosyal medya ortamında geçirdiği düşünülürse, pazarlama sektöründeki firmaların iştahlarının, bu yeni medya platformları üstüne kaymayarak artmasının nedeni ortaya çıkmaktadır. Ayrıca ülkemizde bu rakam, yedi saati bulmaktadır. Markalar ile pazarlama sektörü paydaşları, yeni medyaya yoğun bir ilgi göstermektedir.
Markanın Sosyal Sesi Yeni Medya
Dünyanın da içinde bulunduğu evren, yüzde doksan altılık bir oranla gözlemleyemediğimiz alan barındırmaktadır. İngiltere merkezli yapılan araştırma, şirketlerin markalarının internet ortamında yüzde doksan altı oranında görülmeme sorunu bulunduğu ortaya çıkmaktadır. Markalar üstüne konuşan ya da yorum üreten yeni medya sakini insanların da, yüzde doksan altı oranında o markaları hiç takip etmediği gibi bir gerçekle karşılaşılmaktadır. Ayrıca sosyal medya içerisinde oluşan eğilim konuları arasında markalar nerede ise yok denecek oranlar ile karşılaşmaktadır.
Yeni medya sayesinde firma ya da markalar, seslerini daha geniş kitlelere duyurabilmektedir. Tanınırlığı ve bilinirliği de artırmaktadır. Geleneksel yöntemler göz önüne alındığında yapılan işlemler, yok denecek kadar az maliyetlerle gerçekleştirilmektedir. Dijital araçların kullanılması sayesinde gerçekleştirilen planlama, zamandan tasarruf yapılmasını da sağlamaktadır.
Hedef kitle ile çok yönlü etkileşime girme imkanı doğurmaktadır. İletişim sayesinde etkileşim de güçlenmektedir. Yeni nesil medya varlıkları ile etkileşim kurulan insanlar, marka ya da ürün ile kolaylıkla buluşabilmektedir. Bu da tüketici sadakati ortaya çıkarmaktadır. Medya ortamında kullanılan samimi dil, sağlıklı etkileşim kurmanın da yolunu açmaktadır.
Related Posts
Pazarlama 4.0 ve Dijital Pazarlama
Sanal etkileşimin yaygınlaştığı günümüzde markaların ve ürünlerin öne...
NFT ve Metaverse ile Çağı Yakalamak
NFT ve Metaverse ile Çağı Yakalamak NFT’ler...