Sosyal medya ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
Sosyal medya ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Seçeceğiniz sosyal medya ajansının her anlamda beklentinizi karşılamalıdır. Markanıza ait olan sosyal medya hesaplarını yönetebilmeli, takipçilerle olan iletişimini sağlamalı, kurumsal imajınızı en iyi şekilde yansıtabilmelidir.
Sosyal Medya Yönetiminde Başarılı mı?
Markanızın sosyal medya hesaplarını yönetecek olan ajans, gerçekten de bu işte başarılı mı? Şayet ilgi çekici, üretken ve özgün içerikler paylaşmıyorsa ve uzun süre paylaşım yapılmayan bir sosyal medya hesabı varsa size hiçbir faydası olmayacaktır.
Sosyal Medya Ajanslarını Araştırırken Web Sitesini İnceleyin
Sosyal medya ajanslarını araştırırken mutlaka web sitesini inceleyin. Ajansların web sitelerini incelediğinizde kendileri ile ilgili pek çok bilgiye ulaşabilirsiniz. Bu bilgiler sizin daha kolay seçim yapmanıza yardımcı olacaktır.
Sosyal Medya Ajansı Ve Referanslar
Sosyal medya ajanslarının referanslarının Referans markalarını görmeden geçmeyin. Müşteri Portföylerini mutlaka inceleyin. Markanız için neler yapabileceğini görmek için izlenecek en iyi ve doğru yol budur.
Uzun Vadede Çalışabileceğiniz Bir Ajans mı?
Sosyal medya ajansı seçerken dikkat edilmesi gereken bir diğer hususta, uzun vadede çalışıp çalışamayacağınızdır. Sosyal medya yönetimi uzun süreli bir hizmettir. Bu sebebiyetle uzun vadede çalışabileceğiniz, ciddî işini iyi yapan sağlam bir ajans seçmeye özen gösterilmelidir.
Sosyal Medya Ajansı Resmi Olarak Hizmet Veriyor mu?
Sosyal medya yönetimi, diğer çalışmalara kıyasla uzun vadede çalışılması gereken bir iş olduğu için mutlaka resmi olarak hizmet verip vermediğine dikkat edilmelidir. Bu nedenle de vergi mükellefi olan ve resmi olarak hizmet bir sosyal medya ajansı seçilmelidir.
Sosyal Medya Hesap Yönetirken Detaylı Rapor Sunacağından Emin Olun.
Sosyal medya hesap yönetimi yapan ajansının detaylı rapor sunacağından emin olun. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta firmanız ile ilgili yapmış olduğu işlerin rapora eklenmesidir. Bu raporlama ile firmanızın mevcut durumu hakkında bilgi vermesi, ilerideki stratejilerinizi de geliştirecektir.
Sosyal Medya Uzmanı İle Tanışın
Sosyal medya ajansı ile ilgili yapılan araştırma sonrasında mutlaka ajansla iletişime geçerek, firmanızın sosyal medya yönetimini gerçekleştirecek olan sosyal medya uzmanıyla tanışın. Bir kısım dijital ajanslar köklü bir yapıya sahip olmalarına karşın çalışanları, alanında uzman olmayabilir. Bu sebebiyetten ötürü eğitimli sosyal medya iletişimi konusunda uzman olan kişilerle çalışın.
Seçeceğiniz Ajansın Tasarım Ekibi Nasıl?
Markanız için görseller hazırlayacak olan ajansın tasarım ekibi işinde uzman mı? Sosyal medya yönetiminde de değişen trendlere göre yenilikçi ve yaratıcı tasarımlar hazırlaması gerekmektedir.
Bütçe, Kalite ile Doğru Orantılı Olmasına Dikkat Edin
Sosyal medya ajansları ile ilgili fiyat karşılaştırması yaparken fiyat-performans konusunda araştırma da yapmalısınız. Fiyat konusunda yüksek bütçe talebinde bulunan ajansların kaliteli hizmet verme garantisi olmayabilir. Hem bütçenizi zorlamayacak hem de etkileyici içeriklerle sosyal medya vitrininizi aktüel olmasını istiyorsanız sosyal medya yönetimini konusunda uzman bir ajanstan yararlanabilirsiniz.
“Sosyal medya ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?” konusunu ele aldık.
Related Posts
Yeni Dönemde Dijital Pazarlama Stratejisi ve SEO
Dijital pazarlama, teknolojik ve dijital gelişmelerin pazarlama...
Küçük İşletmeler İçin 5 Dijital Pazarlama Tüyosu
Küçük İşletmeler İçin 5 Dijital Pazarlama Tüyosu Küçük...